Mercedes-Benz инвестира 40 млрд. евро в е-коли

Компанията ще пусне три изцяло нови е-платформи през 2025 г.
23 юли 2021 10:58, Анисия Иванова
17
Mercedes-Benz инвестира 40 млрд. евро в е-коли
Снимка: Pixabay

Немската компания Mercedes-Benz на Daimler AG обеща да инвестира повече от 40 милиарда евро през това десетилетие, за да електрифицира колите си и да защити позицията си на водещ световен производител на луксозни автомобили чрез историческа трансформация в индустрията, пише Bloomberg.

Mercedes планира да пусне три нови изцяло електрически платформи за превозни средства през 2025 г. и да създаде осем завода за батерии с партньори, заяви в четвъртък компанията в актуализация на стратегията. Mercedes смята, че луксозният сегмент ще се насочи по-бързо към автомобилите с електрически батерии отколкото масовия пазар, главно заради по-голямата покупателна способност на клиентите.

„Преломната точка се приближава и ще бъдем готови, когато пазарите преминат към електрическите автомобили само до края на това десетилетие“, заяви в изявление главният изпълнителен директор Ола Калениус, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

"Тази стъпка бележи дълбокото преразпределение на капитала"

След години на критики, че закъсня с въвеждането на автомобили с батерии, по-рано тази година немският производител преприе стъпки с пускането на EQS - електрическата версия на своя флагман S-Class. Седанът беше похвален от анализатори за успешното съчетаване на престижна привлекателност и конкурентна гама батерии, които са достойни съперници на моделите на Tesla Inc.

Mercedes се придържа към целите си за рентабилност на фона на тендецията към електрически автомобили. Компанията не посочи конкретна дата кога ще премахне двигателите с вътрешно горене, като заяви, че темпът на преминаване към електромобили ще варира значително в различните региони. Mercedes обяви плановете си да премине изцяло към електрическите автомобили до края на десетилетието, където условията позволяват това.

Други планове включват:

Представянето на три платформи за електромобили през 2025: MB.EA за средни и по-големи леки автомобили, AMG.EA за леки автомобили и VAN.EA за електрически микробуси и лекотоварните автомобили. Създаване на допълнителни партньорства в Азия и Европа за източници на батерии. Компанията се нуждае от повече от 200 гигаватчаса клетъчен капацитет до 2030 г. Договаряне на повече станции за зареждане на електромобили с партньори като Shell.

През следващата година Mercedes ще произведе осем напълно електрически автомобила на три континента. Той съпътства EQS с модели, включително компактния EQA и планира да представи електрическата версия на своя най-продаван седан E-Class по време на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.

Mercedes заяви, че очаква хибридни и изцяло електрически автомобили да представляват половината от продажбите му до 2025 г. Това са пет години по-рано от прогнозата на компанията преди месеци. До 2039 г. компанията цели да превърне колите си в такива, които не замърсяват околната среда.

В сряда Daimler повтори, че се очаква Mercedes да бъде по-печеливш през 2021 г., отколкото е бил от години, благодарение на голямото търсене и тенденция към по-луксозните модели, които са приоритетни по време на глобалния недостиг на полупроводници. Компанията прогнозира въвращаемост на продажбите вследствие на разделянето на леки и лекотоварни автомобили между 10% и 12%, въпреки големите инвестиции в електромобили и други технологии.

Актуализацията на стратегията за електромобили е едно от доказателствата за планираното отделяне на Daimler от неговото подразделение за камиони, което очаква да бъде готово до края на годината. Компанията разделя бизнеса на части, защото вярва, че те ще продължат по различни начини за електрификация, като пътническите автомобили преминават към батерията, докато водородните горивни клетки вероятно ще играят по-голяма роля в търговските превозни средства.


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Инж преди 1 месец
Пълна електрификация към 2040-2050 е пълна глупост. В момента има над 400 фирми за ел. автомобили в Китай, спонсорирани от държавата. Мъск строи огромни заводи за ел кол, батерии и зарядни станции. Коли, направени да минат 1.6млн километра с три обслужвания на 400х км (смяна на спирачки и ходова част). А старите производители инвестираха десетилетия в прецакване на клиентите си - да карат колите до гаранцията си, да се обслужват само във фирмени сервизи, да не стават части от други коли и т.н.
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Приятелката кара Рено Zoe. Не е излизала на магистралта с него, най-много до Икеа в Гентофте, ама то си е 30 киломтра отиване и връщане. Колата минава 250-260 км в града. Тя повече от 30 рядко прави. Ама пак В БГ пари, пести поне 10 лева на всеки 100 км, отделно данъка на колата е с 2000 лева по нисък. То ей ти ги 4000 лева, спестени на година само от това. Сметни го за 5-6 години, преди да вземем нова, сметни и че ремонти, масла и прочие нема. .. МИ чи ко да муй?
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Колко от тези "инвестиции" ще бъдат платени от данъкоплатците?!
14
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Балканските селяни още не могат да разберат че това е бъдещето.
13
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Неефективни и безумно скъпи. Купуват ги само заради данъчните облекчения и то като фирмени коли"Къде, бе? И кое им е "неефективното"? Не ви ли писна от клъжите, че минавали по 50 км зимата? Или че пробега бил по 120 лятото ... Или че било 10 часа зареждането на бързата станция, а във вкъщи по 3 седмици ... аман от лъжи.
12
3
 
2
 
! Отговори
Пророк преди 1 месец
На арабите и на братушките, дето разчитат само да продават нефт, ще им се разкаже играта.
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 9 - Ford 150 electric?!??!
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До 6Засега са по-малко от 1% са, ако броиш за последните 10 години. През 2020-а в скандинавските страни, електрическите коли представляват от 8 до 12% от всички новорегистрирани автомобили, а сега с все повече и повече нови модели, тези цифре вероянто ще се покачат.
9
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Голям мощен автомобил и екология - ами успех!
8
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Никой не строи заводи за електрически коли. Всички електрически коли са стари модели бензинови с добавен електрически двигател - всичко това е мнго скъпо и неефективно. Изцяло електрически коли се произвеждат в много малък обем, почти символичен. Нито Мерцедес, нито който и да е смятат да произвеждат електрически, всичко това е под натиска на фашистите от еко мафията, но не води до нищо, няма го новите зелени автомобили за които говорият от 20 години, няма и да ги има.
7
0
 
8
 
! Отговори
неандерталец преди 1 месец
Как ми се иска да си купя Мерцедес. Нямам пари обаче.
6
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Електрическите коли не са алтернатива. За сега са по-малко от 1%. Неефективни и безумно скъпи. Купуват ги само заради данъчните облекчения и то като фирмени коли, никой не иска такава скъпа и неефективна кола за лично ползване. Мерцедес са ясни - планират. А новите коли са старите бензинови модели коли, с добавени ел двигатели, което вдига цената им почти двойно.
5
1
 
1
 
! Отговори
Ганьо преди 1 месец
До 3 - лъжа е!
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Искам варираант на C200 кабрио, за да го купя за подарък на мама. Тя много им се радва, но също така иска и да е по-екологично съобразен автомобил.
3
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В Зинделфинден Даймлер вдигнаха чисатак нова фабрика за е-коли. Също Ауди/Порше малко по-на север вдигнаха нов завод за ел.коли. Явно нещата се ускоряват.
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Ще инвестира ... Коригирайте статията.
1
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ще има нова версия на песента: Бял електрически мерцедес ме преследва в живота..