Clubhouse - следващата звезда в социалните мрежи

От пускането си тя вече прилича на културен феномен
2
Clubhouse - следващата звезда в социалните мрежи
Снимка: flickr

Следващото иновативно приложение за смартфони вече е налично и то има потенциал да промени начина, по който общуваме, споделяме знания и създаваме приятелства, пише Bloomberg.

Става въпрос за социалната мрежа на стартъпа Clubhouse. Неговата платформа позволява на потребителите да влизат и излизат от чат стаи и да взимат участия в редица събрания - от малки разговори до по-големи дискусии с участието на панели от експерти, към които се присъединяват и хиляди слушатели.

От пускането си през миналия март Clubhouse все повече започва да прилича на културен феномен, привличайки политици, знаменитости и експерти от всички сфери на живота. На фона на неговия успех и значителна подкрепа приложението може да се окаже способно да промени изцяло социалните медии.

Последните данни за Clubhouse показват колко бързо се разраства. В рамките на събитие в неделя съоснователят на компанията Пол Дейвисън заяви, че потребителската база от активни потебители се е удвоила до два милиона през последните няколко седмици. Той също така обяви, че стартъпът е набрал нов кръг от инвестиции, воден от фирмата за венчър капитал Andreessen Horowitz, като добави, че компанията вече има над 180 инвеститора. Въпреки че не предостави подробности, The Information съобщи миналата седмица, че Clubhouse привлича интереса с пазарна капитализация от около един милиард долара.

Нещо специално се случва сред общността в Clubhouse. То може да бъде наречено силата на звука и това е, което отличава Clubhouse от останалите платформи. Кратък разговор на живо може да изгради по-близки отношения, отколкото десетки написани публикации и текстови съобщения, изпратени чрез социални медии като Facebook или Twitter.

Ето и един пример, с който могат да се илюстрират разговорите в Clubhouse и значението им в днешни дни: По-рано този месец кметовете на Сан Франциско, Маями и Остин се събраха в “стая”, за да рекламират градовете си като добри места, в които технологичните компании могат да работят. Хиляди ръководители, инвеститори и служители бяха част от интерактивен панел.

Колкото и да са впечатляващи показателите за Clubhouse, те всъщност може да подценяват потенциала на приложението. За момента целият ръст идва основно от споделен опит на потребители и само от половината от пазара на смартфони. Приложението все още изисква покана за присъединяване от настоящ негов член и се предлага само на устройствата на Apple. След като основателите му решат да отворят Clubhouse за по-широка употреба и пуснат версия за Android, ръстът вероятно ще достигне по-високи нива.

Същността на платформата на Clubhouse предоставя потенциални възможности за правене на пари. Например Clubhouse може да получава комисионна от такси за вход в стаи за разговори, част от големи дискусии с панели. Също така, подобно на Twitch на Amazon.com, компанията може да изисква месечен абонамент за членуването в клубни стаи на база споделени интереси.

Продължението четете на Bloomberg TV Bulgaria.


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тва го гледах ба. Соц.-платформа по дървена философия, иначе чуваме по некои "стаи" правили виртуално мандрасанье, но не съм попадал на такива. Обикновено дрънкат някви простотии и ти са приспива след 5 минути и си пускаш ютубето.
1
0
 
18
 
! Отговори
Totenkopf преди 1 месец
Поръчкова статия