Пилоти гневни на Wizz Air, шефът им се оплаква, че си взимат почивки

Отмяната на полети ощетявала много компанията
10 юни 2022 21:15, Нели Христова
2
Пилоти гневни на Wizz Air, шефът им се оплаква, че си взимат почивки
Снимка: БГНЕС

Пилоти реагираха с ярост на твърдението на шефа на Wizz Air, че твърде много членове на екипажа отказват да летят, когато са уморени.

Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Йожеф Варади казал на персонала по време на вътрешен брифинг: "Всички сме уморени, но понякога се налага да поемем една допълнителна миля."

С въздушното пътуване, хвърлено във вихрушка от проблеми, включително недостиг на персонал в авиокомпаниите, летищата и контрола на въздушното движение, Варади добавя: "Разбирам, че умората е потенциален резултат от проблемите, но след като започнем да стабилизираме списъците, ние ще трябва да вземем мерки намаляване на степента на умора. Искам да кажа, че не можем да управляваме този бизнес, когато всеки пети човек от базата си взима отпуск, защото е уморен."

Той заявил, че отмяната на полети причинява огромни щети на Wizz Air: "Това са щети по репутацията на марката, както и финансови щети, защото трябва да плащаме обезщетения."

"Дори една основна култура на безопасност би включвала главен изпълнителен директор, който знае, че трябва да подкрепя и хвали пилотите, които постъпват правилно и не летят, когато подозират, че може да са уморени. Призовавам Варади да поясни, че ще подкрепи всеки пилот, който е достатъчно отговорен да не лети с пътници и колеги от екипажа, когато страда от умора", заяви генералният секретар на съюза на пилотите на Balpa Мартин Чалк пред The Guardian.

Европейската асоциация на пилотската кабина заяви, че насърчаването на уморени пилоти и екипаж да летят е "като да връчите ключовете на колата на пиян шофьор". Тя призова авиационния регулатор, Easa, да предприеме действия като надзорен орган.

Максималното работно време за пилотите и кабинния екипаж е регламентирано и нито един член на екипажа не трябва да лети, ако смята, че е толкова уморен, че може да застраши безопасността на полета. Синдикатите подчертаха рисковете от умората, особено за пилотите.

Говорител на Wizz Air каза, че забележките на Варади са били редактирани от 15-минутно обръщение към целия персонал на авиокомпанията. Те добавят: "Проблемите с веригата за доставки засягат всички авиокомпании, по-специално наличието на персонал и благосъстоянието. Недостъпността на нашия екипаж е много ниска - 4%. В този контекст беше обсъдено да се предприеме допълнителна миля за минимизиране на прекъсванията."

"Това не означава, че е компрометиране на безопасността. Wizz Air и авиокомпанията са строго регулирани и безопасността е и винаги ще бъде наш първи приоритет. Имаме стабилна и отговорна система за управление на екипажа, която отговаря на нуждите на нашите хора и ни позволява да обслужваме възможно най-много клиенти в настоящата предизвикателна среда."

Наложи се Wizz Air да отмени редица полети, отчасти поради по-широките смущения в индустрията, и вчера заяви, че не може да постигне очакваните печалби поради несигурност, което доведе до спад на цената на акциите й с още 10%. През последната година тя е набрала повече от 2000 души допълнителен персонал и е премахнала някои маршрути, за да сведе до минимум прекъсването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
koito bachkal - bachkal, koito letql - letql.. ot 2030 spirat pytnicheskite poleti... estestweno po "eko" prichini