7 грешки, които допускаме с холестерола

Не консумирате достатъчно фибри
21 сеп 2021 00:00, Михаела Лазарова
4
7 грешки, които допускаме с холестерола
Снимка: Istock

Холестеролът е важен за организма. Той не е вреден или опасен, когато е в допустими стойности. Благодарение на холестерола се извършват редица процеси в организма – синтез и транспорт на ензими, хормони, за усвояване на мастноразтворими витамини, като витамин D, А, К, Е.

Когато обаче холестеролът надвиши допустимите стойности в кръвта, тогава рискът от сърдечносъдови и други здравословни проблеми се покачва. Необходимо е да промените начина си на живот и храненето си, за да понижите холестерола.

Именно в стремежа за понижаване на холестерола много хора допускат някои често срещани грешки. Ето кои са те.

Избягвате диетичния холестерол

Схващането, че консумацията на богати на холестерол храни ще повиши холестерола в кръвта, е широко разпространено. Затова и вероятно преустановявате приема на такива храни с лоша слава. Диетичният холестерол обаче е ваш приятел. Консумацията на храни, съдържащи диетичен холестерол, може да помогне за балансирането на цялостния холестерол в кръвта. Те поддържат оптимални нива на лош и добър холестерол в тялото. Такъв вид холестерол се съдържа например в яйцата.

Онова, което наистина трябва да ограничите, за да свалите холестерола, са трансмазнините, наситените мазнини, хидрогенираните мазнини.

Изключвате мазнините изцяло

Още една често срещана грешка, която много хора, борещи се с висок холестерол правят – да изключат мазнините изцяло от храненето си. Това е огромна грешка, защото без мазнините редица процеси в тялото са неосъществими. Ако изключите тотално мазнините от храненето си, ще навредите на здравето си. Консумацията на вредни мазнини повишава холестерола, но полезните поли- и мононенаситени мазнини са есенциални за нормализирането на холестерола.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
3
 
! Отговори
orlin преди 4 седмици
Холестерола се отлага по съдовете с помощта на високи нива инсулин.Яще сладко и въглехидрати , само сутрин и обед за да имате енергия.Вечерта белтъчини и мазнини.И малко оцет с вода да се движи обмяната и да не се задържа храна дълго в корема.Алкохол само обед или следобед.Алкохол с вечеря задържа храната в корема от там се произвежда по малко глюкоза през цялата нощ-висок инсулин-диабет или запушени съдове.
3
1
 
5
 
! Отговори
Гост преди 4 седмици
Личен опит. За половин година спрени бързи въглехидрати и завишена консумация на месо, яйца, риба и млечни продукти свалих лошия, вдигнах добрия холестерол и намалих триглицеридите. Проблема с холестерола не е в мазнините а в захарта.
2
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Навремето моята баба ни гонеше от софрата, когато хапвахме по много. Тя беше свикнала да изяжда по половин филийка, парче сирене, кашкавал и домат. И се караше, когато прекалявахме. Казваше, че който яде много, млад умира. Доживя до 96 години и почина от старост. Холестеролът се покачва именно с преяждането всеки път, и затова трябва да се хапва съвсем по малко, но каквото си поискаш. Колкото да залъжеш глада. Защото плаките се натрупват, и станеш на 40-50 и се отключва високото кръвно!
1
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Професор Витанов къде е , защо мълчи ?!