Automobilwoche: София - с едни гърди пред Измир за завода на VW

В преговорите със столицата ни участват немалко австрийски банки и инвеститори
26 юни 2019 11:00, Бойчо Попов
340
Automobilwoche: София - с едни гърди пред Измир за завода на VW
снимка: Ройтерс

Не Измир, а София води в списъка с фаворитите за новия завод на германския автомобилен концерн Volkswagen. Турция е на второ място, а предварително решение за изграждането на предприятието ще се вземе до началото на юли, пише специализираното издание Automobilwoche

Информацията му се различава значително от анализа на реномирания германски Handelsblatt, според който предварително решение вече има и то е в полза на Измир, преди всичко заради сериозни финансови стимули от страна на турската държава. Според  Automobilwoche вече има вътрешнофирмени разговори за продажбата на производствен имот до София, а мястото, което концернът разглежда в Турция, е край Измир. 

Още по темата
Баварското издание е категорично, че решението ще се вземе от централата на концерна във Волфсбург, а не от подразделението Skoda. Лично ангажиран и водещ процеса по подбор е директорът по производството и член на Борда на директорите Оливер Блуме, поясняват източници на изданието. Досега шефът на Skoda Бернхард Майер ръководеше операцията.

В завода се очаква да бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места, а инвестицията от 1,3 млрд. евро го прави най-мащабния проект на Volkswagen за последните години. 

Skoda би искала да задържи правото за вземане на решение, тъй като то е от голямо значение за дъщерната компания, за да получи тя капацитети в бъдещия завод. Наскоро от концерна заявиха, че капацитетите на марката в Чехия са натоварени на 120%, поради което Skoda спешно се нуждае от нови производствени линии. Смята се, че ако те бяха налични през мината година, чешкият бранд би могъл да продаде още 100 000 коли само през 2018 г.

Разбира се, остава въпросът за местоположението. Наскоро Турция нееднозначно подчерта пред германски журналисти, че очаква да спечели надпреварата с България. В преговорите със София обаче участват немалко австрийски банки и инвеститори, твърди още Automobilwoche.

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. 


340
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
298
3
 
18
 
! Отговори
ей дай боже преди 10 месеца
Ей, това ако стане да го направат тоя завод тука начии...много ще се изкефя. Ще се фана да бачкам там ама за не по-малко от 3000лв. чисто, начи! От първата заплата давам 500лв на сина да земе един хубав компютър че ми писна, 1900лв за телевизор за спалнята с жената. Догодина може и чисто нов Пасат да си зема, браво ей ! Най-после и ние да си поживеем като европейци като бели хора нали
297
7
 
10
 
! Отговори
Дончо преди 10 месеца
Идват, замърсяват, поработят 3-4 години после- хоп, местят се на следващото място (по- на изток) и така...после кой ще си стоят празни амбарите; поне ромънците ще има какво да чопкат :-)))))))))))
296
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
е чи голяма работа НИЕ дадохме 4 милярда за 2 самолета, сега един завод
295
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Заводът трябва да е в Харманли!
294
8
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Измир не е в Източна Европа. Измир е в Азия, а Фолксваген не са казали, че ще строят завода в Азия.
293
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен

"Заводът трябва да в Перник" - и аз смятам така. За жалост от тази статия научих, че точно в Ханделсблат са разпространили новината за Измир. Това е вероятно най-реномираният и престижен вестник на Германия и, повярвайте ми, няма да си плюят в храната с клюки и неистини. Жалко!
292
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ваген просто си правят реклама и търгуват отстъпки. А плановете им за развитие са разписани поне 5 години напред, така че завода отдавна е ясно къде ще е. По скоро Турция стана малко неуправляема. Обаче не се конкурираме за един и същи проект.
291
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Заводът трябва да във Перник.
290
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
да прескачат румънците да работят в завода...
289
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен

Не, не е лоша дума.

Ами като не е лоша дума аутсорсинг, защо толкова се опитват да ни убедят, че ако фолксваген използва евтината работна ръка в България това не било аутсорсинг, ами инвестиция?
288
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
едни гърди, ама силиконови! а те не хващат дикиш!
287
11
 
11
 
! Отговори
Факт преди 10 месеца
Икономическа логика заводът да е в БГ няма.Обаче има политическа.
286
5
 
18
 
! Отговори
Tsankov преди 10 месеца
България трябва да направи всичко възможно, за да се осъществи този проект!
285
1
 
23
 
! Отговори
Ха-ха преди 10 месеца
К'во лошо има част от Фолксвагените да се раждат там,където умират обикновено-в БГ?
284
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 285

Не, не е лоша дума. Проста някакви смешковци я слагат на други места.

Построиха аутсорсинга, демек завода, видяха и заплатите... що ли не се учудвам. По добре да го правят в Турция, тук Ганьо и без това си е добре, един проблем да мисли по малко...
283
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Аутсорсинг лоша дума ли е? Нали демократът евроатлантик Росен Плевнелиев се хвалеше, че България е топ аутсорсинг дестинация. Така едно време в зората на демокрацията майките се хвалеха, че дъщерите им веднага след училище си намерили работа сервитьорки в Кипър, и то не само сервитьорка, ами сервитьорка с консумация.
282
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Не бе, не бе, да отвориш завод в бедна съсипана страна от Третия свят като България и да плащат 5 пъти по ниски заплати отколкото ако отвориш завод на Запад не е аутсорсинг, ами демократична инвестиция в партньорска евроатлантическа страна членка не ЕС и НАТО.
281
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Направата на завод в САЩ от ФВ аусорсване ли е? За да ползват тяхната евтина работна ръка? Пълни глупости...

А какви заплати плащат фауве в САЩ и какви заплати ща плащат в България.
280
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 277

Мухаха, откога направата на даден завод за задоволяване нуждите на даден регион е аутсорсване? Това да не са програмисти, какъвто си и ти вероятно, аусорснат при това

Направата на завод в САЩ от ФВ аусорсване ли е? За да ползват тяхната евтина работна ръка? Пълни глупости...
279
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Абе и безплатно земя ще им дадем за терен, и завода да го построят ние ще го финансираме българската държав 70%, само да дойдат Фолксваген и българите да им работят евтино, щото нема леп, нема топло зимата, а те иначе може и в Турция да отидат.