Мъжете поръчват бургери, жените - италианско

Пазаруването на храна онлайн няма да "убие" ресторантите
19 май 2015 22:19, Мария Захариева
10
Мъжете поръчват бургери, жените - италианско
Снимка: Reuters, архив

Топ изборът на мъжете при онлайн пазаруването през Интернет е бързата храна - около една трета от всичките им поръчки. Най-предпочитаните храни за силния пол са бургерите и пицата. Италианската кухня пък се утвърждава като избор номер 1 при дамите при тяхното пазаруване онлайн. Това коментира за БТА Владимир Давчев, основател на най-голямата платформа за поръчка на храна от над 550 ресторанта в България.

Анализ на данните на компанията сочи, че в много случаи дамите поръчват за цялото семейство, като това е причината средната стойност на поръчките да е по-висока от тази при мъжете – 32 спрямо 30 лева. В месеците с повече празнични дни разликата достига до 4 лева.

Жените поръчват най-често в петък, а мъжете - в събота. Голямата част от поръчките си дамите правят до 7 часа вечерта, докато господата по-често се изкушават да се хранят в по-късни часове. Сред най-активните в поръчването на храна по Интернет са младите хора в активна възраст.

На първо място по онлайн продажби са сандвичите, след това са салатите и пиците. Българите все повече се ориентират към здравословното хранене, но засега заведенията, които предлагат такъв вид храна са малобройни. Най-много се поръчва петък вечер, когато хората чакат гости или просто искат спокойствие и вкусна храна у дома.

"Хората все по-ясно си дават сметка, че поръчката за вкъщи или офиса може да им спести не само време, но и пари. Тук изборът е доста по-рационален и се избягва спонтанността на поръчките в заведенията. Освен това можете да комбинирате с налични напитки или друга храна", обяснява още Владимир Давчев.

Пазаруването на храна онлайн няма да измести ресторантите

Пазаруването на храна по Интернет няма да измести ресторантите, въпреки ръста на онлайн поръчките за доставка по домовете. Ресторантът ще си остане социално средище и място, където някой да ни поглези, коментира за БТА заместник-председателят на Българска асоциация на професионалните готвачи Андрей Стоилов.

За последните години интересът на българите към посещенията на ресторанти намалява главно заради свитите доходи и кризата. Кризата се отразява и върху бранша и възможността да наема достатъчно персонал. Освен това много малко от българските ресторанти ще имат потенциал да се справят с новите законови изисквания за време на доставката на храната, коментира Стоилов. Подобни изисквания според него не са оправдани. Има ресторанти, които са за бързо хранене, но в другите, където клиентът не си избира на момента храната, има възможност да я изчака, защото ресторантът не е само място за хранене.

Нормално е след десет - петнадесет минути салата да стане готова, когато обаче ресторантът се напълни, има реален шанс доставката й да се забави, добави Стоилов. По думите му процесът е труден за стандартизация. Когато отиваме на ресторант, ние се наслаждаваме на храната, това не е спорт, в който трябва бързо да се наядеш и не е разумно да има санкции, че храна се готви повече време, коментира заместник-председателят на браншовата асоциация.

Максимум десет на сто от големите ресторанти имат онлайн продажби

Максимум десет на сто от големите ресторанти имат онлайн продажби, това с годините ще се промени и предлагането по Интернет ще се разрасне, смята Стоилов.

Сериозният потенциал за ръст на пазара за доставки на храна за дома и офиса у нас е пряко свързан с промените в начина на живот и потребителските нагласи в големите градове, коментира също Владимир Давчев. Тази услуга предлага удобна и спестяваща време алтернатива на работещите и все по-заети хора. Освен това със специалните оферти на едно място те могат да се възползват и от все по-изгодни цени. Анализът на компанията показва, че допълнителен фактор за ръст на пазара, който ще бъде ключов през следващите години, е динамичното развитие на онлайн пазаруването.

В момента 63 на сто от всички поръчки, направени през платформата у нас, са вече онлайн, коментира Давчев. Само за няколко месеца заявките през мобилни устройства бележат ръст от 250 на сто. Изследванията в световен мащаб показват, че бизнесът с доставка на храна за дома и офиса расте постоянно, достигайки обем от 70 млрд. долара.

Според прогнозите на международните експерти през 2020 година повечето от заявките вече ще се правят през Интернет. Затова се очаква развитието на онлайн услугата да бъде основен двигател и за развитието на пазара у нас, смята Давчев. Нормално е да има такъв интерес, защото се предпочита домашния уют и добре приготвената храна, коментира също Андрей Стоилов.

Според него причината за сегашното слабо предлагане в Интернет на готова храна, е липсата на добра дистрибуторска мрежа и затова ресторантите, които имат собствена дистрибуция и разнос на храна се справят и имат голям обем поръчки. Повечето от ресторантите, които нямат собствена дистрибуция, ползват разносни търговски компании.


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
3
 
3
 
! Отговори
do 1 преди 5 години
na sintetikali si