Снимка: БГНЕС
|
Високите рискове от отпадане, които по принцип съществуват в българската образователна система, се наслагват с рискове от ниска мотивация и ниска ангажираност в онлайн среда. Това каза Асенка Христова, Институт за изследване на образованието, в предаването “Бизнес старт” с водещ Живка Попатанасова.
Христова отбеляза, че начините за увеличаване на ангажираността на учениците изискват сложни механизми.
"Онлайн ученето е характерно с това, че ограничава социалните взаимоотношения. По-добрият вариант е в такава среда, особено при по-малки ученици, да се организира синхронно обучение”, обясни тя пред Bloomberg TV Bulgaria.
Според експерта учителите трябва да имат нов подход за създаване на ангажираност в онлайн среда - повече усилия за групова работа, за проекти, за взаимодействие между самите ученици.
Гостът отбеляза, че за момента няма еднозначен отговор доколко успешно е било дистанционното обучение по-рано тази година.
“Зависи каква е целта на този ескперимет - дали е да замени изцяло ученето в класаната стая, или децата да не пропуснат като цяло знания”, коментира Христова.
Целият разговор - във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase