Кои витамини и минерали подобряват храносмилането?

Не се лишавайте от селен
Обновена: 22 май 2020 19:39 | 22 май 2020 19:35, Михаела Лазарова
1
Кои витамини и минерали подобряват храносмилането?
Снимка: Istock

Знаем, че за да бъдем в добро здраве, организмът ни се нуждае от достатъчно витамини и минерали. Така например, тези хранителни вещества са от съществено значение за храносмилателната система, за да може тя да функционира оптимално. Дефицитът им може да доведе до множество проблеми, тъй като храносмилателната система е централна за цялостното функциониране на организма. Храносмилателните проблеми възникват в резултат на лоша абсорбция и недостатъчно елиминиране на отпадъците. Вижте от кои витамини и минерали не бива да се лишавате и защо.

Витамин С – много важен витамин за здравето на целия организъм, включително и на венците, зъбите, които участват в храносмилането. Витаминът е мощен антиоксидант, който спомага за синтеза на колаген, по-доброто усвояване на желязото от организма, което пък е важно за нашите енергийни нива.

Колагенът може да бъде открит и в тъканите на храносмилателния тракт, като човешкото тяло се нуждае от колаген и за възстановяване на увреждането на тъканите. Ето няколко добри примера за храни богати на витамин С.

Калций и витамин D – минерал и витамин, за които ни е известно, че са важни за здравето и функциите на костите и зъбите. Витамин D подпомага усвояването на калция в стомаха, но също така допринася за правилното функциониране на дебелото черво. Освен това, калцият е важен и за нервните импулси на храносмилателния тракт.

Витамин А – също важен витамин за усвояването на калция, но и подхранващ лигавицата на храносмилателния тракт, като гарантира нормалното храносмилане.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


1
Още от Здраве
6 храни, които действат противовъзпалително
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
1
 
! Отговори
Активия с чакъл преди 2 дни
Минерална вата, абразив, пясък, цимент и голяма мотика.