Разбират ли децата ни какво четат – един от големите проблеми в образованието

На 27 май ще се проведе национална кръгла маса "Четене с разбиране – път към развитие на образователни умения"
Обновена: 26 май 2015 17:31 | 26 май 2015 17:31, Мария Дуковска
8
Разбират ли децата ни какво четат – един от големите проблеми в образованието
Снимка: "Забавното лятно четене"

На 27 май 2015 г. в Американския център към Столична библиотека ще се състои национална кръгла маса на тема „Четене с разбиране – път към развитие на образователни умения“, откриващата инициатива на „Забавното лятно четене“.

Основната цел на форума е да се обърне внимание на проблемите, свързани с четенето и как неговото разбиране влияе на образователните умения и увереността при общуване сред подрастващите в България.

По време на събитието ще бъдат споделени добри практики и примери от компетентните страни, сред които представители на Софийски университет, Гьоте институт и много други.

На дневен ред остава темата за предизвикателствата пред детското четене, както и за възможностите за стимулирането му сред учениците.

За участие в дискусията са поканени представители на Министерство на образованието и науката (МОН), Столична община, Софийски университет, Гьоте Институт, Българска библиотечно-информационна асоциация, фондация „Глобални библиотеки – България“, фондация „Заедно в час“, като партньори на инициативата.

Традиционно на форума, както досега, очакваме голям интерес от много учители, читалища и библиотеки от цялата страна. Кръглата маса е предназначена също за писатели, издателства, неправителствени организации и всички други заинтересовани страни.

Посланици на „Забавното лятно четене“ са Михаил Белчев, Юлия Спиридонова, Марин Бодаков, Весела Фламбурари, Петя Кокудева, Маги Благоева, Ивайло Захариев, Силвия Лулчева, Стефка Янорова, Ники Кънчев, Роси Кота и Радинела Бусерска, които ежегодно участват в инициативите на кампанията.

През 2015 г. „Забавното лятно четене“ става на 5 години и с всяка изминала година печели все по-голяма подкрепа. Кампанията се провежда с корпоративното съдействие на ЧЕЗ България и институционалното партньорство на Министерство на образованието и науката, Българска библиотечно-информационна асоциация, Фондация „Глобални библиотеки – България“, UNICEF, “Заедно в час“ издателство Ентусиаст и книжарници Сиела.

Проектът се съфинансира от Столична програма „Култура“ на Столична община за 2015 г.


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
18
 
! Отговори
. преди 5 години
Докато учат излишното езикознание, преди да са се научили да изразяват собствените си мисли, никога няма да започнат да четат с разбиране.
Програмата по БЕЛ е най- некадърно направената учебна програма и нейните автори са за разстрел или за затваряне в една стая със собствените им бумаги, които стават само за тоалетна хартия, стига да не са на гланцирани листи.
5
2
 
20
 
! Отговори
Bubbles преди 5 години
Абе айде стига с тия глупости вече!
Какво значи разбират ли децата какво четат?
Ние навремето как разбирахме пък сега неразбирали?
Това какво значи? - Нацията ЗАТЪПЯВА, а вие ще правите кръгла маса за да обсъдите как да помогнете затъпяването да продължи!!!
Вместо да обсъждате подобни глупости, вземете да ги научите тия деца да четат и разбират това което четат, както ни учеха нас, защото с опростяване на учебните материали освен към затъпяване към друго не се върви!
4
0
 
18
 
! Отговори
кали станкова преди 5 години
Четенето в начална училищна възраст е много специфичен процес . Много трябва да се внимава с малките дечица . Не ги тормозете с изпитни форми . Те постепенно овладяват всички закони на граматиката .
3
1
 
18
 
! Отговори
Гого преди 5 години
Всеки разбира в зависимост от изградените си разбирания....
2
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо всички хубави инициативи са САМО в големите градове?
1
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То възрастните не разбират какво четат, те за децата питат!