Заради коронавируса развлекателният сектор губи $160 млрд.

Рекламата е най-сериозно засегната
26 май 2020 15:43, Нели Христова
4
Заради коронавируса развлекателният сектор губи $160 млрд.
Снимка: БГНЕС

Според данни на компанията "Ampere Analysis", която се занимава с анализ на пазара, глобалният сектор на развлеченията ще загуби 160 милиарда долара (146 милиарда евро) от растежа си в следващите пет години в резултат на кризата от пандемията COVID-19.

Въпреки че най-голямото въздействие ще се усети през тази и следващата година, растежът ще намалява всяка година през петгодишния прогнозен период, сочи Ampere в анализ,цитиран от БГНЕС.

Въпреки че по-голямата част от развлекателната индустрия ще изпита негативните ефекти от пандемията, Amper идентифицира най-големите губещи.

"Рекламата е най-силно засегната, както в краткосрочен план, така и като цяло, но анализът на развлекателния сектор показва, че области като театъра и киното са пропорционално по-сериозно засегнати", казва Гай Бисън, директор по аналитичните изследвания в "Ampere Analysis".

Киното ще загуби 24,4 милиарда долара през следващите пет години, като ръстът на приходите му ще бъде по-нисък от 11% спрямо предишните прогнози на Ampere за следващите пет години.

През петгодишния период на прогноза, секторът на развлеченията (без рекламата) ще загуби нетен ръст от 23 милиарда долара в сравнение с прогнозите преди Covid-19.

Пазарът на реклама онлайн и в телевизията е най-силно засегнатият сектор в краткосрочен план и като цяло с почти еднакво въздействие както през 2020 г., така и през 2021 г. Рекламният пазар ще загуби близо 40 милиарда долара растеж през 2021 г. и още повече през 2021 г. (43 милиарда долара). Възстановяване ще има през 2022 г., но все пак под прогнозните нива за целия период.

Тъй като затварянето на кината оказва непосредствено влияние върху приходите от кинопродукции, по-дългосрочните ефекти ще доведат до заливане от филми, които се борят за дати за излизане през следващата година. Това в крайна сметка може да доведе до забавяне на производството на филми, което ще повлияе на реализирането и разпространението на съдържание по-нататък.

Големият победител ще бъде стрийминга. Последните прогнози на Ampere предполагат, че стриймингът ще спечели 12% допълнителен ръст в приходите за петгодишния прогнозен период.


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
1
 
! Отговори
Бай Иван преди 1 месец
Парите не са ги изгубили, а просто няма да ги спечелят. Има разлика.
3
0
 
1
 
! Отговори
Няма справедливост преди 1 месец
Милите актьори ще трябва да намалят хонорара за един филм от 20 на 15 милиона - DMS HOLLYWOOD
2
1
 
2
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 месец
То па рекламата - голямо развлечение...
1
0
 
7
 
! Отговори
Промоутър преди 1 месец
Как практически на концерт ще спрете/накарате публиката да не се скупчва най-отпред пред сцената??? Или просто ще си измиете ръцете, че сте го описали в глупавите си наредби?