Българските пощи срещу GMail и Yahoo! Войната за средната земя започна

Ниското качество и слабите инвестиции на родните пощи ще ги изхвърлят от битката за потребителите.
22 апр 2005 23:03, Мариян Йорданов
Българските пощи срещу GMail и Yahoo! Войната за средната земя започна

“Войната за средната земя започва” известен израз от трилогията “Властелинът на пръстените”.

На втори април GМail увеличи капацитета нa пощенската си кутия до 2 GB, и битката между GMail, Yahoo и Hotmail е на път да заплаши съществуването на българските аналози.

Това ще е загуба на “втората земя” след като българските портали окончателно загубиха битката в областта на търсачките, премазани от гиганта Google.

Горната земя вероятно са сайтовете за запознанства, където ако поискат големите може да влязат, защото и там със софтуер и кирилизация всичко може да се постигне. Icq вече е най-големият канал за запознанства на българите.

За миналата година най-посещаваните сайтове в България, каквито са безплатните пощи, реализираха истински удар в рекламните приходи. Общо интернет получи 3,22 млн. лв. от реклама, а за тази година се очакват 5 млн. лв. Лъвският пай отиде в пощите, които ще изпълнят мисията си пред обществото и потребителите, ако се прежалят да похарчат малко пари, за подбряване на фунционалностите и задоволяване нуждите на потребителите.

Българските безплатни пощи предлагат малко дисково пространство, пълнят се със спам (за разлика от Yahoo и GMail), нямат търсене в получените и изпратени писма (с едно изключение). Единствено навика може да задържи потребителите при българските пощи още известно време, както и факта, че българският език не е голям пазар за GMail и Yahoo.

Въпреки всички аргументи спасяващи бг пощите, те не биха успяли да издържат на конкуренцията на Google и Yahoo, който работят на много по-богати пазари – американския, европейския и японския, и могат да се финансират, за да осигурят много по-добро качество на потребителите. Например към Yahoo е geocities.com, най-големият free hosting сайт в света.

Допълнителен удар за родните пощи е, че Google може да предлага таргетирана реклама, докато данните за регистрация в пощите са непълни и грешни, освен това не съдържат информация за моментните интереси на ползващия пощата. Именно възможността да продава таргетирана реклама донесе огромни рекламни приходи на Google.com.

Проникването на GMail е улеснено от факта, че Google е търсачка Номер 1 в България, изпреварвайки десетки пъти най-силния български аналог. Прави чест на google, че когато търсите e-mail в базата му първо излиза конкурента Yahoo, а на второ място Hotmail, самият GMail го няма в първите 10 резултата. Докато в България всеки реже другите и накрая ... никой не го ползва.

От Google уточняват, че за в бъдеще се предвиждат и нови увеличения на паметта на акаунтите в GMail, като те ще станат факт “веднага щом е технически възможно”.

“Целта ни е да направим така, че потребителите ни вече да не се притесняват за мястото за съхранение на писмата си”, се казва в съобщението на Google, чиято поща все още е в beta версия.

Наскоро от Yahoo обявиха, че вече ще предлагат място от 1GB на пощата си, с което се надяваха да са напълно конкуретноспособни на Google. Когато преди година пощата GMail бе представена за първи път, Yahoo предлагаше акаунти от по 4 MB.

В момента Hotmail пък дава 250 MB място за писма спрямо 2 MB при пускането на GMail. Българските пощи са все още далеч от тези размери, а тези който побързаха да предложат 1 GB, не предложиха подобрения във функционалностите. Най-ползваната чисто българска поща (с най-големи приходи на рекламния пазар) дори предлага точно 66,7 пъти по-малко дисково пространство от GMail и не е чудно, че през Април ще отчете спад на посещаемостта си.

Тук няма място за родолюбие, а за качество. И който не го предлага ще отпадне от надпреварата. Ако няма български пощи, българските рекламодатели ще плащат за реклама на другите български сайтове. Просто с парите на чужденците ще ползваме западно качество на услугата "безплатна поща".

Още по темата във форума на Dnes.bg


Спонсорирано съдържание