Авиокомпаниите в ЕС ще плащат двойни обезщетения

От днес пътниците имат по-големи права, компенсациите варират между 250 и 600 евро, в зависимост от дължината на полета
17 фев 2005 16:07,
Авиокомпаниите в ЕС ще плащат двойни обезщетения
Пътниците, чиито полети са били отменени, могат да получат обезщетения. Снимка: ВВС

Пътниците, които не са могли да осъществят полета си заради липса на места, отмяна на полети или закъснения и отлагания, вече могат да искат по-големи компенсации, съобщи ВВС.

Новите правила в ЕС определят обезщетения между 250 и 600 евро, в зависимост от дължината на полета, и ще се прилагат за всички редовни и чартърни полети.

Авиокомпаниите атакуваха закона, казвайки, че могат да се окажат принудени да увеличат цените, за да покрият допълнителните разходи.

Европейската комисия се изправя пред две законови предизвикателства – едното е от Европейската асоциация на евтините авиопревозвачи (ELAA) и другото – от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), които атакуваха пакета от правила като “лош вид законодателство”. По силата на предишни наредби, пътниците имаха право на компенсация между 150 и 300 евро, ако не са могли да се качат на самолета.

Само операторите, изпълняващи редовни полети, бяха задължени да предлагат обезщетения в случай на липса на места, но не и в случай на отмяна на полети.

Евроблокът реши да увеличи пътническата компенсация в опит да накара авиокомпаниите да престанат умишлено да издават повече билети, което често води дотам, че пътникът се пренасочва към по-късен полет.

Отсега нататък, когато това стане против волята на пътника, авиокомпаниите ще трябва да предложат компенсации. В допълнение, ако полет бъде отменен или отложен с повече от 2 часа по вина на авиокомпанията, всички пътници трябва да получат компенсации.

Все пак, авиопревозвачите не трябва да връщат пари на пътниците, ако полетът е отменен или отложени поради “особени обстоятелства”. Компаниите обаче се притесняват, че тези “особени обстоятелства” може да не включват лошо време, мерки за сигурност или стачки, въпреки че това са неща извън техния контрол.

Всички базирани в ЕС авиокомпании и оператори, които излитат от територията на евроблока, трябва да се придържат към новите правила, които влизат в сила от 17 февруари.

Евтините авиопревозвачи критикуваха нововъведените компенсации, казвайки, че парите за тях може да са повече от цената на билета.

“Това е абсурден закон, ние протестираме срещу него, заедно с всички други компании”, заяви вицепрезидентът на Ryanair Майкъл Коули.

Асоциацията на авиокомпаниите от европейския регион (ERAA) обяви, че нито компаниите, нито пътниците са били консултирани за промените.

Анди Кларк, директор по въздушния транспорт в Асоциацията, заяви, че Еврокомисията заблуждава пътниците, тъй като ги кара да вярват, че авиокомпаниите ще са отговорни за изплащане на компенсации, ако полетите са отменени заради лошо време.


Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание