Toyota казва "сбогом" на дизеловите коли в Европа

15% от продаваните автомобили са с дизелов двигател
6 мар 2018 17:15, Бойчо Попов
33
Toyota казва "сбогом" на дизеловите коли в Европа
снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota ще прекрати продажбата на дизелови автомобили в Европа. Проектът за прекратяване на продажбите ще започне още през тази година, заяви Йохан ван Зил, президент на Toyota Motor Europe, в Женева, където през тази седмица започва автомобилният салон.

"Вече няма да разработваме нова дизелова технология за моторни превозни средства, в бъдеще ще се концентрираме над хибридите", добави той, цитиран от AFP.

През миналата година почти 15% от продаваните в Европа коли от марката са били с дизелов двигател, докато през 2012 г. са били 30 на сто. Оттогава продажбите на хибридните модели на японците са започнали да растат с бързи темпове.

С решението си японският производител реагира на дизеловата афера, която през 2015 г. бе започната от германския Volkswagen. Оттогава дизеловата технология се сблъсква с все по-силна критика – също и заради вредните емисии на азотен оксид. Това е сериозен удар по автомобилната индустрия, която прекара години наред, фокусирайки се върху разработването на дизелови двигатели, за да намали емисиите на въглероден диоксид.

Toyota от своя страна се смята за основен бенефициент от дизеловия скандал. Третият по продажби в глобален план концерн увеличи продажбите си в Европа през миналата година с 14%, докато автомобилният пазар като цяло нарасна с далеч по-скромните 3,4%.

Хибридите имат значителен дял за успеха: през 2017 г. Toyota увеличи продажбите на тези коли с 45% в Европа.

Междувременно редица големи градове, включително Париж, обявиха плановете си да забранят коли с дизелови двигатели, а през миналия месец Върховният германски административен съд проправи пътя на градовете в страната да забраняват движението по улиците на поне по-стари дизелови автомобили, за да подобрят качеството на въздуха.

  Още икономически новини четете в Investor.bg


33
Напиши коментар Коментари
32
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 30

3.5-3.7 хаха, то да не върви с изпаренията.
31
0
 
1
 
! Отговори
въпрос преди 3 месеца
В нафтата няма азот.Да не би дизеловият двигател да изгаря азота от въздуха?И ако азотният двуокис има отношение към астмата защо честотата на астмата при децата в САЩ е 2-3 пъти по висока отколкото в ЕС?Там дизеловите коли на практика не съществуват.
30
2
 
3
 
! Отговори
До 9 преди 3 месеца
И аз карам приус. И аз съм такси и зимата се качва макс 4.5л лятото е на 3.5-3.7л градско и то я засичам от колонка не на компютър. Колата верно е за пенсионери ама чак пък 6.7л. Има видеа в интернет виж ги и се научи как се кара че чини ми се караш си я каруцарската с тоя разход
29
5
 
5
 
! Отговори
1.9 tdi преди 3 месеца
Няма да се дадем !
28
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тойота никога не говорят празни приказки.Дизека е само за товари.
27
16
 
11
 
! Отговори
Цец преди 3 месеца
Трябва да се забрани от утре вноса на дизелови автомобили в България под Евро 6....
Колкото по-скоро, толкова по-добре.
26
0
 
15
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 месеца
До До neo5

Бензиновият двг по-бързо вдига обороти,но по-бързо ги губи.Дизелът е обратно,та няма нужда от "бързо превключване".Това е и една от причините да е по-икономичен.
25
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Защо спирате и удряте със забрана леките коли,бре!Амииии,направете бензинов двигател и хибрид за камиони,за основният замърсител-градски транспорт!Да,ама там не се бара!Защото там има ръка бизнесът,който по никакъв начин не трябва де се бара,особено разходите и печалбите му!А,за населението?Кой го пита!Слагай му забрана и го цоцай!Едно е да поддържаш нормална кола,друго си е хибрид!И бензин ще наливат,и алъш-вериш с ток ще правят!И на бензиностанции ще плащат,и на ЕРП-та!А за ремонта-не питай!
24
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
а брикетите, дето горят гуми и парцали кога ще ги забранят?
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Supra изглежда много яко !
22
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До 21

Да чувал за Le Mans, за Audi R10? Това което казваш са пълни глупости. Пробвай да ги сложиш тези 280 кончета от 2 литров мотор на едно Q7 например, за да видиш колко често ще сменяш съединител. Или пък тръгни с твоята бензинка и 280 кс от София до Варна през Бургас и обратно срещу едно ТДИ 170кс, с условието всеки да кара според закона, да видим кой ще стигне пръв. Няма да си ти, щото ще ти трябва по често зареждане. Това кой мотор е по хубав е доста субективно.
21
23
 
4
 
! Отговори
До neo5 преди 3 месеца
Радвай се на камиона, аз карам бензин 2.0Т с 280 кончета, влезе ли в обороти става оса. Доста чипосани 2.0 ТДИ-та са ми дишали пушека, особено има ли завои изискващи често превключване, динамиката на бензина е незаменима.
20
9
 
3
 
! Отговори
Жеко преди 3 месеца
Новите батерии(които се продават навсякъде в момента), не са вредни за природата
19
5
 
3
 
! Отговори
Жеко преди 3 месеца
Покарай електричка neo и ша видиш де се крие Powera(карам дизел с 650NM)
18
6
 
11
 
! Отговори
neo5 преди 3 месеца
Няма земна сила, която да ме откаже от Diesel Powera :) Взех си наскоро 2.0 TDI 170 HP, как се наема това чудовище... не е като бензиновия агрегат.
17
1
 
14
 
! Отговори
man преди 3 месеца
Съвременни дизели с AdBlue практически не произвеждат NO2..
16
15
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Дизелът е за трактори и комбайни на полето. Време беше да спрат с дизеловата лудост.
15
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Айде да им е хаир на скъсаняците и пишман баровците, сега ще гръмнат с печки нововнос от Германия. Още по-зле ще стане положението в големите градове в България.
14
0
 
18
 
! Отговори
До 7 преди 3 месеца
Фини прахови частици. В Евро 5 и Евро 6 има еднакви норми за замърсяване с фини прахови частици за бензиновите и дизеловите коли. С други думи и бензиновите замърсяват колкото дизеловите. Ти си мислиш за колите преди 50 години.
13
13
 
8
 
! Отговори
пепи преди 3 месеца
А газовите инжекциони колко замърсяват.