"Книжки вече няма да могат да се купуват"

Транспортният министър твърди, че цени от 1000 лв. за шофьорски курс са нереални
24 мар 2008 08:29,
20
"Книжки вече няма да могат да се купуват"
Снимка: rulan-auto.com

„Цени от 1000 лв за шофьорски курс са нереално високи и ние няма да останем безучастни към автоинструкторите, които се опитват да приберат подобни такси”, казва пред в. „Труд” министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Според него пазарът би следвало да се саморегулира и да ограничи подобни опити за надуване цените на курсовете.

„Ако не стане и ние имаме възможности за реакция, ще обявим каква е реалната себестойност на предлаганата услуга и кандидат- шофьорите ще могат да преценят каква е истинската цена”, добавя министърът.

Според Мутафчиев, инструкторите наистина ще трябва да инвестират средства за подобряване на обучението, но това не би трябвало да се отрази чувствително на върху крайната цена.

„Не може ремонтът на една зала и закупуването на един компютър да вдигне двойно таксата на книжките”, добави той.

Министерството на транспорта категорично нямало да се поддаде на натиска от част от автоинструкторите, които искат отмяна на новите наредби в бранша.

„Компромисът със здравето и живота на хората не може да има, категоричен е министър Мутафчиев.

„Ненормално е в една малка страна да загиват 1100 души годишно при катастрофи. Книжки вече няма да могат да се купуват”, зарече се министърът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
0
 
! Отговори
JoeLeTaxi преди 16 години
Nqkoi znae li normalna pri4ina da ne moga da se qvq na izpit,bez da sam platil na mafiqta-instruktori...nali tova e izpit,s obezopasena kola...pri4inata-vij cenata!!!!
18
0
 
1
 
! Отговори
преди 16 години
шофьорски книжки се купуват,а ето и малко от технологията:на тези който са си платили съответния подкуп им се препоръчва да предават празни листовки.....
17
0
 
0
 
! Отговори
петко преди 16 години
Ще се купуват и още как .. да се хванем ли на бас ? И без това скапаните инструктори гледат само да ти вземат парите и нищо не научаваш .. няма смисъл да си губиш времето - даваш кинтите , книжката ти е сигурна .. пък и без това на изпита трябва да дадеш 100-150 лв кеш .. иначе те връщат
16
0
 
0
 
! Отговори
инструктор преди 16 години
Това,4е си взела книжка не пречи пак да вземеш час-два само паркиране за самочувствие
15
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
ЧИЧО МИТКО КЪДЕ СИ....? В ТАЗИ СТРАНА ВСИЧКО СЕ КУПУВА ! ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ ! ОБЩИНСКИ ! ТА ЕДНА КНИЖКА НЯМА ДА СЕ КУПИ ! КОЛКОТО Е ПО СКЪП КУРСА НА ОБУЧЕНИЕ ТОЛКОВА ПО ГОЛЯМО ТЪРСЕНЕ НА КУПЕНИ КНИЖКИ ЩЕ ИМА !
14
0
 
0
 
! Отговори
az преди 16 години
и 2000 да направят купсовете, като няма полигон, си е истинка мъка за този, който кара и всички около него като дойде момента да спреш. Имам книжка от 2 години и въпреки настояванията ми, инструкторът ми непрекъснато повтаряше, че на изпита никой не искал от мен да паркирам, бързаше да ми предаде часовете, че датата идвала, нямало смисъл от допълнителни за паркиране,че изпита си дойде и по този повод даже не бях включвала на задна, за успоредно и перпендикулярно паркиране изобщо не коментирам. Получавам стрес всеки път, като се наложи да влезна някъде и няма място за напред.не знам кой реши, че това няма нужда да се учи. Бях съгласна да дам повече пари, но не всеки път сега да се моля да не ударя нищо неподозиращите хорица около мен.
13
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Когато вземете книжка не бързайте да се впускате в сериозния трафик.. На първо време карайте но след 12 часа в полунощ , тогава улиците са празни и вие може да опознаете обстановката в града ви и по центъра или местата ,които ви се струват най-трудни за шофиране.. Поне две седмици го правете след това започнете да опитвате да го правите и през деня но в ненатоварените часове и след още две седмици горе долу ще сте готови за сериозния трафик но ще са ви нужни поне още 6 месеца , сериозно шофиране ,за да изградите рефлексите си.. И чак когато видите ,че сте изминали 50 000 км. може да кажете ,че сте станали шофьори.. Но и тогава бъдете внимателни.. човек никога не е застрахован от разсейване и грешки...
12
0
 
0
 
! Отговори
Калин преди 16 години
Абсолютно съм съгласен с мнението на Ани (11). Аз също изкарах курс в София миналото лято, взех си изпитите без допълнителни часове, скоро ще си взема и книжката. Обаче шофьор не се чувствам.Липсата на полигон е необяснима за мен - първите два пъти карах в едно междублоково пространство, като трябваше да внимавам да не ударя децата на триколките и колелетата покрай мен.На третия път излязох да карам градско и така до края. Дори не съм излизал по Цариградско, за да "отбием номера" с извънградското.АЗ НЕ МОГА ДА ПАРКИРАМ. Факт и си го признавам. Не се научих да управлявам на задна предавка. Да не говорим, че не повече от 5-6 пъти съм сменял на трета. За четвърта и пета - няма къде. Но пък се научих да тръгвам и спирам - както се кара 90% от времето в задръстванията.Като взема книжката, със сигурност няма да се втурна да карам в центъра, а ще кормувам с някого известно време на по-спокойни места, докато започна да се понаучавам. И със сигурност повече от 50 няма да вдигна.ДНЕС Е ТРАУРЕН ДЕН В СПОРТНОТО УЧИЛИЩЕ ВЪВ ВАРНА именно заради ПИЯН БЕЗ КНИЖКА, който уби по нелеп начин едно 15-годишно момче! -> http:// .vbox7.com/play:f6448876
11
0
 
0
 
! Отговори
Ани преди 16 години
Мисля, че е нужно да се увеличи драстично броят на часовете по кормуване, защото за 20-25 учебни часа шофьор не можеш да станеш. Аз карах курса миналата година. А и си платих допълнителни часове по кормуване, защото основните не ми бяха достатъчни. Лошото е, че вече в София вече освен да се учиш, карайки по улиците няма къде, защото полигони няма. И липсата на полигони се отразява веднага върху качеството на курса. Не можеш спокойно да се научиш нито на паркиране, нито на маневри. Курса ми започна по следния начин - първия час - вдигане на капака на колата и обяснение кое какво е, след което настаняване на предната седалка и команда "Потегляй". Нищо че аз дори *** не знаех за какво са. Обясни ми човека и хоп - на улицата /Не го виня, просто има определени часове, в които трябва да ме научи на всичко/. Потенциялна убийца - жена, блондинка и в учебна кола. :))))))))))))))) Та се разминах без произшествия не благодарение на скрития ми шофьорски талант, а заради наблюдателността на околните шофьори. Втори ден - още по-весело. 13,30.....карам на Цариградско шосе, щото ще учим извънградско. Нещо като сценката Алф и червеното ферари. Като слязох от колата се чувствах така сякаш съм прекопала 10 декара и почти бях започнала да вярвам в Господ, Аллах и Буда. Трети ден - време е за градско. И ако ще е градско, то що да не е съвсем? 15,00 часа и моя милост в отсечката гара "Подуене", "Сточна гара", "Лъвов мост". Аз пълзя къде по правилник, къде защото е задръстване, а околните шофьори се "радват" на цялата ми рода....до 19 коляно поне. И така десетина дни. Ако не бях взела мерки и ако не си бях дала сметка, че от мен само с един курс освен убиец друго не може да излезе със сигурност можеше и мен да пишат по новините. Та си платих - но не за шофьорска книжка, а за още допълнителни часове, за да свикна и да не представлявам опасност за движението. Защото книжката не те прави шофьор. А когато с инструктура преценихме, че съм готова се явих на изпит и си я взех. Така че - нека курса да е скъп, нека да е дори 1000 лв., но нека да бъде наистина курс - с достатъчно часове, с повече разяснения, с повече наблягане на специфични неща и задължително с подкрепата на КАТ по отношение на намирането и предоставянето на места за полигони, където начинаещите да могат да се адаптират, а не да бъдат хвърляни веднага по улиците като правоспособни водачи. Сегашното не е курс. Затова и произвежда убийци по пътищата. Учим как да потегляме и как да спрем, но не ни учат как да реагираме в сложни ситуации. А не може да разчитат единствено на това, че младите шофьори с времето и с практика ще добият опит.
10
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Не знам кой какво ви учи но ще ви кажа най-честите шофьорски грешки.. Когато маневрираме назад и завиваме волана на дясно ,освен назад трябва да следите и предния ляв калник къде отива , при ляво следиме и преден десен калник. При пристрояване освен огледалото е добре и бързичко да си обърнем главичките назад за да сме на 100% ,че няма кола в платното което ще се престроим, защото мъртвата точка между двете огледала може да изиграе много лоша шега.. Когато изпреварваме , трябва да сме най-внимателни и само при 100% сигурност ,че няма да ударим кола в насрещното.. Както и в завой НИКОГА не изпреварвайте НИКОГА.. Това е направил Ставийски и видяхте какво става.. Никога не карайте пили или друсани..Никога не излизайте назаден на главен път.. Това са най-важните правила.. Останалото със знаци и предимство носи много по-малко жертви от гореспоменатите неща..
9
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Според мен кинжката не прави шофйора.Всеки гледа как да изкара някой друг лев,било то от допълнителни часове или пореден път явяване на изпита.. доколкото знам преди време по трудно е било да изкараш листовките,сега е по трудно кормуването.Колкото и добре да караш ,ако изпитващия е решил да изкара някои друг лев.. ще направи така че да те скъса.. и така докато ти омръзне и не 'кихнеш' някои друг лев...
8
0
 
0
 
! Отговори
Аз преди 16 години
Да, на мен инструкторът ми е обяснявал за мъртвата зона. Но аз съм се учила да карам преди 20- тина години в тримесечен курс с кормувания (полигон и градско) и теория два пъти седмично за разясняване на правилника. Ясно е, че всеки може да си чете правилника, но има неща, на които трябва да се наблегне, да се обсъдят често правени грешки.
7
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
докато не се промени съдебната система и за убийство се дава условна присъда, без значение какви глупости ще измислят, убити на пътя ще има.
6
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Този човек изтлежда не знае , че си има работа с българи. Нямало да се купуват вече книжки. А тези , които ги купиха ще се избият по пътищата и готово, всичко е наред. Г-н министър, много години ще минат до промяна съзнанието на българите. До тогава българи в България няма да има.
5
0
 
0
 
! Отговори
Стоян преди 16 години
На някои инструктура му да е говорил за мъртвата зона, отзад в ляво в която може да попадне даже цял камион? На мен щот не. Пък и незнам на тва да се обръща специално внимание. Брат ми курмува в Германия и каза, че там доста ти говорят за тая част която остава скрита за полезрението ти.
4
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Еми като е добър шофьор и знае правилника наизуст защо не си е изкарал истинска книжка? Най-вероятно се прави на добър пред вас но вътрешно знае ,че е жив зян и за това кара в нарушение на закона за правото на правоуправление. Освен това смятам ,че трябва да бъде забранено Катаджиите да правят актове- виждате ли колко просто е решението.. Да си стоят в патрулката и да снимат с уреди колите а който е в нарушение от КАТ после да му пратят честитка.. Какво е това Катаджиите маскирани като борчета в шубрака и в последния момент ти изкача на 2 метра с палка и ти всеки път си казваш -ей добре ,че в тоя момент не изтърсвах пепелта в пепелника или не сменях станцията или не си настройвах климатика ,че щях да отнеса Катаджията и после щях да го лежа в затвора..
3
0
 
0
 
! Отговори
Konstantin преди 16 години
В България, хората загиват по пътищата не защото има много шофьори с фалшиви книжки, а защото пътищата ни не стават за нищо. Вчера карах за пръв път от много време по Хемус и после до Ловеч. Тази магистрала е ужасна. Просто разби тотално представите ми. И както винаги полицаите скрити да изкарат някой лев в някакви храсталаци. Нищо общо с това, което трябва да бъде, както е в нормалните държави.И не мисля че купените книжки непременно означават некадърен шофьор. Познавам няколко човека, те карат изключително добре и знаят правилника наизуст. Нарича се инстинкт за самосъхранение. Трябва да си доста глуповат човек да се затвориш в една тенекиена кутия и да караш със 120-130 без да познаваш правилата...
2
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Купуването на книжки е толкова масово ,че може би "според мен" са 50 на 50 шофьорите с истински и фалшиви книжки.. До такава степен КАТ е прояден от корупция ,че хората заловени с фалшиви книжки не подлежат на санкция а и още при нарушението бутат рушвет на Катаджията ,за да не се налага да им се прави акт- защото би доказал ,че книжката им е фалшива. Познавам страшно много хора с фалшиви книжки ,които си нямат ама грам представа кой знака какво значи и кога са с предимство и кога не.. По принцип заизустяват на кое кръстовище кой е с предимство но си представете когато са в друг град или на непознато място са изключително опасни.
1
0
 
0
 
! Отговори
Iva преди 16 години
На скоро изкарах курсовете и взех книжка от първият път.Не можах да повярвам.Но имам познати,които нон стоп се оплакват,че инструкторите им нон стоп им повтарят как не могат да карат и трябва да взимат допалнителни часове при тях.А това не е никак евтино.Според мен сега при тези цени нормалните и съвестни хора няма да могат да си позволят да изкарат шофьорският курс,а за тузарите е ясно за тях дали 400 или 800лв.е все тая.И пак ще има загинали и пак никой няма да се замисли,че не е Бог на пътя.Докато всичко в нашата държава става само ако имаш пари-няма оправия.