Любомир Станиславов: Е-колите са бъдещето на автомобилостроенето

Пътуването с тях ще бъде по-евтино от ползването на градския транспорт
15 окт 2021 21:52, Ерол Емилов
30

Електрическите автомобили са бъдещето на автомобилостроенето. Електрическите автомобили ще стават все по-достъпни, пътуването с тях ще е все по-евтино, като пътуването с личен електромобил ще бъде по-евтино от ползването на градския транспорт. Това каза арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, БРАИТ и на Next.e.GO България, в ефира Bloomberg TV Bulgaria.

Компанията e.GO е основана в Германия и вече има произведени над хиляда автомобила и изминати над милион километра. В момента се изгражда завод в Ловеч, който ще бъде първият завод с нулеви емисии на въглероден диоксид, каза Станиславов.

Преходът от двигателни с вътрешно горене към електромобили ще се случи много бързо, защото всеки един производител ще предлага такива автомобили във всеки един сегмент. Първоначалният разход за покупка на електрически автомобили сега може да е по-висок, но когато се калкулират разходите в дългосрочен план, се вижда, че тези автомобили са по-изгодни. Жизненият цикъл на един такъв автомобил е по-дълъг, посочи Станиславов.

Повече подробности по темата гледайте в  Bloomberg TV Bulgaria
 


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
JordanJordanovSARS преди 1 месец
Въвежда се пълна забрана за производство и продажби на електрически автомобили..Нужна е подмяна на високо вредните бели радиоактивни скенери монтирани вместо доказано безвредни жълти фаровеВисоко опасни са тъч скреен екраните.Обсебени с наркотици престъпници внедряват все по жестоко вредни оръжия .Новост са BSE AIDS activators плюс дигитално холограмни видео пресканиращи камери и екрани и остър електромагнитен смог . Новите камери и екрани са милион и половина пъти по жестоко вредни ot 2000г
29
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бъдеще друг път....Вадете колите на водород. Отдавна са измислени....
28
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Вярвате ли му? Какъв е жизненият цикъл на батерията на един такъв автомобил? Каква е нейната цена и кой ще поеме разходите по нейното рециклиране, утилизация?
27
0
 
7
 
! Отговори
реалист преди 1 месец
На голо дупе, чифте пищови!!!
26
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да,бе,да затова японски производители казват ,че преминаването само на електрически коли ще срине енергетиката.Най-удачно според тях са хибридните коли!
25
1
 
6
 
! Отговори
Асан преди 1 месец
Ше фалират като фабриката на Гриша Ганчев у Ловеч :)))
24
0
 
7
 
! Отговори
Асан преди 1 месец
Архитек разбира от електрокари айде де :)))
23
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 21. Ще правим или ще сглобяваме, че са много различни понятия ? Едното показва, че имаме инженерна мисъл, а другото че имаме евтина работна ръка само.
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 16. Абсолютно. Но развиването на огромен обществен транспорт при сегашния брутално извратено политико-икономическо устройство е абсолютно невъзможен. Всички искат само ръст и потребление. Включително и автомобилостроителите за които трябва да си купуваш нова кола всяка година, а не примерно да я караш цял живот. Или пералня или телефон или каквото и да било друго. Затова ги правят да се развалят и съответно имаме огромното замърсяване.
21
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Скоро ще правим електрически автомобили, а батериите ще прави Монбат в Монтана (България).
20
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бъдещето на колите е АЗЛК Москвич.
19
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А КАТ ще ми регистрарат ли електромобила, ако си го направя сам, за да си спестя половината от цената му?
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Има бъдеще в електрическите превозни средства, но не и тези на батерии. Не със сегашните батерии и технологии. Още не сме дораснали за екологично чиста електроенергия. Светът е тръгнал в грешна посока прекалено бързо, защото се паникьосаха от недостига на нефт.
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Пътуването с тях ще бъде по-евтино от ползването на градския транспорт"-С тоя евтин ток вече е по-икономично с дизеларката.
16
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Трябва да спрем да се предвижваме с автомобили. Трябва да свикнем да ползваме обществен транспорт. Единствено това ще спаси планетата. И да избягваме ненужни пътувания на големи разстояние. Особено със самолети. Всички трябва да бъдем по-отговорни какво оставяме на децата си в наследство. Да спрем да мислим само за себе си и и само за сегашния момент.
15
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защо не споменавате най-големия проблем - батериите? Какво првим с милиарди батерии, когато станат ненужни, а всички знаем че няма икономически изгоден начин да се рециклират? Никой не ги рециклира. А и литият ще свърши по-бързо дори и от нефта.
14
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Поредното шменти капели. Качеството пада яко, цените скачат здраво. Такъв автомобил никога няма да има живот над 20 години. Всичко е направено за пари.
13
0
 
16
 
! Отговори
fdfvsd преди 1 месец
А като няма вече кобалт с какво ще правите батериите? Рециклирането на батериите е не по-малък замърсител, само че това замърсяване не се случва например в града, а някъде другаде на планетата, но като се направи баланс на планетно ниво замърсяването не е по-малко. Ама промитите мозъците си заравят главата в пясъка и това не ги интересува.
12
0
 
12
 
! Отговори
Сметалото преди 1 месец
Леко при днешната цена на електроенргията електричката с малко по скъпа като разход на километър /зареждане домашна мрежа/ спрямо метана без да смятаме екстри като отопление или климатик.
11
6
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 1 месец
До 2026 се очаква цените на електромобилите да се изравнят с тези на ДВГ! Сещайте се кои ще бъдат предпочитани Акумулатора бил издържал 5години? Ами то и колите ще ги сменят на толкова!