Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват

Проблемът с жълтите павета е много сериозен, пред очите ни са
7 яну 2023 14:01, Елка Василева
80
Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват
Снимка: архив, БГНЕС

„Проблемите с магистралите са два – имаме изключително малко магистрали. Когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно, а магистралите се износват много бързо“. Това заяви пред bTV служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

„В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през „Витиня“. За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия“, подчерта той.

Още по темата
Министърът добави, че има проблем и с граничните пропускателни пунктове.

„Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пунктът „Лесово“. Ще се направи скоростен път между пункта и АМ „Марица“, за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен“, категоричен е той.

„Проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробният устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обясни Шишков.

Жълтите павета

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков покани кмета на София Йорданка Фандъкова да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата. Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Инспекцията е предвидена за неделя от 11 часа.

 „Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване. Той беше до март, увеличили сме срока, за да не загубим европейските пари. За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това. Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София“, обясни Шишков.

„Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам да наказваме София, а да бъдат завършени проектите“, подчерта министърът.

Той е категоричен, че няма лични отношения към кмета Йорданка Фанъдкова.

Плащанията към пътните фирми

„Като парцели бяха разделени министерствата. Важно беше регионалният министър да направи анализа и тогава да се пристъпи на разплащане. Тогава се платиха 50% на фирмите. В момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%. Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж“, коментира регионалният министър.

Той уточни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.  

„Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения“, допълни арх. Шишков.

ТОЛ системата

„Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим“, отчете министърът.

Според него даването на концесии на пътища ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На бай бойко един тон асфалт му требе,яде до пръсване.Вече ги бъркам кои са герП,кои са ПП...Писна ми от ПРОДАЖНИЦИ!!1
59
1
 
4
 
! Отговори
нищо ново преди 1 година
С един сантиметър асфалт как да са качествени и да не се износват?
58
1
 
4
 
! Отговори
Шоп преди 1 година
До gogo: При бай ти Тошо имаше стари пътища с павета от царско време и черни пътища, какви ги дрънкаш врели-некипели!?
57
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бг и магистрали то само магарешки пътеки има
56
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дъно ли ? че то от другата страна е Китай
55
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
XA-XA
54
3
 
6
 
! Отговори
Аноним преди 1 година
Две години и повече управлява подмяната какво качествено построихте покажете го как се прави къде е Нищо само занулиране на инфраструктурата на цялата държава отговорност къде е
53
0
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
"Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж, коментира регионалният министър. ---- ако са незаконен строеж, по закон трябва да се премахне. Ама някой се опитва да не си плати масрафа.
52
2
 
3
 
! Отговори
Американ преди 1 година
До Пенсионер: На мене, щото го виждам с очите си, а Discovery ти показва един частен случай. Не че е важно, де. Пътищата се поддържат с пари, а в Бг се крадат. Да оставим настрана некадърността на българските работници и техните началници..
51
4
 
5
 
! Отговори
gogo преди 1 година
Язък, че си учил архитектура или някой ти е купил дипломата, сефте. Срам за тебе, нали си живял по-голямата част от живота ти си по времето на бае Тошо, тогава как не са се износвали пътищата, а товарен трафик е има повече защото сме изнасяли продукция на запад. Отговорът е лесен: имало е БДС за пътностроене! Сега всяка пишман фирма си има свой "стандарт", ама вероятно е РускиСтандарт :ДИзносено ти е шкембете от гушене, ядене и пиене!
50
2
 
3
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
До Американ 54 Много добре съм гледал. Предаването по Дискавъри се казва Как се прави..? и строяха магистрала , а не надлез.На теб ли да вярвам ?
49
1
 
3
 
! Отговори
Американ преди 1 година
До Пенсионер: Явно си гледал без очила. Железобетон има само по надлезите. Иначе е едър натрошен камък, чакъл. пясък, асфалт и водонепропусклива замазка. Ама това май е стандарта навсякъде, друг въпрос колко се спазва.
48
0
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Концесиите на плажната ивица показват колко спада корупцията и колко се качва качеството и поддръжката. Тоя гьон-сурат ни има за кьорави.
47
1
 
6
 
! Отговори
Американ преди 1 година
Магистралите на Бг се износвали от много трафик ?Тоя не е виждал истински трафик...
46
0
 
6
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
То не може да искаш евтини и качествени магистрали .Или едното или другото.
45
4
 
4
 
! Отговори
Пенсионер преди 1 година
Гледах по Дискавъри как си строят магистрали в САЩ. Валиран трошен камък , 10 сантиметра плоча железобетон и 4 слоя асфалт , всеки с различни свойства. Издържат от 50 до 90 години в зависимост от натоварването.Сега ясно ли е защо нашите магистрали пропадат и има дупки само за година , две ?
44
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
НЕ Е ВИНОВЕН ЗА ФИЗИОНОМИЯТА С КОЯТО СА ГО ДАРИЛИ РОДИТЕЛИТЕ! ЯВНО *** ЙСТОРЛЪКА Е БИЛ ПРЕЗ ПРЪСТИ, БЕЗ ЖЕЛАНИЕ!КОЛКОТО ЗА ЛОКУМИТЕ -ЯСНО!РАДЕВИТЕ НЕКАДЪРНИЦИ ДВЕ ГОДИНИ СЪСИПВАТ ДЪРЖАВАТА
43
3
 
5
 
! Отговори
Някой преди 1 година
Една и съща опорка ръсят едни и същи... ония "крадат" ! Магистралите се строят с Европари! Единият вариант е с 2 милиарда да се построят повече километри, но по-евтино! Другият вариант, да се дадат всичките фондове за една качествена магистрала, и по другите да си карат ,като по пътищата построени от Тоя! Продължават по най-селския начин да се оправдават с Борисов, да не се види, че тия и един километър не са построили! Още чакат строителните фирми да си дадат офертите, че да започне рекетът!
42
1
 
4
 
! Отговори
За 40 преди 1 година
Комунисти няма! Има само артисти, сценаристи и "иновативни" медии.
41
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не съм шофьор, ама мисля, че нашите тесни магистрали отговарят на населението - 6 млн души, включително разменените бебета.