При смог: София без коли, автобуси без пари

Ограничават скоростта на места в столицата до 30 км/ч.
134
При смог: София без коли, автобуси без пари
Снимка: Булфото, архив

Столичният кмет Йорданка Фандъкова ще настоява при завишени нива на замърсяване да се ограничи движението на коли в София. За сметка на това Столичната община ще пусне безплатен градски транспорт.

Още по темата

Това са част от идеите на столичния кмет Йорданка Фандъкова в програмата за качество на атмосферния въздух на територията на столицата.

Фандъкова ще внесе програмата заедно със заместника си по екология Йоана Христова в Столичния общински съвет, който да я обсъди и приеме.

"Надявам се след следващото заседание – на 23 февруари, да имаме възможност и право временно да ограничаваме движението на автомобили в определени зони при прогноза за завишени нива на замърсяване, както да регламентираме пускането на безплатен градски транспорт в такива дни. Говорим за дни с трайно завишаване на нормите", обясни тя.

По думите ѝ това е практика в други големи градове и столици. Според нея обаче са по-важни дългосрочните мерки.

"Ще предложим на държавата създаването на национални стандарти за горивата на отопление. Ниски нива на сяра и пепел за дървата и въглищата", допълни тя.

Фандъкова добави, че ще предложи още при подпомагане на енергийно бедните да се предоставят горива с ниски вредни емисии.

Отделно за опазване на въздуха Столичната община ще развива веломрежата и на места ще ограничава скоростта на автомобилите до 30 км/ч.

"Заедно с въвеждането на велосипеди под наем, разработихме и схеми за зони с успокоено движение. Първата такава е с намаляване на скоростта на автомобилите на 30 км/ч, съвместно с велосипедите, между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", "Леге", бул. "Цар Освободител" и бул. "Васил Левски". Изчислено е, че дори само намаляването на скоростта на автомобилите също помага за намаляване на запрашаването. Отделно от това се стимулира велосипедния транспорт", каза тя.

"Убедена съм, че само с ограничения няма да стане, затова нашата отговорност е да стимулираме на повече хора да използват градския транспорт. Това става чрез неговата модернизация. На второ място с даването на предимство на градския транспорт. Очакванията са ни въвеждането на електронната система за таксуване да подобри услугата и желанието на хората да използват градски транспорт. Категоричен е ангажиментът ни да увеличим миенето на улици и булеварди", коментира Фандъкова.

По думите ѝ на трето място продължават с основните ремонти на улици и булеварди и заедно с тях засаждането на дървета по тези артерии.

Фандъкова обясни, че е разговаряла с началника на КАТ към СДВР комисар Тенчо Тенев и той я е уверил, че от днес започват съвместните проверки с Автомобилната инспекция за вредните емисии на колите.

"Така че ще очакваме колегите да си свършат работа и да не допускаме автомобили, които превишават нормите. Това е един от важните източници на замърсяване", коментира Фандъкова.

Тя обясни, че е разговаряла с настоящия министър на транспорта Христо Алексиев и посочи, че към момента екипи от министерството работят за завишаване на контрола на техническите прегледи.

Фандъкова изброи още, че новата програма за качеството на атмосферния въздух предвижда и проверки за изгаряне на материали, замърсяващи въздуха.

"С това са натоварени колегите от Столичния инспекторат", каза тя и уточни, че те проверяват пунктовете за изкупуване на гуми.

"Тези проверки се извършват с РИОСВ, които имат правомощията, заедно с инспектората да налагат санкциите", допълни Фандъкова.

Тя посочи още, че в програмата е предвиден и контрол върху строителните обекти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
116
0
 
0
 
! Отговори
user преди 7 години
защо не се работи по синхронизация на светофароте и умни такива? това е огромен проблем, който ще намали значително вредните емисии. инвестирайте малко не може само с крадене
115
0
 
5
 
! Отговори
Държавна Тарикатка преди 7 години
Когато видя г-жа Фандъкова да се вози и да използва този "безплатен" градски транспорт, вместо луксозните държавни возила, тогава да ги предлага тези безумия! Ако има добри заплати в другите градове, хората няма да се блъскат като *** в София, а щеше всичко да е нормално...
114
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 127Да, Лондон може да де отървава от смога като затваря тецове, ама те са били на въглища. А софийските са на газ. Те не замърсяват с прах. Т.е. решението е отопление с ТЕЦ, ама и да е ниска цената на топлото.
113
0
 
6
 
! Отговори
Колио преди 7 години
Сметката с билет е проста 1989г,цена на дизела 60ст билетче 6 ст.Сега дизела 210ст билет 21 ст.Значи лакомите общинари в София крадьт по 145ст от билет понеже себестойността на пътуването е 15 ст и нормалната печалба са 6ст а не 145.Крадливо герберски самоковско банкянско племе.
112
0
 
2
 
! Отговори
Колио преди 7 години
Тая *** даскалица няма ли да фаща пътя вече.Неиния началник вече да хвана.При билет от 20ст колите в София ще станат три пъти по малко.Ако газифицирт София и продават газта с надценка 20% не 200% то отоплението ще е четири пъти по евтино от теца.Но всеки гледа да бързаме раята не да и е добре. През 50 г Лондон се отърва от смога рез затваряне на тецовете и газификация.
111
2
 
3
 
! Отговори
Vlado14 преди 7 години
Софийско жителство
110
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бих дал една идея, при тия цени на горивата и на билетите, излиза по-изгодно да ползваш автомобил. Градския транспорт не е на нужното ниво все още, идеята ми е да се направят велоалей (веломагистрали) отделени от улиците, мястото на колелата не е при колите, и да обхващат целия град.
109
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С тия разписания ли ще извозва допълнителните пътници? Сега по спирките се събират десетки хора и чакат по 20-30 минути, а някои линии като трамвай 23 са на 50 минути. По ненормалните маршрути ли да обикалят хората? Или да сменят по 2-3 превозни средстав за нищожни разстояния? Разстоянието от Бистрица до София е 13 километра и се изминава за 90 минути. Това ли предлага кметицата?
108
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ако при 30км се замърсява по малко отколкото с 60км , то значи пътя трябва да се измие.или се мие само този който го мързи да се почеше?
107
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма такъв филм, другарко Фандъкова!Асматик съм и ще си ходя на работа с колата.Няма да стоя и една минута на спирката и да дишам мръсния софийски въздух!
106
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не знам кой ви е лъгал ама по морето се говори в пъти по правилно от Шопландия. Вие дето говорите на Е, че и говорите с неправилно ударение и грешно построено изречение. А за разликата между зимата и лятото рсзликата е че зимата има Мъгли и натискат смока на долу.
105
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Въпрос с повишена трудност - имате ли си идея къде отива отработеното масло от всичките автомобили??? Правилен отговор - в печките!
104
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Докато се наливат пари в тази бездънна яма софия - така ще е. После гетото ще бъде напуснато а баце ще се вози сам на метрото по който метродиаметър иска!
103
3
 
5
 
! Отговори
anonimen преди 7 години
edna pe4ka s briketi zamarsqva kolkoto 20 avtomobila,kakvo sa vinovni xorata 4e gi varnaxte v kamennata era s tazi visoka cena na toka
102
0
 
6
 
! Отговори
anonimen преди 7 години
ima6e predlojenie da se kriminalizira prevartaneto na kilometraja v avtoka6tite ,e za6to otpadna kak iskate edna kola deto e nad 300xil km nai malko da ne pu6i ,vsi4kite tezi koli sa ot morgite na Evropa,90 % u nas kolite sa ot tam
101
20
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Само се чудя,как ще свалят селяците дошли от прованса от 20 годишните таратайки,и ще ги натоварят на градски транспорт.Селяците продали,кой нива,кой лозе,само да са в София и да си карат бракмите и изведнъж да не ги карат,не ми се вярва!
100
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тая селска даскалица колкото по-бързо я изгоним обратно на село толкова по-малко бели ще направи в София.
99
3
 
25
 
! Отговори
софиянец преди 7 години
В много градове в Европа са забранени дори и камините на дърва и "еко" *** , това е решението - пълна забрана на територията на голяма София отопление с въглища , дърва и *** . Ще се отопляват на газ или на ток , като не им изнася да ходят да живеят на село или в Кербала , ако искат ! От намаляването на скоростта на автомобили ще се задимим още повече , а за да не се вдига прах , мий бе Фандъкова , мий улиците по често , защото по просто и евтино решение от миенето на улиците няма !!!
98
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"...С това са натоварени колегите от Столичния инспекторат", каза тя и уточни, че те проверяват пунктовете за изкупуване на гуми..."Да де, само дето не можах да схвана как точно става изкупуването по телефона от 9 до 17(18), всеки работен ден. Толкова са благоволили да ни кажат от общината.
97
1
 
23
 
! Отговори
Никола преди 7 години
А защо няма такова замърсяване през топлите месеци , а ми защото т.н. баровски квартали т.е селата Бояна , Драгалевци , Симеоново и прочее се отопляват масово с въглища ?! Това едно , другото са *** гета където се горят всевъзможни токсични материали и авто гуми .Също така, като се кара с ниска скорост автомобила има най-непълното изгаряне и още повече вредни емисии , така че "мерките" на Фандъкова са още от сега ялови .