Влекачи успели да преместят леко танкера, заседнал в Суецкия канал

Европа може да очаква поскъпване и недостиг на редица стоки
27 мар 2021 22:16, Анисия Иванова
67
Влекачи успели да преместят леко танкера, заседнал в Суецкия канал
Снимка: БГНЕС

Влекачи са успели да преместят леко контейнеровоза "Евър Гивън", който заседна във вторник по диагонал на Суецкия канал. В момента се правят опити корабът да бъде изцяло отместен от брега, но големите вълни и силния вятър усложняват операцията.

321 кораба чакат за транзит през канала. Стоки за милиарди долари престояват от двете страни на ключовата връзка между Азия и Европа.

Според директора на администрацията на Суецкия канал адмирал Осама Рабие възможно е техническа или човешка грешка да е довела до инцидента.

Днес беше възобновена операцията по преместването на заседналия в Суецкия канал огромен контейнеровоз. Ако тя е неуспешна, ще бъде организирана нова акция утре сутринта, съобщи БНР.

Броят на корабите, очакващи да преминат през Суецкия канал, нараства експоненциално и това вече променя графика на морските маршрути по цял свят, предупреждават блокирани в района моряци.

Контейнеровозът „Евър гивън“ е с размер на 4 футболни игрища - дълъг е почти, колкото е висока Емпайър Стейт Билдинг в Ню Йорк и тежи 200 хиляди тона.

Във вторник т

Още по темата
ой беше отклонен от силни ветрове и пясъчна буря, която пречеше на видимостта. Корабът е блокиран диагонално на входа на Суецкия канал. Усилията на местните власти да отворят маршрута продължават 10 с влекача и още два плавателни съда.

Съветник на египетския президент изрази надежда, че това може да стане до два-три дни. Експерти твърдят обаче, че преместването на кораба може да отнеме седмици.

Около 12% от световната търговия преминава през 193-километровия Суецки канал, свързващ Средиземно с Червено море и най-краткия път между Азия и Европа. Алтернативен маршрут край нос Добра надежда  и южните брегове на Африка, но пътят оттам е с две седмици по-дълъг, отколкото през Суецкия канал. Блокадата предизвика 3% ръст в цените на петрола.

"Европа трябва да се подготви за поскъпване и недостиг на редица стоки заради блокадата на Суецкия канал", прогнозира анализаторът от лондонския Център за икономически и бизнес проучвания Кай Нойфелд.

По думите му търговията по оста Азия-Европа няма да бъде нарушена сериозно, ако ключовият морски път бъде отворен скоро, но това става все по-малко вероятно.

Компанията собственик на кораба, блокирал Суецкия канал, се надява трафикът да бъде възстановен тази вечер.

Юкито Хигаки, президент на японската компания "Шоей Кисен", чийто кораб е "Евър гивън", изрази надеждата си трафикът през канала да бъде възстановен тази вечер. Това предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Хигаки даде в петък пресконференция, на която изложи актуална информация за усилията по деблокиране на кораба, заседнал в Суецкия канал.

"В момента елиминираме пясъчните насипи, в които е заседнал корабът, с помощта на още машини за разчистване", изтъкна Хигаки.

"След като работите по деблокирането му приключат, корабът ще може да продължи да функционира", каза още ръководителят на "Шоей Кисен", цитиран от японския всекидневник "Асахи Шимбун".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Evergreen! Поправете си грешката!!!!
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пълен провал е бил опита!Престане да лъжите хората!Има и кадри в ю-нУб!
51
0
 
2
 
! Отговори
Хеш ки преди 3 години
Един параход с жители от Факултето и Столипиново ще реши проблема за ден. Няма да има ни контейнер, ни контейнеровоз.
50
0
 
1
 
! Отговори
Рр преди 3 години
В контейнерите са китайските варени и боядисани великденски яйца за цяла Европа. След Великден ще ни ги продадат с промоция.
49
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Къде си, Бойко?"............................Как къде? Спи напреки на спалнята край чекмеджето с пищоля.Само не разбрах - пищоля законно притежаван ли е?
48
3
 
2
 
! Отговори
IQ 2.28 преди 3 години
танкера дали е контейнеровоз, превозващ танкове? за едно читалище питам
47
0
 
1
 
! Отговори
Наслука преди 3 години
Абе, дали има риба там?Моряците хвърлят въдици!
46
0
 
6
 
! Отговори
--- преди 3 години
Къде си, Бойко?Търсят те да дръпнеш едно корабче с Джипката, че протестиращите са запушили кръстовището!!!
45
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Блокиран е търговския път от Китай за... навсякъде. Упорито удрят по китайците. Миналата годин им пуснаха вирусче, ама не стана работата. Ся то обърна напреки черупката и блокира пътя и китайците нищо не моат да изнесат и продадат. Кво толкова искат от тия китайци не знам.
44
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Фирмите да съдят собствениците на кораба който и претоварен
43
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Mc. GaretВремето, необходимо за преминаване на кораби между Азия и ЕС по Руския Северен морски път е с две седмици по-кратко от времето на трансфера през Суецкия канал.
42
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От написаното от троловете разбрах, че Борисов е виновен и за заседналия контейнеровоз в Суецкия канал, утре може да е виновен за сушата в Африка или за изригването на някой вулкан... Много страшен този Борисов, много.
41
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Европа трябва да се подготви за поскъпване и недостиг на редица стоки заради блокадата на Суецкия канал", прогнозира анализатор. 321 кораба чакат за транзит през канала. Стоки за милиарди долари престояват от двете страни на традиционната, но не ключова връзка между Азия и Европа. Това, че връзката не е ключова доказват думите на Государя Владимир Путин, който предложи на търговските и логистични корпорации да ползват Руския Северен морски път. Путин спасява ли за пореден път ЕС?
40
14
 
3
 
! Отговори
Mc. Garet преди 3 години
100% това е постановка за търговска война , спекула и забогатявне ... Стига бе , по другите маршрути е 2 седмици повече , и какво от това , че с тези 2 седмици ще закъснее това или онова ! Байдън си има достатъчно памперси , а и да ги свърши , какво от това ?!
39
2
 
12
 
! Отговори
Шопо преди 3 години
Я не знам що се могат,а не изкопаят набърже нов канал!?
38
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Европа трябва да се подготви за поскъпване и недостиг на редица стоки заради блокадата на Суецкия канал", прогнозира анализаторът от лондонския Център за икономически и бизнес проучвания Кай Нойфелд. .....-тоя луд ши е става въпрос за закъснение от една седмица какъв сериозен недостиг? Нали има складове и обикновено тия складове са пълни никой ме чака кораб за да може да си достави стока.Това го правят хората които са поръчали нещо на дребно Елементарен паникьор.
37
3
 
18
 
! Отговори
бай Хой преди 3 години
Господа ***, между танкер и контейнеровоз разликата е като между ТИР и трабант. Видимоста от бая години не е фактор по корабите. По тази логика вечер щяха да спират вързани за някоя върба. Натоварен контейнеровоз представлява огромна ветрилна площ. При така наречения BLACK OUT, дизел генераторите спират и се включва авариен дизел генератор който захранва едната или двете рулеви машини но не дава ход на кораба. За да се върти пропелера е необходимо да работят главните дизел генератори.
36
0
 
13
 
! Отговори
Контейнеровоз преди 3 години
Корабът е контейнеровоз , ако не знаете каква е разликата, едното вози контейнери и имате снимки...
35
4
 
16
 
! Отговори
Кратун преди 3 години
Ако се заклещи някой самолет във въздушен коридор не ми се мисли колко самолета ще кръжат наоколо.
34
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ядеш една супа от прилеп и блокираш целия свят за години, а няколко милиона умират в страшни мъки, рисуваш с маневра *** във водата (както наистина е станало), забиваш се в канала и хоп, петролът в целия свят поскъпнал.