Одри Хепбърн и Грегъри Пек се возят на него в "Римска ваканция". Той е възприет от модовете във Великобритания като любим вид транспорт. А сега краси и музеи по целия свят, от Триеналето в Милано до Музея за модерно изкуство в Ню Йорк.
Легендарният скутер Vespa остава символ на италианската следвоенна свобода и самонадеяност. Сега Матео Салвини, вицепремиерът и министър на транспорта, обеща да спаси превозните средства от "екологичната лудост" на зелената сделка на ЕС.
Националистическата партия на Салвини Лига, част от управляващата коалиция, представи проектозакон, който ще признае скутерите за "национално културно наследство". Партията каза, че законът ще освободи Vespa от бъдещи ограничения за движение, наложени от местни, национални или европейски законодатели.
Vespa е "италиански символ на две колела, който е известен по целия свят, а всички му се възхищават"
"Това е предложение от здрав разум, което "Лига" ще преследва, за да защити наследството, мита и италианския символ на две колела, който е известен и уважаван по целия свят", каза Салвини в публикация във Facebook.
Piaggio започва да произвежда Vespa през 1946 г. Любителите на историческите модели похвалиха съобщението на Салвини. "Собствениците на Vespa трябва да бъдат защитени", каза Алесия Галиото, 48-годишна, национален секретар на Vespa Club d’Italia. "Подобно на спагетите и пицата, Vespa е символ на Италия."
Галиото, която притежава около 90 скутера Vespa, които държи в "частен музей" във Виченца, каза, че Vespa Club d'Italia е призовал за проектозакона преди година и половина като превантивно средство за спасяване на скутера от бъдеща регулация. Представителите на "Лига" за регионите Венето, Ломбардия, Лигурия и Лацио, както и Европейският парламент, впоследствие се заеха с каузата.
Vespa Club d’Italia наброява 95 000 членове, много от тях с ретро модели, произведени между 40-те и 70-те години на миналия век. Клубът организира хиляди събития, включително разходки със скутер из Италия всяка година.
Но скутерите замърсяват много околната среда. Техните двутактови двигатели, работещи с масло и бензин, произвеждат толкова замърсявания, колкото 30-50 четиритактови.
През 2019 г. Генуа, където беше изобретена Vespa, преди производството да бъде преместено в Понтедера в Тоскана, последва Амстердам в забраната на по-старите модели в части от центъра на града. Стотици разярени шофьори тогава паркираха скутерите си на площада, скандирайки лозунга: "Роден в Генуа, умира в Генуа".
Мнозина се страхуват от още по-строги ограничения от страна на ЕС, който планира да забрани продажбата на нови автомобили с емисии на CO2 до 2035 г., за да намали емисиите. Въпреки че мотоциклетите не се споменават в плановете на ЕС, мотоциклетистите изразиха загриженост, че европейските политици ще се възползват от тях.
Салвини каза, че ще защитава италианците от други политики на ЕС, описвайки директивата за зелените домове, одобрена през март, като "поредната европейска лудост". Неговата реторика го отличава от коалиционния му партньор Джорджия Мелони, която изненада коментаторите, като често възприема подход на сътрудничество на сцената на ЕС.
Галиото каза, че макар старите скутери Vespa несъмнено да са замърсявали, те не са навредили много на околната среда. "Собствениците не ги използват всеки ден", каза тя. "Вадят ги за събирания, специални поводи и събития."
Леонардо Пилати, 66-годишният вицепрезидент на клуба Vespa, каза, че се надява бъдещ закон да се прилага и за други скутери, произведени от Ducati, Morini и Lambretta. "Би било хубаво, ако можем да спасим и останалите", каза той, цитиран от The Times. "Дори и ако Vespa са по-ценни за нацията от всеки един от тях."
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Подготовка на публичните компании за оперативен преход към еврото: процеси, срокове и добри практики
ЕЦБ планира пускане на дигиталното евро през 2029 г.
OMV надмина очакванията за печалба благодарение на сегмента с горива и химикали
Инвестиционното банкиране и по-ниските съдебни разходи тласнаха печалбата на UBS над очакванията
Силното представяне на AI сектора се вижда във все повече отчети, успокоявайки опасенията за балон
Испания е продължила да отбелязва силен растеж и през третото тримесечие
Родилка с кръвоизлив е транспортирана с хеликоптер от Благоевград в София
В Търново не вярват на ВиК, а на очите си: Водата е мътна, мият си зъбите с минерална
Мариан Бачев за гей скандала: Нищо не ме притеснява, Росен Белов е прекрасен
КНСБ: 2785 лв. струва издръжката на семейство с едно дете
Славчо Николов в ролята на радиоводещ в чест на великите български песни
Ники Митов може и да излъже Левски днес
Интер назначи психолог за вратаря убил инвалид
Спалети пристига днес в Торино, представят го утре
Конте: Надявам се оплакванията да не повлияят на съдиите
ОФИЦИАЛНО: Лудогорец призна за треньорската рокада
Лукман отказа да потвърди, че е щастлив в Аталанта
Хапвайте райски ябълки за щитовидната жлеза и при високо кръвно
3 рецепти за лесен протеинов обяд
6 напитки за баланс на кръвната захар
Театър „София“ пуска билети с 50% намаление за Деня на будителите
Нумерологична прогноза за 29 октомври
Закуска, която обича тялото ви: протеинови овесени ядки с банан
Арестуваха бивш ТВ водещ: мастурбирал пред осмокласничка
Повдигнаха две обвинения на мъжа, съсякъл с брадва полицай край Варна
Василев за бюджета: Бъркат в джоба на хората, за да покрият кражбите
Кабинетът одобрява парите за компенсация на неприетите деца в ясли и градини
Вътрешният министър разяснява на варненци позите от еврото
Гена Трайкова учи на медийна грамотност аспаруховци
Спътници на SpaceX излъчват мистериозен сигнал
Микроби от облаците ще помагат в търсенето на живот на други планети
Повечето пластмаса, попаднала в океана, не плава на повърхността: Къде изчезва?
Загадъчно: Свързват появата на ярки точки в небето с периодите на ядрени опити
За първи път заснеха изхвърляне на плазма от звезда – аналог на Слънцето
Изумително откритие: Живот под ледената шапка на Арктика