Всеки втори пътува без билет в София, къде е контролът?

Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор
56
Всеки втори пътува без билет в София, къде е контролът?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Заради бездействието на Центъра за градска мобилност всички с данъците си плащаме за гратисчиите в градския транспорт. Контролът в градския транспорт на София е неефективен и на загуба, съобщиха от „Спаси София“.
Данните за годината преди пандемията (2019), показват, че 207 контрольори са съставили едва 20 368 акта за годината - по половин акт на работен ден. Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор.  Работните цели за контрольорите са смешни - по 100 контролирани карти за цял работен ден. Това се постига само с проверяването на един-единствен трамвай или автобус.

В същото време разходите за заплати за контрольорите са около 2,4 млн. лв., докато приходите от глобите са над два пъти по-малко - 0,9 млн. лв. за годината. Загубата е 1,5 млн. лв., пресмятат от „Спаси София“.

„Данните показват един неработещ контрол на градския транспорт в София. Контрольорите не са достатъчно мотивирани да откриват и санкционират всички нередовни пътници. Разходите са по-големи, отколкото приходи от глоби и от покупка на билети за пътуване“, коментира пред Радио София Андрей Зографски от „Спаси София“.
По думите му от ЦГМ не знаят процента на гратисчиите, но се предполага, че за наземния транспорт те са между 30 и 50%. В метрото контрольорите са (почти) излишни, защото достъпът е регулират с турникети.

Само за 2020 г. столичният градски транспорт е генерирал около 50 млн. лв. загуба над предвидената.

Ако искаме безплатно да пътуваме в София, ще трябва всички жители на столицата - и пенсионерите, да плащат по 300 лв. на година като данъци, коментира още Зографски.

По думите му столичният обществен транспорт все още няма определен бюджет за 2021 г.
 


56
Още по темата: транспортглоби
Още от София
Бивш шеф в СДВР: Убийството в София може да е външна поръчка
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ще има гратисчии. Щом ЦГМ позволява на ромите в София да пътуват без пари,защо и останалите да не се възползват?
49
0
 
1
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 седмица
До Народна 32 Не съм съгласен контрольорите да се махнат.Нали ще се вдигне безработицата.С какво ще се хвалим тогава ?
48
0
 
2
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 седмица
Някога билета беше 6 стотинки и пак имаше гратисчии.Сега е с безумна цена от 1.60 лв.Много боли.
47
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 39

Ами ти самият си противоречиш. Двама-трима без билет от 30 човека пътници - това са не-ромите без билети. Като прибавиш и ромският контингент, който никак не е малък в София, в по-голямата си част не работи и се разнообразява шматкайки се насам-натам с трамвай и тролей, ето откъде се получава изводът, че всеки втори се вози гратис.
46
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Значи 50% от пътниците в столичния обществен транспорт са гратисчии.
Каква част от тях са от един определен етнос? И защо точно тях контрольорите подминават без дори да им искат карта или билет?
45
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Проблемът с гратисчите в наземния градски транспорт в София не е от вчера и е изцяло по вина на ЦГМ.Щом в метрото не може да се пътува без билет,може и същото в наземния транспорт.Има начини,но нямат желание защото е обществена тайна,че ромите винаги се возят безплатно в София.И преди и сега.Абсолютно винаги.Освен това си слагат шапки невидимки когато се качи контрола.Иначе джангър и своеволия.
44
0
 
4
 
! Отговори
Спаси София преди 1 седмица
вместо да плямпат глупости
да питат кака си фъндурка
защо още има много стари автобуси, тролеи и трамваи?

и защо навремето полските трамваи струваха по над 1 милион и половина евро парчето и смениха релсита за тях по бул българия

и защо никога не се мият отвън и отвътре автобусите
43
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Да го направят като в Англия - влизаш отпред при вратата на шофьора и ако нямаш билет/карта не те пуска. Ако някой е тарикат, изключва автобуса и чака докато слезе този без билет.
42
0
 
12
 
! Отговори
... преди 1 седмица
Спряха да продават бители от кафета, лафки и заведения. Не се продават на спирките и не се продават в градския транспорт. Казаха, че щели да продават в пощите и тото пунктовете. Вие наясно ли сте колко тото пункта има и колко са бавни пощите? Има 61 локации на градски транспорт и 20 пощенски клона + 22 тото пункта това от над 1000 локации го направиха малко над 100. После хората пътували без билет. Ако не пътуват всеки ден с карта няма смисъл!
41
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А билети откъде да си взема? На спирките няма, водачите не продават, в автобуса няма автомат... И аз какво да обиколя 2 квартала докато намеря къде, евентуално, може и да има билети. Да не говорим за еднодневни карти. Това си е направо лукс. И накрая, искам или не, без билет. Контролата да продава билети както преди. Или да го направят като други градове, с кондуктори.
40
1
 
2
 
! Отговори
Дам преди 1 седмица
Това е единствения вариант. Хората, не само ромите са недисциплинирани и реват за всичко така или иначе. Новите автобуси са като слънце и трябва да се пазят. Като има контрольори и свалят и глобят нередовните и ги ошамарят, ако онези са агресивни возенето ще стане песен! Сега гледките в транспорта са ужасни! В болницата в Горна Оряховица имаше постоянно нападения над лекари. Наеха истинска охрана и всичко е по мед и масло.
39
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не бих казал,че всеки втори е без билет. Често пътувам и от 30 човека 2-3 се случва да нямат. Повечето са с карти за цялата градска мрежа,защото ползват и метрото и искат не искат заради него си взимат карта. За ромите е ясно. Те и тока и водата не плащат. Работят по строежи без договори. Държавата умишлено не ги закача. Нали са потенциални гласоподаватели за управляващите без значение кои са. Тъй че тази статистика е силно преувеличена за нередовните пътници.
38
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Дам

Демек ще трябва да има по един човек във всеки автобус и поне 500 пачрчета мобилни екипи, да помагат, като мутрите които предлагаш, вземат да бият (ако не ги набият или убият преди това).
37
1
 
11
 
! Отговори
Никк преди 1 седмица
Има два варианта:
1. Като в Лондон - качваме се от предната врата(къде се показваме картата на шофьора, чекираме се с електронна карта или си купуваме билет) и влизаме от към задната врата

2. Във всеки автобус по едно студентче, ученик или пенсионер, които да минават и продават билети или проверяват за карти

И двата варианта не са сложни ама трябва някаква минимално желание за промяна от страна на общината
36
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Глобявате само студенти и по-незаплашително изглеждащи жени. Досега не съм вядял, да се глоби бандичка 3=4 "напомпани батки" по 110+ кила с бръснати глави и татуси, па ако са 5-6 рома, забарави ...
35
0
 
0
 
! Отговори
Хорейшо преди 1 седмица
До Дам,
Правилно.
34
1
 
11
 
! Отговори
Дам преди 1 седмица
Наемат се контрольори от Делта Гард и проблема ще се реши светкавично. То сега има сред контролите двама трима надъхани чичовци, които са се подкрепили за кураж, но като цяло умират от страх! Слагайте по един *** с радиостанция в наземния и братята ще ходят пеша. Какво го мислите толкова?
33
0
 
5
 
! Отговори
ЦГМ преди 1 седмица
Ами да, много по-лесно е ЦГМ да слага скоби и да прибира бързо парите, отколкото да се разправя с нередовни пътници, затова и там са се фокусирали и са много бързи в действията.
32
0
 
9
 
! Отговори
Народна преди 1 седмица
Има начини за контрол крайно време е да се махнат тези харантутници контрольорите от време на време минат на топло в метрото
31
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тоест по сметките дадени в статията, ако се уволнят контрольорите общината всъщност ще печели по 2 милиона на година. Но трябва да е тайно, за да може тези които си плащат за пътуването да продължат да го правят. За финансовата консултация аз искам само 0.5% от 2 та милиона :)