Агонията на съветския модел в БДЖ продължава

Симеон Ананиев от Асоциацията на българските жп компании
Обновена: 13 май 2016 13:37 | 13 май 2016 13:37, Екип на Bloomberg
36
Агонията на съветския модел в БДЖ продължава
Снимка: Reuters

БДЖ регистрира спад на приходите от отдел "Товарни превози" с 23% като в целия сектор има 15% увеличение. Това каза Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни компании (АБЖК) в "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Той говори за несполучливите опити за приватизация на сектор "Товарни превози" в държавните железници.

"Този филм го гледаме вече пет години – говори се за приватизация, но накрая само се харчат държавни пари", допълни той.

По думите му държавен превозвач е нужен, но България трябва да гради нова железница, тъй като "сегашния модел е съветски", в който "се назначават партийно приближени, които нямат нищо друго, което да работят".

Вижте повече във видеото на Bloomberg.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А аз виждам,че агонията на американския модел в българската икономика вече я е довел до тотален колапс - икономика вече няма,Територията просъществува засега ,чрез масовото вземане на заеми.Даже и така лелеяните "еврофондове",вече колабират и се пренасочват към така наречените "бежанци" и като данък-рекет на Турция.Това е положението,аборигенчета,ама на овцете нищо не им пука.Засега има малко тревичка.....
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 19Абе много яко това "съветското", бе. 45 години правено "съветско" за вече кажи-речи 30 години, при яка ЗАПАДнала и презОКЕАНСКА дружеска и безкористна помощ не можем да го премахнем. Махнахме само заетостта, сигурността, образоваността, здравеопазването, напоителните системи, евтиния ток, 3-седмичните почивки на море. Заменихме ги с първо място по cмъртност, рак и кардио-болести, бедност, най-скъп ток и парно, бездуховност, грубост, престъпност... Е, все е нещо...
20
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кво пак ми пискате бе? Америка виновна а кой ги продава децата на комунистите арееее бегай при ким джонг щото само там са по-*** от нас.
19
0
 
5
 
! Отговори
Продължава преди 7 години
Агонията в БДЖ продължава докато и него ПРОДАДАТ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИГЕРБ КРАДЦИ.............................................................
18
0
 
5
 
! Отговори
fsd преди 7 години
Колко години трябва да минат, за да се спрат оправданията със социализма? 100? Осъзнавате ли, че вече са почти 30? Като е лош моделът защо не е променен за толкова време? Някаква отговорност да понесе някой? Ние или сме бавноразвиващи се или е по-лесно само с оправданията. Техниката била съветска - кажете благодаря, че работи след толкова години и то с нищожни инвестиции за поддръжка. Трагедия сме!
17
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Прав е автора. Не сте били скоро в администрацията на БДЖ, ама мога спокойно да ви кажа че и кадрите и техниката им са си от едно време. Там позициите се предават наследствено. Работата по проекти с тях е кошмарно чакане с години на тромавата им администрация. Това ако не е съветски модел, не знам кое е. Може би трябва по-често да се редите на опашки за билет, та да видите поне тази страна на простотията им.Та те още пишат на хартия и не могат да освобождават от регистрите си заети места. Смех
16
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съветски модел? С ума ли сте си? Наместо да оправите нещата, ги забатачвате! И някой ви е виновен! Че ж.п.- превозите са най-евтините след водните! Ама на сегашната олигархия й трябват магистрали! За да крадат от всеки сантметър асфалт, а и други далавери. Това е и грижата за поминъка на едни дами - магистралки, които там са в оскъдно облекло, без бурки!
15
1
 
14
 
! Отговори
Минко 47г. ерген преди 7 години
Абе ако в савецката държава крадяха като вас отдавна да са ви разстреляли.
14
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Докато не се отървем от всичко съветско - така ще бъде!"Гоуем си, батко! Само дето всичко ни е съветско. Панелките ни съвестки. Пътищата ни съветски. Градинките ни съветски, железниците ни съвестки, електростанциите съвестки, водопроводите съвестки, язовирите съвестки...Абе то, единственото което остана май е покъщнината - тя е от Китай и сме я сненили, а колите 2-ра ръка от ЕС. Май трябва да товариш покъщнината в колата и да си ходиш. По-лесно е. Иначе трябва да подменим всичко друго...
13
0
 
7
 
! Отговори
До анонимен 16 преди 7 години
А тези 5 състава ползващи ЖП линията ни и съораженията как заплащат ползването - с винетка ли или с електронна винетка. За това никъде нищо не пише и не се говори. Само се повтаря, че БДЖ е отделно от НКЖИ и БДЖ е разделено на пътническо и товарно. И друго - кой иска да глътне Товарното БДЖ за без пари така както бе глътнат и БГА Балкан и Параходство БМФ. Аз да ти кажа последните 2 ги глътна един и същ и това се говореше още преди 14 години в Ню Орлиънс на Бърбън Стрийт
12
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ХА-ХА-ХА,НИЕ СЪЩО ПРАВИМ ВАГОНИ ТУК!А ОГРАМОТЕТЕ СЕ!ВСЕ ОЩЕ ПРАВИМ В ЧАСТНИЯ ЗАВОД И ТЕ НЕ СА ЛОШИ!
11
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За некомпетентните които се опитват да се изказват тук ще кажа :БДЖ е едно а НКЖИ е друго! Единия е превозвачмя(такива вече имаме 5)а другото са всички съоръжения сгради и земя(цялата инфраструктура)
10
1
 
6
 
! Отговори
До един Българин преди 7 години
Няма нужда да плюем нещо чуждо, тъй като плюем срещу вятъра. Руските железници РЖД са далеч напред пред нас с производство на нови жп състави, вагони, локомотиви и релсови пътища. Дори високоскоростните им Сапсани на Сименс са произведени при тях със закупена технология. У нас съзнателно не се произвеждат локомотиви и вагони както закриха и чехските заводи. Отвори нета и виж руските РЖД
9
3
 
8
 
! Отговори
нЕМОГА ДА ПОВЯРВАМ преди 7 години
27 години след СССР пак ли там търсите вината. В България е държавата с най-ниско държавано участие в икономиката ОТ ЦЕЛИЯТ ес и е апотеоз на американският неолиберализм и още се оказва че СССР е виновен.
8
3
 
14
 
! Отговори
славянин преди 7 години
И кое му е ''съветското'' на Товарни превози!!!??? Наглият капиталист всичко което му е на загуба го изкарва ''съветско''!
7
2
 
25
 
! Отговори
BG преди 7 години
Хайде на бас, че ако приватизират БДЖ, една година по-късно или ще го препродадат за 10 пъти повече пари или ще се окаже перспективна компания с големи печалби. Съсипват го умишлено с цел продажба на безценица - и народът да вярва, че са го "отървали" от загуби.
6
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
AMTRAK в САЩ по какъв модел е?
5
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съветски съюз няма от 24 години, но България продължава да живее в Съветския съюз... хахахах. Нема такъв народ.
4
0
 
17
 
! Отговори
Наблюдател преди 7 години
БДЖ - извадка за управлението на държавата! Целия икономически "гении" на управлението се върти около Еврофондовете. С което се и изчерва....То и друго неможе да се очаква от екип шефа на който е чел единствено "Винету"!
3
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хайде стига бе, 27 години минаха оттогава, да не е някъде другаде причината (например в наложения "съзидателен " американски модел) ?

Спонсорирани публикации