Главният инженер на Аudi – жертва на "Дизелгейт"

Щефан Книрш напусна поста си след 16 години служба
27 сеп 2016 15:52, Диян Пенев
7
Главният инженер на Аudi – жертва на "Дизелгейт"
Снимка: Audi

Главният инженер и член на управителния съвет на компанията Audi – Щефан Книрш, е подал оставка. Това е станало след заседание на Борда на директорите, който е взел решението за раздяла със специалиста, съобщиха от прес-службата на производителя от Инголщат. Причини за уволнението на инженера не се разкриват.

Книрш започва работа в Audi през 1990 г., когато постъпва в отдела за конструиране на двигатели. През 1996 г. специалистът преминава в компанията Porsche, където 5 години по-късно оглавява отдела за разработка на нови агрегати. От 2013 г. специалистът отново е на работа в Audi, като влиза и в състава на съвета на директорите. От 1 януари тази година доктор Книрш оглавява отдела за изследвания и нови разработки на компанията.

Според изданието Automotive News решението за раздяла със специалиста е свързано със скандала с манипулираните дизелови двигатели на концерна Volkswagen AG, който избухна през есента на 2015 г.

Разследване на американската юридическа кантора Jones Day доказа, че Кирш е знаел за използването на софтуер, който лъже за екологичните данни при 3,0-литровите агрегати на Audi. Въпреки това, по време на разпитите си инженерът е излъгал властите.

Книрш е поредната влиятелна фигура във Volkswagen AG, която подава оставка заради „Дизелгейт”. Първи си тръгна бившият генерален директор на концерна Мартин Винтеркорн, а след него бяха уволнени главните инженери на трите водещи марки Volkswagen, Audi и Porsche — Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.

Още новини с автомобилна тематика - в Automedia.bg


7
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
5
 
! Отговори
Дизелмразников преди 5 години
Хюндай-Киа след Петер(дизайнера на Ауди ТТ) и гл. инженер сектор двигатели на БМВ, с радост ще посрещне още няколко немци.С оглед на това,че развойното бюро на концерна е в Германия,ще отпаднат дългите пътувания.Концерна ВАЦ ще залага основно на турски гастербайтери и отбора на Волсбург,както и на любители на "тежки" и "велики" брандове,готови да платят 40 % повече.Скоро дизелгеит ще бъде една малка репетиция преди финала.! да се внимава-корейците лъжеха със 17 % за разхода,да не почнат с 60.
4
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До U PKу Перник са само хардуеристиони не пишат, они бият
3
1
 
6
 
! Отговори
Иван Иванов преди 5 години
Честно казано за подобрен тип престъпление би трябвало да има ефективна присъда. И всички замесени в "дизел-гейт" да идат "на-топло" за някоя и друга годинка.
2
0
 
12
 
! Отговори
U PK преди 5 години
Как къде - У Пеуник, нали там написахме софтуеро и кодиме ли кодиме за компанията майка...
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
а къде отива?