Столичани недоумяват: Билетче от 1,60 лева?

Общината ни обещава тикет система и видеонаблюдение
28 мар 2016 09:22, Златко Желев
268
Столичани недоумяват: Билетче от 1,60 лева?
Снимка: архив, Булфото

Голяма част от столичани недоумяват защо докато стойността на горивата пада, цената на билета за градския транспорт може да се увеличи с до 60% – от 1 на 1,60 лева от 1 юни.

Предложението е на Центъра за градска мобилност и престои да бъде разгледано от Столичния общински съвет.

Още по темата

"Това ще е убийство за повечето българи, защото не си заслужава в претъпкания градски транспорт да даваме и тези пари за билетче", коментира пред bTV Веселин Денчовски.

"Аз пътувам с 94 от Студентски град, но използвам карта. Има хора пък, които пътуват на по-малки разстояния, и мисля, че за тях няма да е много изгодно и удобно това", заяви Габриела Винева.

"Те досега не дупчат билети 2/3 от хората, а пък като станат по 1,60 лева, вече определено не виждам как ще се дупчи", смята Румен Попов.

Други смятат, че разликата в качеството между различните видове транспорт е сериозна и цената за автобусен билет не трябва да се вдига.

"Метрото е доста по-удобно, по-топло е. Градският транспорт е доста некомфортен - задушно е, лятото е недостатъчно прохладно, общо взето не е комфортен и наистина не си заслужава да се увеличат цените", посочи Йонка Славчева.

Повечето софиянци се примиряват с увеличението на цената на билета. Някои възнамеряват през лятото да се придвижват с колело.

"На никого няма да се отрази добре, но се купуват нови автобуси, тролейбуси. Отнякъде трябва да идват и пари", заяви Мирослав Гаврилов.

Според новото предложение със сигурност поскъпват и талоните от 10 билета. С тях еднократно пътуване с автобус сега струва 80 стотинки.

За хората, ползващи метро, обаче има още една възможност - така нареченият електронен билет. В предложението за новата наредба не е ясно дали той ще поскъпне.

Едно пътуване с него също излиза 80 стотинки. Ако неговата цена остане същата, пътниците в метро и автобуси ще бъдат поставени в неравностойно положение.

До година и половина трябва да бъде изградена и т. нар. тикет система, която да ни даде възможност за нови превозни документи и ново тарифиране – било то по време или изминато разстояние, обещават ни от Столичната община.

С нея трябва да се изгради и видеонаблюдение във всяко превозно средство, което освен намаляване на гратиса ще ни гарантира и малко повече сигурност.


268
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
187
0
 
2
 
! Отговори
Питане преди 3 години
За клошарите колко ще е билета? А за *** ?
186
0
 
2
 
! Отговори
Омбудсан преди 3 години
Дъртофелите да се возят преференциално само извън пиковите часове
185
0
 
4
 
! Отговори
поредната гавра преди 3 години
То да си купиш кола и да и плащаш данъците ще излиза по-евтино отколкото да се возиш на градския
184
0
 
5
 
! Отговори
Вуте преди 3 години
Фандъкова тръгна по акъла на Лиляна Минетката обяснява като пазарджийка увеличението. В тази държава грижата на управляващите не е да облекчат живота на хората, а как да одерат народа, за повече облаги. Жал за гостите и „обслужващия персонал„ на София. По добре поставете някоя ако ще стара пейка на централната автогара отколкото да отблъсквате гостите на София. Позор. Всичко е за сметка на бедния народ.
183
0
 
6
 
! Отговори
Венелин преди 3 години
Каква система?! В грАСКИЯ транспорт се возят предимно пенсионери, ученици и ***. Първите 2 групи ползват намаление, а третата е гратис.
182
1
 
13
 
! Отговори
Ицо преди 3 години
Гарантирано от ГЕРБ!
181
2
 
14
 
! Отговори
бг преди 3 години
ЗАПОЧНА ДА СТАВА МНОГО ИНТЕРЕСНО ОТ ТАЗИ ПУСТА ДЕМОНКРАДАЦИЯ.
180
17
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Искате нови автобуси и троилеи с удобства,с климатик с приятна обстановка...ами трябва да се плаща ...нормално е. Никой не е задължен да ги ползва. Аз не съм се качвал на автобус от много години. Имам си коли,а има и таксита .
179
13
 
4
 
! Отговори
vlady преди 3 години
При социализма таксуването в градския транспорт беше по-сбъркано и от сегашното - билет 6ст и месечна карта 5лв, при това положение почти никой не си купуваше карта и редовно пътуващите плащаха колкото пътуващите веднъж в месеца, което е абсолютно безумие, нямаше нормална предплатена услуга. Сегашното отношение 1:50 е по-приемливо въпреки, че трябва да падне приблизително до 1:30.
178
0
 
19
 
! Отговори
vlady преди 3 години
По принцип цена 1.50 или 1.60лв би била приемлива за билет важащ 90 минути с неограничени прекачвания в рамките на срока на валидност. С такъв човек може да се придвижи от единия до другия край на София без някои крайни кватрали. Трябва да има и по-евтини варианти за по-къси пътувания примерно 1.20лв - 60 минути, 90ст - 30 минути, 60ст - 15 минути.
177
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
НЕМА ДА РЕВЕТЕ. ЗАЩОТО КОГАТО КАЗВАХ ЧЕ ПО ДОБРО ОТ СОЦИАЛИЗМА НЕ Е ИЗМИСЛЕНО НЯКОИ ГОСПОДА-ТАВАРИШИ СЕ ПРАВЕХА НА ТАРИКАТЧЕТА. ЕТО ВИ КАПИТАЛИЗЪМ ТОГАВА КАТО НЕЩЕТЕ СОЦИАЛИЗЪМ. ПЛАТЕНО УЧИЛИЩЕ ПЛАТЕНО ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ. ОТ 6 СТ. ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ СТАНА 1 ЛВ. А СЕГА И 1.60 ЛВ. НЕ ВИ ХАРЕСВАШЕ ХЛЯБА КОЙТО БЕШЕ 1 КГ. И СТРУВАШЕ 32 СТ. НЕ ВИ ХАРЕСВАШЕ ДА ПЛАЩАТЕ ПО 15 ЛВ. ПАРНО НА МЕСЕЦ ПО 1-5 СТ. КВЧ ТОК. ВОДА ГОРЕЩА ПО 5 ЛВ. НА МЕСЕЦ. Е СЕГА ВЕЧЕ ВИ ХАРЕСВА И СЕ КЕФИТЕ МАКСИМАЛНО. ЧЕСТИТО ВИ ЕВАНЕ
176
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Рядко, но ми се налага да се качвам на трамвай 22.Смрадта е неописуема – всички шведи за Красна поляна се возят там, естествено, напълно безплатно, дори ми правеха забележки, че като си дупча билета, ги притеснявам.Мотрисите са от преди ВСВ, сигурно са ни дарение от Хитлер.Контрола няма, за 10 години – само 2 пъти, като старателно избягваха шведите.Е, как и за чий ще ме мотивират да дупча билет?
175
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
РЕВОЛЮЦИЯ В ЦЕНИ- 60%- ЕВОЛЮЦИЯ В ЗАПЛАТИ И ПЕНСИИ- НЕЗАБАВНО 60% РЪСТ НА ДОХОДИ.
174
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Метрото е примерно в Париж покрива огромна площ, в пъти по-голяма от площта, която покрива метрото в София, но пак ни манипулират, че видите ли, пътуването с метро в София било по-евтино. Напротив, по-скъпо е заради много късия маршрут на метрото.
173
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма логика билет, който важи само за едно превозно средство, а не е както е в Европа за много превозни средства, но за един час след първото му използване, Фандъкова и шайката й да искат да струва, колкото билета в Европа.
172
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Държавата да си плаща за всички намаления за пътуване, а не най-бедните, които пътуват с градския транспорт да плащат за тях.
171
0
 
15
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
Няма резон цената на певоз.документи да се вдигат с около 60 %,защото: все още повече от 50 % от превозните средства са много стари и технически опасни,защото не отговарят на съвременните изисквания за сигурност на пътниците; Новодоставенитепр.сред. са доставени по ЕС-програми,които са безвъзмездно финансиране с мин.дофинансиране; предстоят доставките на още нови автоб.Корпоративните цени на горивата са още по-ниски;общината намалява годишната задача за пробега и линиите заради Метрото
170
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
26 години стигат!
26 години всеки пореден кмет на София се опитва да ликвидира градския транспорт, но засега не успяват напълно. То не бяха маршрутни промени, то не бяха поскъпвания на билета, то не бяха увеличаване на интервала за чакане по спирките, но все още има хора, които ползват градския транспорт. Е, вярно, че има линии, където почти няма други освен пенсионери, ученици и потомци на изгонените от Индия, но и всички линии вървят натам. Сега с това повишаване на цените,още по-малко хора ще
169
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Видях опашка от клошари да си купуват билети, един от тях раздаваше безплатни противогази.
168
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 195 работник

Е, ама чувечица тръгнал да си напълни вудичка на Княжево, иначе у магазино е 50 стотинки водичката ...

И да му отстъпити място еййй