Шофьорът на автобуса факла карал с 90 км/ч - над разрешеното

При катастрофата на "Струма" всичко сочело съд човешка грешка
69
Шофьорът на автобуса факла карал с 90 км/ч -  над разрешеното
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Разследването за трагедията на магистрала "Струма", при която загинаха  45 македонски граждани, е към финалната си фаза. Очакваме три експертизи, може би ще са готови преди Коледа. Това съобщи по БНТ директорът на Националната следствена служба и зам.-главен  прокурор Борислав Сарафов.

"Автобусът буквално се е нанизал на мантинелата. Има две категории на скоростта - разрешена и съобразена. Имаме представа за скоростта, но ще изчакаме автоекспертите. Скоростта е била по-скоро несъобразена. 90 км/ч са били надхвърлени", добави той.

Още по темата
Сарафов уточни, че изискванията към водач на автобус са по-завишени отколкото към другите шофьори.

"Затова е било необходимо скоростта да е съобразена, независимо от маркировката и пътните условия. Няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка", смята шефът на следствието.

Той припомни, че по казуса "Своге" пътният участък бил изследван и се оказало, че пътя не отговаря на необходимите стандартни изисквания. Имало и сигнали от кмета.

"Не сме взимали проби от пътя при катастрофата на "Струма", но той отговаря на условията", уточни Сарафов. По думите му към момента мнението на колегите му било по-скоро за човешка грешка.

"Съдебната реформа е необходима", каза още шефът на националното следствие. "Изненадвам се обаче как се редуцира до структурна реформа на институция. Тя трябва да обхваща и промяна на устройствените правила, по които работим. Не чувам гласове за промяна в нашите закони. Наказателният кодекс е от 1968 г. Необходимо е осъвременяване както на НК, така и на  НПК", обясни той.     

Според  него през последните години законодателят се ангажира да завишава санкциите, но не и да редуцира това, което трябва да се работи по общия ред и това, което може и по-съкратена процедура.

Сарафов припомни, че искри между МВР и прокуратурата са прехвърчали и преди.  Той посочи конфликтите Иван Татарчев - Богомил Бонев, конфликтът между бившия шеф на ВКС Иван Григоров и  Никола Филчев.
"Обществото не печели. Не съм убеден, че има война, по повечето казуси има синхрон", смята той. 

Сарафов представи и своя версия по разследването за магистрала "Хемус" и  Борислав Колев, правейки уточнението, че не познава случая в детайли.

"Колегите от полицията работят усърдно и са притиснили с доказателства обвиняемия. Той се е почувствал притиснат до стената и е искал да подаде информация за тези, които са над него във веригата, и е поискал да облекчи съдбата си. Това обаче не е възможно. Българският закон не позволява облекчаване на процесуалната съдба срещу показания", каза Сарафов

Той обясни, че това го има в американската система, но не и в българската. "Нашето споразумение е за признаване на вина и е след приключване на разследванвето", каза той.

"Очевидно има неразбиране на закона от страна на колегите от полициията", добави Сарафов.

По думите му оперативните служби работят по по-опростени правила. "На тях нещата може да им изглеждат по-лесни, но ние работим по ясни  законови мерки", обясни той.

"Хубаво е да познават и закона. Вместо да говорим за структурни реформи защо не се приеме споразумението да бъде развито и в нашата правна система", каза още зам.-главният проукрор.


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
1
 
! Отговори
Делфийският оракул преди 6 месеца
По стара българо-съветска традиция виновен винаги е загиналият шофьор. Най-удобно е цялата вина да се прехвърли на умрелия, защото той нито може да се защити, нито да поеме отговорност. Честито, другаре комунисте, Продължаваме Промяната, пардон, схемата. Радев по същия начин накисна колегата си от Шабла, зер американските спонсори са по-важни от истината и няколко човешки живота.
55
0
 
3
 
! Отговори
Владимир Путин преди 6 месеца
Доскоро се гордеех че имам хиперзвукови ракети, но сега след като разбрах че по българските магистрали се движат хиперзвукови автобуси направо съм съкрушен
54
0
 
4
 
! Отговори
Мдааа преди 6 месеца
Абсолютно подвеждащо заглавие, читателят го разбира, че е карал с двеста!И как да няма връзка произшествието с маркировката и знаците! Тези хора минавали ли са оттам, както си караш в дясна лента изведнъж се озоваваш след завоя в лентата за аварийно спиране!И мантинелата, която беше там е паметник на некадърната българска инженерна мисъл, трябва да влезе в учебниците а човека, който я е проектирал там, в затвора!
53
2
 
14
 
! Отговори
е преди 6 месеца
Подвеждащо и грешно заглавие, на статия, не даваща пъкна информация.
52
2
 
19
 
! Отговори
Мен преди 6 месеца
Още една неграмотна статия със "скандално" заглавие. Май ще ви сложа забранителния списък.
51
1
 
18
 
! Отговори
Бетеро преди 6 месеца
Боже опази България от неграмотни журналист. Амин
50
0
 
3
 
! Отговори
haha преди 6 месеца
До Много коментират,така е и ти си типичен пример за това което си написал
49
0
 
4
 
! Отговори
Мико преди 6 месеца
Калинки *** - и за една дописка не ставате
48
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Какви са Тиа глупости от Тиа уж журналисти 90 километра карал над разрешеното вие мислите ли малко как ще се движи автобус с Тиа километри явно повечето са мисирки драскачи
47
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Какви 90 километъра над разрешеното бе драскач на тъпотии? Събери си разхвърляния мозък от сметището! При разрешена скорост от 120 км. За този участък , той КАРАЛ с 90 км над разрешеното. Какво означава това? 210 км ти нормален ли си БЕ ? Автобусите са ограничени до 100 км максимална скорост. Виновника за катастрофата е : невидима маркировка при мокро време и мантинелата КОПИЕ! ОБИКОЛИ София и забележи колко капани има, ...плюс пътища с изтрита маркировка!!!
46
2
 
13
 
! Отговори
Камелия преди 6 месеца
В заглавието пише едно в статията друго???
45
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Никой наистина лош не умира умират само, слабите, наивни и хора от които нищо не зависи. Измиите си ръцете с някой от горе изброените, сигурно жените на шофьорите са носили дрехи, и за това са карали с превишена скорост, а жжените на злото ходят и се снимат голи! При такава конкуренция сигурно баламурниците са карали с превишена скорост.
44
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Вас ви устройва ние да умираме! Дали ще е от ковид, катастрофи или други гадости, важно е да има повече за вас!
43
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Има нужда от реформа и тя засяга най- умните хора в държавата, защото постоянно се прави мръсно и не се осигурява най- добрите предпоставки на точно тази група пострадали хора, вие изкарвате виновни жертвите! А има хора в държавата, които правят всичко възможно да нараняват другите, за пример две дипутатки доста хубавички напускат партията на ПП и според мен е не защото не са полезни, а за да не бъдат полезна на другите, а да пазят себе си в тях си, а някой и така ще им плати подобаващо!
42
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен до 48 преди 6 месеца
Аз отварям статията по заглавието, а то какво фалшива статия, като на онези от Блиц.
41
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен до 48 преди 6 месеца
Виж какво пише в заглавието, оставям извода на теб "Шофьорът на автобуса факла карал с 90 км/ч - над разрешеното" колко е разрешената скорост плюс 90. Ама и ти се излагаш като кифладжия
40
3
 
11
 
! Отговори
Симитли преди 6 месеца
Абе мишоците, като това не е магистрала и не може автобуса да кара със 100 защо плащаме тока такса като за магистрала, всички проектирали строили и неподържали пътя в панделата
39
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Ей и журналисти нема вече като 'ората, ръсят си глупости и 'ич не им дреме.Некадърни джурналя.
38
12
 
12
 
! Отговори
Много коментират, преди 6 месеца
четат,но не вникват в прочетеното.Пише"90 км са били надхвърлени",не " С 90 км е била надхвърлена скоростта".Така коментарите за 180 км/ч са глупави и смешни,само показват ниския капацитет на коментиращия.
37
1
 
5
 
! Отговори
Кьосев преди 6 месеца
Ами то там разрешена та скорост беше 120 или 130?????