Как храненето намалява риска от депресия?

Здравето на червата ни е пряко свързано с психичното ни здраве
2
Как храненето намалява риска от депресия?
Снимка: istock

За напрежението и стреса, обикновено поставяме под отговорност работата, битовизмите, някои здравословни състояния, но не се замисляме, че храната, която консумираме, оказва влияние върху нашето психично здраве. Така например, някои дефицити на хранителни елементи като магнезий, могат да ни направят по-раздразнителни. Ако искаме да не позволим на стреса да ни превземе, важно е да направим някои корекции в менюто си. Вижте какви.

Внимание! Преди прием на хранителни добавки се консултирайте с лекар.

Осигурете си достатъчно витамин D

Недостигът на слънчевия витамин се свързва не само с натрупването на излишни килограми, но и с различни проблеми с психичното здраве като депресия, безпокойство. Ето защо е важно да си осигурим неговия прием, добавяйки към менюто си достатъчно храни богати на витамин D, като яйца, гъби, риба, млечни продукти, тофу, овесени ядки, бадеми и други.

Не забравяйте за омега-3 мастните киселини

Те са важни не само за поддържане здравето на мозъка, сърцето ни, но и за кожата и косата. Според западно проучване, важните хранителни елементи действат противовъзпалително и допринасят за доброто психично здраве.

Според учените провели изследването, приемът на добавки с омега-3 може да намали тревожността с до 20%. Тук може да видите кои храни са богати на омега-3 мастни киселини.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


2
Още по темата: сърцеомега-3витамин D
Още от Здраве
6 причини да носите сутиен всеки ден
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари