Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО

Подходът в развитието му бил чиновнически
117
Метрото "бяга" от хората, жалват се от НПО
Снимка: архив, БулФото

Метрото "бяга" от хората, а метростанциите са разположени там, където са най-неудобни за ползване, заяви арх. Димитър Димитров от "Граждани за София" на пресконференция.

Според него за последните три години метрото е загубило част от привлекателността си и около 70 хил. софиянци са се отказали да го ползват.

В жк "Люлин" живеят над 100 хил. души, а има само три метростанции. В "Надежда" и "Връбница", където живеят 40 хил. души, метростанциите са пет, което по думите му не е нормално.

Станцията на "Цариградско шосе" е разположена далеч от жителите на "Дружба" и те са принудени да се движат по неосветени и стръмни пътеки, за да могат да ползват метрото, предаде БТА.

Затова е задължително да се направи професионална, а не само показна оценка на изпълнение на изградените участъци от метрото, отбеляза архитектът.

Той е на мнение, че трасето на третия метродиаметър от ж. к. "Левски" до "Овча купел" през центъра също не е целесъобразно. Според архитекта то трябва да минава по бул. "България" и да достига до Националния исторически музей. От "Орлов мост" пък метрото трябва да достига до Окръжна болница, така че да се намали броят на автобусите и тролеите, които минават по булевард "Цариградско шосе".

Димитров е за развитието на метрото, но така, че да е удобно за хората. Ние сме срещу чиновническия подход при вземането на решение за развитието на най-бързия и екологичен транспорт, посочи архитектът.
 


117
Още по темата: Люлинметро
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 102Shto govorish gluposti, be? V Mladost imate 5 spirki na Metroto. I bezbroi avtobusi. Ama nali taml ste vse izdumki na viisokata komunisticheska administratsija - TsK, DKP, DKMS, OF, BZNS, universiteti, BAN, a sega - veliki biznesmeni - meko kazano moshenitsi - izdunki na prednjite, bankovi kostiumari - sushto komunoproizvodni i ISKATE KATO PRI SOTSA - VSICHKO DA E ZA VAS. E, kolkoto da ste silni, a ste silni, che parite na NRB, a sega na RB sa u vas, veche ne stavat nomerata!
85
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тоя не беше ли дето му събарят сградите по София - сградата на пл.Македония. Не беше ли тоя дето излъга хората на бул.България, че ще им построи апартаменти, а хората от мого години не могат и изглежда никога няма да могат да си получат платените жилища. Престъпник скрий се. Метрото си ни е много хубаво и трябва по-бързо да се развива, а не *** като тебе да манипулират хората и да пречат.
84
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Arh.Dimitrov, zashto pljuete sreshtu naj-dobroto neshto, koeto stana v BG za 25 godini? Zavizjdate na Vrubnitsa i Nadezjda, naj-oshtenite rajoni otkum dostup do pat, zaradi idiotskija nadlez Nadezjda, kojto ortjaza Nadezjda, Vrubnitsa, Svoboda, Tolstoj, Ilientsi, ot SVOBODEN, PESHI DOSTUP. Tam ne mozjesh da se priberesh vkushti na sobstvenite si kraka! Samo s transport! Tezi ne 40,a 70 000 hora sa onepravdani, a vie im zavidjahte na spirkite. Za otnetoto pravo na pat si traete, ne vi e izgodno.
83
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Акакво ще правят тия дето предприемачите са ги излъгали, че пред входа им ще има сперка на метрото.
82
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Дружба освен съществуващата и перспективната застойка има и добри напречни връзки-булеварди, които са до входовете на двете станции- бул.Цв.Лазаров,Списаревски, Искърско шосе. Разбираемо е, че метрото не е трамвай и не може да обхожда всички части на кварталите защото си губи смисъла на. Трябва обаче да се помисли ведната с пускането на метрото да се пуснат необходимите автобусни връзки до крайните части на комплекса, защото той е много удължен в направлението Запад-Изток напречно на метрото
81
0
 
1
 
! Отговори
Някой си преди 6 години
Някой си ама чете сайтовите на чуждите метра. В доста от тях пише, ме местата на метростанциите са избират, освен в близост до застоени квартали, но особено важно за тях е да са на важни напречни улици и булеварди за удобни и бързи връзки с останалите части на кварталите. Пак там пише, че добре разположена спирка е тази, на която от зоните около спирките са средно между 30-35% от пътниците, защото те са с ограничен капачитет, а останалите 65-70% са от довеждащ транспорт.
80
0
 
2
 
! Отговори
Иво преди 6 години
Метрото не може да криволичи между сградите и из кварталите, а следва основното си направление защото иначе става много бавно поради многото завои и необоснованата дължина на линиите. Дори трамваят не може да го прави, а минава по главните улици.
79
0
 
2
 
! Отговори
Петър преди 6 години
Доколкото ми е известно средното разстояние между спирките на метрата в света е между 1,0 и 1,5км, като се изхожда от пешеходна достъпност до станциите от 600-700м. Нашите спирки са предимно на средно разстояние 1,0-1,2км, като има единични случаи на по-големи разстояние(при преминаване през парка) или на по-малки растояния до 850-950. Така, че разстоянието е сравнително добро и този *** Димитров да не ръси глупусти а да си гледа съборените сгради, както тази на пл.Македония.
78
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За парите, които се похарчиха за метрото в София, можеше да се изгради гъста метромрежа под цяла София, но някои работят по модела Мафиянски.
77
2
 
3
 
! Отговори
Борис преди 6 години
Първо в Младост се строят още 3 станции и той от лятото ще има 5, така че ще бъде сравнително добре обслужен. В схемата на метрото в Люлин е предвидено отклонение от МС Люлин към 3-5 микрорайон за по-добро обслужване и на тези квартали. Изобщо в схемата на линиите от Общия устройствен план е предвидено всяка една линия да има отклонения в крайните си участъци за обхващане на повече квартали. Това обаче не може да стане за един ден. Виждане последните 10 години колко много се направи.
76
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Младост и Люлин - на 90000 население се полага една метростанция. Та, бяга ли метрото от хората или не?
75
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Обиколната линия всъщност е много добра идея и е най-полезната от всички линии. Така се разтоварва градския транспорт от минаване през центъра, а освен връзка между останалите линии на метрото, такава линия прави и връзка между линиите на градския транспорт като цяло и скъсява в пъти времето за пътуване.
74
0
 
6
 
! Отговори
Факт преди 6 години
ж.к.Люлин - най-голямия по брой на населението комплекс в София,в който живеят около 250000 човека. Спирки на метрото ТРИ, като две от тях са в края на Люлин, а третата е по средата, като спирката на бул. Сливница обслужва и съседния район - Модерно предградие.ж.к.Младост - втория по брой на населението комплекс в София, в който живеят около 180000 човека. Спирки на метрото - ДВЕ, като едната е в единия край на Младост, а другата е в полето м/у Младост 3 и Младост 1А.Сами си правете изводите.
73
1
 
2
 
! Отговори
DreamTheater преди 6 години
Има ли на този свят въобще нещо от което да е доволен мързеливият българин?!!!!
72
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В София общинарите изобщо не мислят къде трябва да минава метрото. Примерно, за една от най-неоходимите линии не се мисли и никой не я предвижда - обиколна линия, която да обикаля в кръг с център центъра на София и да прави връзка между останалите лъчове на метрото. Тази линия би могла да минава през Надежда, Люлин, Овча купел, Борово, Гоце Делчев, Студентски град, Младост, Дружба, Аерогарата, жк Левски, Хаджи Димитър и Орландовци. Такава линия ще свърши много повече работа от всички останали.
71
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Метрото не трябва да има спирки, прекалено нагъсто, защото така му се губи едно от основните предимства, че е по-бързо от който и да е друг вид транспорт в града."Абсолютно съгласен.
70
3
 
3
 
! Отговори
логика ли преди 6 години
Каква логика може изобщо да има във всичко,което се случва и строи в България? Напълно безумни спирки в полето, стигане до тях по неосветени кални пътеки, но пък до мола на Черни връх и до Бизнес парка в Младост със 20 спирки през 100 метра ще има!
69
0
 
3
 
! Отговори
младеж преди 6 години
До брейКарам си колата ,чиче. За 1 км. не може да загрее, харчи 15 на сто все едно не е 1100 кубика въшка ами камион.
68
2
 
3
 
! Отговори
444 преди 6 години
Има хора, които могат да ходят пеша, но има и хора, които не могат да ходят пеша повече от 10 минути и то не особено бързо. Затова е добре, както казва този архитект, метрото да не бяга от хората, а да отиде при хората, т.е. метростанциите да са насред жилишните квартали, а не между тях, както е сега. Довозващият транспорт би трябвало да има повече смисъл като довозващ между метростанциите и по-малко като довозващ поради това, че метрото не минава там, където хората живеят.
67
1
 
2
 
! Отговори
г преди 6 години
В голямата си част маршрута на метрото е непрактичен, но не може да се говори за ходене пеша.Има хора за които ходенето пеша е инквизиция, така че трябва да има автобуси кръжащи в кварталите до метростанциите. Друг е въпроса и с отчуждаване на имотите. Например горублянци за нищо на света няма да ги убидите в ползата на метрото и да ги склоните да си продадат земите на по-ниски цени. Това са меко казано алчни шопи.