Експерт: Влаковете да спират при температури над 40 градуса

Трябва редовно да се правят замервания на релсите
25 юни 2024 14:00, Анисия Иванова
29

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин. Тук се поставя въпросът само времето ли е причината или има и други фактори. На този фон ставаме свидетели и на доста катастрофи с влакове, а у нас вече видяхме и първият влак с немски вагони, който пътува от София до Бургас.

"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя една по-особена част за поддръжката на железопътната инфраструктура. При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев в ефира на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.

"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчици", коментира Ананиев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от Снимка на деня
Слънчево остава времето утре, на места с краткотрайни валежи
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Мен преди 2 седмици
А на обратно, да тръгват ли?
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Дайте на Ивелин Михайлов или на Божков да въртят бизнеса с БДЖ и нещата ще се оправят.
26
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Експерте, как е в Испания, Италия, азиатската част на Турция...? На вас от БДЖ все нещо ви пречи и вече дразнят постоянните ви оправдания, все някой ви е виновен, все някой друг е крив. Истината е, че проблемът е във вас. Не се справяте.
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
При 40 градуса жега БДЖ ще пускат камили. Кервани. Камилите не се нагряват.
24
2
 
5
 
! Отговори
YStoyanov преди 2 седмици
Големия експерт!.. В цял свят се движат влакове, нито релсите са им по различни, нито влаковете! Масово се подменят 'тракащите' релси с дълги такива, заварени плътно една с друга не е нужен допълнителен настав. Те позволяват оптимални скорости и без шум от движението. Тайната рецепта е варосване на метала!.. Третирането на метала с вар го пази от прегряване и усукване на релсата. Още Живков е разпореждал от рано Април още да се измаже всеки метър железен път на територията на страната!..
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В Австралия ще му се изсмеят на този авторитет. Индия, Пакистан също,само в България релсите са зле.
22
0
 
2
 
! Отговори
Bob преди 2 седмици
Кви над 40 градуса, то тук такива още няма за това лято, а линията вече се изкривила... Така са я монтирали явно... Без необходимите разстояния... Всичко е до долу у тая ***... Къде бяхме - къде стигнахме...
21
0
 
2
 
! Отговори
Старият машинист преди 2 седмици
Преди половинн век, при температура на въздуха над 30 градуса, всички влакове между 14 и 18 ч. се движеха с 60 км/ч. Освен това, със специална подвижна техника покриваха с вар релсите за да не се нагряват.
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В Индия и Пакистан и т.н. не спират. По зле ли сме от тях?
19
0
 
5
 
! Отговори
А ЗАЩО ВЛАКА ТРАКА преди 2 седмици
ХАЙДЕ ЕКСПЕРТЕ, ОТГОВОРИ НИ!!!...
18
0
 
3
 
! Отговори
до 18 преди 2 седмици
Защото ще ги копаят, минимум 300 години......
17
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
що не направят метро от София до БУргас и Варна - в Газа как имат 500 км подземна мрежа от тунели
16
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ми то направо да не вървят лятно време - да спрат и автомобилите също
15
2
 
1
 
! Отговори
може да ги вкарат преди 2 седмици
под земята , кат метрото . Няма да се чуват , няма да блъскат коли , няма да закъсняват . По умно е . 2-3 линии метро подържа цял град . Там е бъдещето .
14
4
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
Нали все пак 85% у нас гласуват да стане "като в ЕС"?!
13
3
 
4
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 седмици
Браво! Трябва да стане като в развития ЕС - при високи темпаратури, малко шума или 1 мм сняг да се спира ЖП транспорта. От съображения за сугурност!
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
И този мие бил жп експерт?! (((
11
2
 
11
 
! Отговори
Рендето преди 2 седмици
Хайде, на Каруците!!!! У Бг шъ съ движат Пътнически и Бързи..... Дилиджанси, като у прериите в Щатите преди 150 години!!!!! Това нашту вече не е Мъчение...., а Агония!!!!!!! До 10-12 години шъ останем без Инфраструктура и Високо Квалифицирани Висши и Средни Специалести, и тогава спокойно може да закриете "Зона Бг"!!!!! Не мога да повярвам как държавата ни деградра до това ниво само за 34 години!!!!!
10
3
 
7
 
! Отговори
БДЖ преди 2 седмици
Все още търсим идеалните условия, които биха позволили влаковете ни поне понякога да се движат. На този етап предполагаме, че в условия на вакуум имат сравнително по-големи шансове!
9
1
 
9
 
! Отговори
закривай преди 2 седмици
ва та в експерта! ами да закриваме тогава! В 21 век да нямаш сигурен транспорт! Тоя да си хвърля професурата!