Думата „шопинг“ (пазарувам или „пазаря“ в някои райони на Източна България) стана доста популярна напоследък. Особено пък, след като в София цъфнаха два нови внушителни търговски центрове, наричащи се още мол, тоест събиращи магазини, заведения за хранене и кина под един покрив. 898737 в 1, общо взето.
Ама то всичко хубаво, ама българско. Лъскави магазини, има и Sale (разпродажба, тоест стоки с по-ниски цени), климатици, всичко на едно и ред удобства.
Та реших аз да си накупя колкото се може повече летни дрехи и да изхарча сума ти пари в Mall of Sofia. Този май е по-големият мол. Както и да е.
С бойна крачка и една приятелка да ме предпази да не си избера нещо, с което да приличам на проскубан паун, се втурвам на яростен шопинг.
Ама бива ли и аз така...големи надежди...
Първият магазин. Голям светъл, това е марката с обединените цветове и скандалните реклами. Гледам мъжки блузи окачени, разгъвам и разгъвам тези които са сгънати, но не висят на закачалки. Трябва да разгънеш, за да разгледаш, нормално е, все пак нали пазаруваш.
Взимам да пробвам няколко, моята приятелка съответно гледа дамски дрехи. Натоварен с няколко дрехи се блеща по етикетите за моя номер.
Малко е трудно. До мен е девойка от персонала, която ме гледа, но не идва да помогне. Просто гледа. Решавам, че е глуха, или сляпа. Може Бенетон да работят по някаква социална програма. Обръщам се към младеж. От персонала, не някой клиент, какво си помислихте.
- Извинете, бихте ли ми помогнали?
Мълчание. Боже...ама сега пък какво съм направил.
- Извинете, може ли да не разбърквате дрехите, прозвуча отговорът. Интересно.
- Е как да си избера, нали трябва да разгледам какво искам да купя. Вашата работа е да ги сгъвате и да обслужвате клиентите.
Сумтене и презрителна физиономия. Помощ никаква. Натоварен отивам и пробвам. Нищо не ми харесва, нормално е и да не ми хареса, става и т.н. Връщам дрехите и ги оставям накуп върху място където са изложени други дрехи. Не е моя работа да ги връщам по места.
Да ама бдителният служител (тоест според мене идиот) идва и ми казва:
- Моля трябва да върнете дрехите там откъдето сте ги взели.
Ега си безумието. Незнам как си обучават служителите, ама си спомням, че в магазина на Бенетон в Копенхаген видях преди няколко дни, как клиенти буквално хвърлят по пода дрехи и си избират каквото и както искат.
Не че го одобрявам. Но да влизам в магазин и да не ме обслужват, а на всичкото отгоре да ми се държи и тон ... Както и да е. Оттегляме се.
Следващият. Италианска марка. Отново персоналът блее. Да каже „Добър вечер“ или пък случайно „Довиждане“...оооо, глупости. Даже гледа сърдито. Абе да не би да затварят. Не, часът е 20.00. Молът затваря в 22.00.
„Нямаме от този цвят, моля не разбърквайте дрехите. Какво ме питате за номера (за кво да питам, за сливи ли?), има тези които са на закачалката, не се ли сещате“. Е, е, е, е, е, е...
От близо 10 или 12 магазина, в които влязох, любезното обслужване се случи в три магазина. И то горе-долу.
Все пак си купих тениски. И то само защото във въпросния магазин още от врата ми казаха „Добър вечер, как да ви помогнем“ и т.н. Не говоря за скъпа марка, а за casual (да речем, че се превежда обикновено, бел. авт.) облекло. Но не магазин с casual персонал. Значи можело.
Значи може едно момиче да се разиграва и да се опитва да ми угоди, защото съм клиент, да носи тениски, да се рови в склада, да ме пита дали съм доволен, да ми предлага модели, да ме пита дали цената ме устройва, да прецени дали ми отива, а не да си пробута стоката.
А нейните колеги в другите магазини не могат. Могат само да блеят и да говорят простотии на клиенти, които идват да харчат пари.
Евалата на Кенвело в този случай. Не е реклама на марката, а реклама на хората, които работят там.
Не претендирам, че всички в служители в мола са зле с обслужването, но можете сами да отидете и да прецените кои са ок и кои не. Дано все пак някои от собствениците да прочетат това и да си обучат персонала.
Защото срещу пари трябва да се получава и лъскаво обслужване в лъскавия мол. Иначе приятен шопинг.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ама то всичко хубаво, ама българско. Лъскави магазини, има и Sale (разпродажба, тоест стоки с по-ниски цени), климатици, всичко на едно и ред удобства.
Та реших аз да си накупя колкото се може повече летни дрехи и да изхарча сума ти пари в Mall of Sofia. Този май е по-големият мол. Както и да е.
С бойна крачка и една приятелка да ме предпази да не си избера нещо, с което да приличам на проскубан паун, се втурвам на яростен шопинг.
Ама бива ли и аз така...големи надежди...
Първият магазин. Голям светъл, това е марката с обединените цветове и скандалните реклами. Гледам мъжки блузи окачени, разгъвам и разгъвам тези които са сгънати, но не висят на закачалки. Трябва да разгънеш, за да разгледаш, нормално е, все пак нали пазаруваш.
Взимам да пробвам няколко, моята приятелка съответно гледа дамски дрехи. Натоварен с няколко дрехи се блеща по етикетите за моя номер.
Малко е трудно. До мен е девойка от персонала, която ме гледа, но не идва да помогне. Просто гледа. Решавам, че е глуха, или сляпа. Може Бенетон да работят по някаква социална програма. Обръщам се към младеж. От персонала, не някой клиент, какво си помислихте.
- Извинете, бихте ли ми помогнали?
Мълчание. Боже...ама сега пък какво съм направил.
- Извинете, може ли да не разбърквате дрехите, прозвуча отговорът. Интересно.
- Е как да си избера, нали трябва да разгледам какво искам да купя. Вашата работа е да ги сгъвате и да обслужвате клиентите.
Сумтене и презрителна физиономия. Помощ никаква. Натоварен отивам и пробвам. Нищо не ми харесва, нормално е и да не ми хареса, става и т.н. Връщам дрехите и ги оставям накуп върху място където са изложени други дрехи. Не е моя работа да ги връщам по места.
Да ама бдителният служител (тоест според мене идиот) идва и ми казва:
- Моля трябва да върнете дрехите там откъдето сте ги взели.
Ега си безумието. Незнам как си обучават служителите, ама си спомням, че в магазина на Бенетон в Копенхаген видях преди няколко дни, как клиенти буквално хвърлят по пода дрехи и си избират каквото и както искат.
Не че го одобрявам. Но да влизам в магазин и да не ме обслужват, а на всичкото отгоре да ми се държи и тон ... Както и да е. Оттегляме се.
Следващият. Италианска марка. Отново персоналът блее. Да каже „Добър вечер“ или пък случайно „Довиждане“...оооо, глупости. Даже гледа сърдито. Абе да не би да затварят. Не, часът е 20.00. Молът затваря в 22.00.
„Нямаме от този цвят, моля не разбърквайте дрехите. Какво ме питате за номера (за кво да питам, за сливи ли?), има тези които са на закачалката, не се ли сещате“. Е, е, е, е, е, е...
От близо 10 или 12 магазина, в които влязох, любезното обслужване се случи в три магазина. И то горе-долу.
Все пак си купих тениски. И то само защото във въпросния магазин още от врата ми казаха „Добър вечер, как да ви помогнем“ и т.н. Не говоря за скъпа марка, а за casual (да речем, че се превежда обикновено, бел. авт.) облекло. Но не магазин с casual персонал. Значи можело.
Значи може едно момиче да се разиграва и да се опитва да ми угоди, защото съм клиент, да носи тениски, да се рови в склада, да ме пита дали съм доволен, да ми предлага модели, да ме пита дали цената ме устройва, да прецени дали ми отива, а не да си пробута стоката.
А нейните колеги в другите магазини не могат. Могат само да блеят и да говорят простотии на клиенти, които идват да харчат пари.
Евалата на Кенвело в този случай. Не е реклама на марката, а реклама на хората, които работят там.
Не претендирам, че всички в служители в мола са зле с обслужването, но можете сами да отидете и да прецените кои са ок и кои не. Дано все пак някои от собствениците да прочетат това и да си обучат персонала.
Защото срещу пари трябва да се получава и лъскаво обслужване в лъскавия мол. Иначе приятен шопинг.

Основните щатски индекси се извисиха до рекорден връх за втори пореден ден
Дизелът поскъпва заради двойния удар на санкциите и спирането на работата на рафинерии
Китай изважда електромобилите от новия си петгодишен план за развитие
Бил Гейтс: Китай инвестира повече от целия останал свят в ядрена енергия
Кадър на деня за 28 октомври
Microsoft взе 27% дял от OpenAI
Защо носът ни кърви - основни фактори и съвети за превенция
Десерт с райски ябълки, орехи и канела
Късна емисия
Късмет и благополучие за 4 зодии на 29 октомври
Начини да овладеем егото си и да открием вътрешен мир
Ливърпул - Кристъл Палас
Кьолн - Байерн Мюнхен
Георги Чиликов се ядосва: Бяхме на косъм
Шамар за Левски: Поискаха от Наско Сираков 5 млн. лева
Христо Янев залага на "пейки" в ЦСКА
Драмата в Реал Мадрид! Винисиус накарал агента да му търси нов колос
Дневен хороскоп за 29 октомври, сряда
Меркурий преминава в Стрелец на 29 октомври – възможни са напрежения в общуването
Книга събира 30 практики, които помагат за изчистване и балансиране на енергийното поле
Психолог: Гневът е нормална емоция и показва, че детето преживява нещо важно за него
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
В крак с модата: Палта за есен/зима 2025/2026 (+Снимки)
Кои са най-рисковете цветове автомобили при инциденти
Институтът по океанология с Ден на отворените врати за Деня на Черно море
Как да разберем, че е време за смяна на антифриза?
ООН стартира нова кампания срещу дезинформацията за климата
Българите най-често спестяват за "черни дни"
Оставиха в ареста варненец, обвинен в разпространение на марихуана
Загадъчно: Свързват появата на ярки точки в небето с периодите на ядрени опити
За първи път заснеха изхвърляне на плазма от звезда – аналог на Слънцето
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика
Вулкан в Космоса: За първи път е открит спътник на планета извън Слънчевата система
Откриха къде на Марс може да има канали с течна вода
Китай планира създаването на експериментално слънце до 2027 г.