Анализите на “Български държавни железници” ЕАД показват, че загубите, които дружеството търпи от пътници без билети, възлизат на поне 10 милиона лева годишно. Ако тези средства идваха като приходи в железопътния превозвач, то и възможностите за инвестиране в подобряването на състоянието и комфорта в пътническите вагони щяха да бъдат много по-големи.
“Български държавни железници” ЕАД многократно са представяли пред широката общественост проблема с недостига на вагони, както и трудностите при поддръжката на остарелия подвижен състав. Усилията на железопътния превозвач със собствени средства да обновява вагонния и мотрисен парк вече имат конкретни резултати, каквито са доставката на 100 реновирани вагона от Германия, с половината от които се обновиха композициите на ускорените бързи влакове “Чайка” и “Диана”, на бързи влакове в различни направления, а от седмица с обновена композиция се движат и два пътнически влака между Дупница и София.
С останалите 50 реновирани вагона ще се обновят композициите на други крайградски влакове през следващите няколко месеца. През 2008 г. поетапно ще се осъществи и подмяната на голяма част от остарелите “електрички” с нови електромотрисни влакове на Сименс.
Български държавни железници ЕАД продължават своите действия за превенция на пътуванията гратис. Освен загражденията на Централна гара София, където се проверяват превозните документи на пътниците за крайградските влакове, служителите на железопътния превозвач продължават и блокадните проверки в пътническите влакове № 50225 (София – Дупница) и № 50220 (Дупница – София).
Напливът от гратисчии в участъка между Перник и София не стихва, стана ясно при проверките, направени вчера привечер и днес сутринта в тези два влака.
Общо 43 пътници са се опитали да пътуват без билет вчера следобяд с влак № 50225. От тях 28 са заплатили за билет след качването си във влака, а останалите 15 са били свалени от композицията, тъй като са отказали да купят превозен документ.
Тази сутрин нередовните пътници във влак № 50220 са били 48. Едва 8 от тях са купили билет в самия влак, а останалите 40 пътника са били свалени от композицията. Показателен е фактът, че само от спирка Метал са се качили 37 пътника без билети.
Български държавни железници ЕАД очакват подкрепа от страна на местните общински и областни власти за разрешаване на проблема с гратисчиите, тъй като нередовните пътници вредят на останалите клиенти, които добросъвестно са заплатили за транспортната услуга. Кардиналното решение на въпроса е ограничаване на достъпа до железопътните гари посредством заграждения, през които да се допускат само пътниците с билети.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Гратисчии ограбват БДЖ с 10 милиона годишно
Анализите на “Български държавни железници” ЕАД показват, че загубите, които дружеството търпи от пътници без билети, възлизат на поне 10 милиона лева годишно
15.12.2007 | 13:51 ч. Обновена: 11.04.2025 | 18:00 ч.
1

Новини
-
Полезни храни при подут стомах
-
Поредните 20 жертви, включително и журналист, при израелски удари в Газа
-
Израел ще засили офанзивата си в Газа
-
Дърво падна върху кола в центъра на Русе
-
Какво хората игнорират, преди да се оженят?
-
Германски изселници: България е много красива, но тук трябва да правиш доста компромиси
-
Орбан: Ако стане членка на ЕС, Украйна ще попие всичките ни пари
-
Актьорът Станислав Яневски от "Хари Потър" е бил откаран по спешност в болница
-
Войната ще приключи до юли, но Украйна върви към грузински сценарий
-
САЩ обмислят изтеглянето на хиляди войници от Южна Корея
-
Войната ще приключи до юли, но Украйна върви към грузински сценарий
-
Загубите от стачката в София са поне за 45 млн. лв., тях кой ще ги плати?
-
Нито Пражка пролет, нито ГУЛАГ: Ето как Русия на Путин пренаписва историята, за да оправдае войните си
-
Германски изселници: България е много красива, но тук трябва да правиш доста компромиси
-
В Русия примамват украинските военнопленници: Елате на наша страна, за да превземем Европа заедно
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата