Визираният текст от закона гласи, че доставчикът в интернет няма право да изисква или приема авансово плащане преди изтичане на срока, определен в чл.55, т.е. 7 дневен срок от физическото получаване на стоката.
Според него законът е написан по този начин именно за да няма сделки в интернет, което в най-голяма степен вреди на потребителя, защото те се реализират при по-изгодни условия и при по-ниски цени.
В България такъв тип търговия не може да се осъществи, а се наблюдава една свръхрегулация, която се представя като защита на потребителя, поясни Димитров. Той допълни, че така се затваря един пазарен сегмент като се изолират малките и средните фирми за сметка на големите, които могат да си позволят забавянето от 7 дни.
Мартин Димитров засегна и темата за увеличаването на акциза върху дизела с 25%, направено от комисаря-социалист Ласло Ковач, т.е. от 302 евро за 1000 л. да стане 380 евро за 1000 л. За България това би означавало дизела да поскъпне с 20 ст., което ще доведе не само до по-скъпи горива, но и до поскъпване на много стоки, поясни синият депутат.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.