“Според проучване сред 100 фармацевти и 200 лекари в София, 75 на сто от хората в случай на грипно заболяване не се консултират с лекар, а 67 на сто прибягват до самолечение,” заяви д-р Каменова. По думите й 89 на сто от анкетираните фармацевти предписват температурно понижаващи и болкоуспокоявщи медикаменти, които лекуват и облекчават симптомите на грипа, но не и самия вирус. 27 на сто от фармацевтите твърдят, че предписват антивирусни лекарства, но само 12 на сто от тях ги познават, показва проучването. Според анкетата повече от 75 на сто от заболелите търсят медицинска помощ при изразена симптоматика на грипа или при усложнения.
“Резултатите от проучването са и причината да се открие горещият телефон на 1 февруари”, допълни д-р Каменова. На линията отговарят медицински лица, обучени специалисти по простудни и вирусни заболявания, които предоставят информация на обадилите се граждани за грипната обстановка в момента и се опитват да открият евентуални симптоми на грип у тях. Ако се установи, че хората имат някои от симптоми /внезапно повишаване на температурата, мускулни болки, суха кашлица, силно главоболие, умора, слабост/ медицинските лица от линията ги насочват към лекар за адекватно лечение.
Телефонът може да бъде избиран от цялата страна и е на цената на обикновен градски разговор за абонати на БТК. Информация може да бъде получена всеки работен ден от 09.00 до 19.00 часа. На линията в момента отговарят трима медици и за двата дни, през които тя е открита, информация са потърсили около 100 души.
Линията ще функционира до края на грипния сезон, а организаторите имат готовност да я открият отново при всяка грипна заплаха в България.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.