Harley Davidson остави кризата зад себе си

Мотоциклетите от легендарната марка отново са хит
25 апр 2012 18:15, Бойчо Попов
2
Harley Davidson остави кризата зад себе си
Снимка: Reuters

Украсените с хром култови мотоциклети на Harley Davidson отново са хит. През първото тримесечие компанията със седалище в Милуоки повиши световните си продажби с невероятните 20% до 59 700 броя. Особено добре се развива бизнесът на домашния американски пазар, където Harley Davidson продава две от всеки три машини, предава Ройтерс.

Много сме доволни от представянето, заяви главният изпълнителен директор Кийт Уондъл в сряда. Harley Davidson расте по-бързо в сравнение с общия пазар за мотоциклети тежка категория в САЩ. Приходите са нараснали с 20% до 1,3 млрд. долара (1 млрд. евро).

Печалбата нараства с 44% в сравнение със същия период на миналата година до 172 млн. долара.

Марката печели нови клиенти, обяснява Уондъл част от успеха. Предвид добрия старт на годината той леко повишава и годишната прогноза. Вместо 245 хил. Harley Davidson очаква да продаде до 250 хил. мотоциклета.

Harley Davidson е считана за култова марка. Машините на производителя от Милуоки в щара Уисконсин от десетилетия са синоним на свободата. А компанията продължава да се радва на успех. През миналата година Harley Davidson успя да продаде почти 235 хил. мотора – със 6% повече от 2010 г.

Блестящи са и финансовите резултати за миналата година. Приходите са се повишили с 12% до 4,7 млрд. долара, а печалбата скача четири пъти до 600 млн. долара. Преди всичко домашният пазар преживява бум не само през последното тримесечие. През последните три месеца на 2011 г. в САЩ има ръст на продажбите от 12%.

Безработицата в САЩ отново пада, американците имат повече пари и... ги влагат в екстравагантни играчки. Машините на основаната през 1903 г. в една барака компания отново са хит.

В САЩ Harley Davidson привлече с промяната в стратегията си повече нови купувачи. Сега брандът трябва да символизира чувството на свобода и за жените, младите хора и латиноамериканците. Досега марката бе насочена по-скоро към бели мъже над 35 години. Освен това за ръст трябва да се погрижат и новите пазари, като Латинска Америка и Индия.

При това производителят на мотоциклети изпитваше екзистенциални трудности по време на финансовата криза. За скъпите машини почти нямаше купувачи. Програмата за намаляване на разходите взе в жертва хиляди работни места, колективните трудови договори бяха предоговорени, а марките MV Buell и Aguste - изоставени. Сега компанията се справя по-добре, но Уондъл остава непреклонен: и през тази година ще има съкратени работни места.

Още любопитни икономически новини четете в Investor.bg


2
Още по темата: Harley Davidson
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
2
 
! Отговори
Цветан Цветанов преди 8 години
Такъв матор ми трябва само че с кош да слагам пъпеши и дини лятото като минавам покрай бостана под звуците на васко кръпката.
1
5
 
3
 
! Отговори
Гошо Тъпото преди 8 години
Само мотоциклет...нямам,но ако си купя,ще е точно този...модел,но трябва да има и задна скорост;ако...далдисам в блатото край Кривунделово,да се измъкна...сам.