След протеста на инструкторите: Отлагат GPS системата, кормуването остава 31 ч.

Работни групи ще подготвят нова нормативна уредба до 6-7 месеца
15 яну 2020 07:00, Анисия Иванова
29
След протеста на инструкторите: Отлагат GPS системата, кормуването остава 31 ч.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Протестът на автоинструкторите постигна своето и успя да спре увеличението на часовете по кормуване и оскъпяването на шофьорските курсове. Вчера инструктори от цялата страна блокираха с 400 учебни автомобила центъра на София и надделяха в преговорите с чиновниците от две министерства – образователното и транспортното.

Резултатът от протеста е, че часовете по кормуване засега остават 31 и няма да се увеличават на 42. Въвеждането на GPS система за следене на учебните коли дали ходят на извънградски маршрути и по магистралите, се отлага.

Разширява се съставът на работните групи, които да подготвят промени в учебната документация и правилата за провеждане на теоретичната и практическа подготовка на кандидат-шофьорите. Очаква се новата нормативна уредба да е готова след около 6-7 месеца, дотогава автошколите продължават да работят по сега действащите правила, пише "Труд".

Още по темата

Представители на протестиращите бяха приети първо от министъра на образованието Красимир Вълчев, а после той дойде и на срещата в транспортното министерство при колегата му Росен Желязков.

“Няма тарифа за цената учебния час, а всяка автошкола сама определя, като я съобразява с амортизацията и оборудването на автомобила, заплатата на инструктора, цената на горивото и т. н., но не може един час по практика да е по-евтин от 20-25 лв., независимо в коя част на България”, каза Емил Ковачев. Неговата автошкола е с 4-ма инструктори и работи в Бургас и Айтос. Членуват в Националния съюз на автоинструкторите, а на протеста той дошъл с колеги от други школи от Бургаско.

“Един курс излиза около 700-800 лева с включени всички такси. Ако часовете по практика станат 42, автоматично цената му минава над 1000 лв., приблизително до 1200 лв.”, изчислява Ковачев. За него това означава, че по българските пътища ще започнат да карат много повече хора без книжка, които да застрашават и себе си и останалите на шосето.

“Няма никакъв проблем един курсист да вземе допълнителни часове, самите ние го съветваме за това и разбира, че е за негово добро, а не ние да печелим. Всяка школа си прави вътрешен изпит и ако той не го издържи, задължително взема най-малко 4 допълнителни часа. Ако бъде скъсан на другия изпит – отново. Има хора с различни възможности да възприемат и да се ориентират. Затова в Германия са измислили да има едни 12 часа в началото, след които се прави оценка на курсиста и се подготвя план, по който да продължи обучението му”, добави инструкторът от Айтос и Бургас.

От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка обаче не подкрепят протеста.

"Основно тежките катастрофи стават извън големите градове и по магистралите, защото шофьорите не знаят как да сменят предавката, не знаят как да влязат на магистралата, не знаят нищо за нощно шофиране”, коментира неговият председател Йонко Иванов.


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Докато полицаите ги мързи да работят и да налагат глоби, всеки ще си развява коня както си иска. И 100 часа да ги направите курсовете, в момента в който вземат книжката, ще забравят всичко научено и ще почнат да си карат както си искат. Когато няма възпитание, трябва да има строг контрол и неизбежни санкции.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
"който викне и Боко кляка"

Искам Бойко да ми е шеф. Ще протестирам 1 ден и ще клекне и ще увеличи заплатата.
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Преди втория изпит инструктура ми предложи с малка сума за даяджията да го пробутат. Побеснях

Това е масовата практика. Късат те на изпит и си плащаш допълнително часове на скъпата тарифа, докато не се сетиш, че трябва да дадеш рушвет на дайаджията. Защото още преди самия изпит на изпитващия му се брои една пачка и му се казват имената на курситите, които са си платили да минат. Като види, че някой не си е платил и той побеснява от яд и натиска спирачката за да му угасне колата и да го скъса.
24
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Предложение!
При нормално заплащане "Книжките" в БГ-то трябва да се издават автоматически при получаването на акта за раждане ;)
23
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Шо за мекушаво правителство е това? Експертите предложат нещо правилно, засегнатите вдигнат малко врява или отидат директно при министъра или премиера и готово - експертното мнение вече не важи! Ами това власт ли е или страхливци?!
22
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен
Парадоксът е, че инструкторите протестират срещу повече това, че ще имат повече работа, която със закон ще им създаде държавата. Но те не я искат!! Не искат и повече пари!! Не искат, защото с увеличаване на часовете, ще се увеличи и цената, а от там се влиза бързо в ДДС. По добре е малко часове, ниска цена и допълнителни часове, които не минават през касовия апарат. Или по-неподготвени курсисти, които плащат под масата. Затова са и против GPS контрола върху цялото обучение.
21
2
 
10
 
! Отговори
9 преди 10 месеца
Катастрофите и жертвите няма да спрат колкото и часове отгоре да слагат. Истината е, че мозък няма как да се налее. И закони има, но няма кой да ги спазва. Докато бързате да стигнете с 5 м. по-рано, докато скачате на *** за да не изтървете зеленото и докато не почнете да зачитате,че пешеходна означава "стоп" промяна няма да има. Я идете в Щатите-удариш ли някой на улицата и си чао,а пострадалия милионер. Сурови наказания и работеща полиция-това ни трябва.
20
0
 
3
 
! Отговори
1 преди 10 месеца
До Анонимен 19
Въпроса не е да те контролира КАТ! Ти сам трябва да се контролираш! Шофирането не е само да въртиш геврека, иска се и малко пространствено мислене, а не какво става на 10м. пред и зад теб и да знаеш възможностите на автомобила си!
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
е защо пак дърпат назад???
18
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
"Работни групи ще подготвят нова нормативна уредба до 6-7 месеца"
… и до тогава т.нар. инструктори ще произвеждат убийци и самоубийци!
Дали се води статистика, курсистите от кои школи са с най-много нарушения, или предизвикани ПТП? Поне за тежките, а?
Едва ли? А трябва. И ако има такива данни, на съответната школа и "инспукторите" в нея, трябва да се забрани до живот да извършват такава дейност. Просто, ама нема да стане
17
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Сина ми не бе минавал на трета скорост и взе книжка!!!! На първия изпит се бе притеснил на един мигащ светофар/ако бяха повече часовете дали това щеше да се случи/и оттам омазал работата. Преди втория изпит инструктура ми предложи с малка сума за даяджията да го пробутат. Побеснях. На първата среща му бях казал. Плащам за умения, не за книжка! Сега протестират! Достатъчно ми е, че умника твърди,че лошата маркировка била по-страшна от липсата на ефективен контрол по пътищата. И той бе шеф на КАТ!
16
0
 
7
 
! Отговори
1 преди 10 месеца
До 1

Исках да кажа писмен. Пишеш и те изпиттват за знанията ти.
15
3
 
14
 
! Отговори
1 преди 10 месеца
Теоритичният изпит трябва да е устен, т.е. теглиш въпросите и сядаш да пишеш! По този начин ще се разбере кои са чели и са грамотни, а не на въпрос 1 от листовката "фъргам " на отговор 3 примерно. Трябва да се върне и изпита на полигон!
14
7
 
3
 
! Отговори
az преди 10 месеца
Идеята с 16г за книжка е чудна , естествено може да се преработи. Курсове и изпит на 16г, после 2 години само с родител/настойник ( тоест километри и опит) , на 18 истински и доста труден изпит и като почнат да карат сами вече ще имат едно 10к км зад гърба си вместо 30часа градско с 50км.
13
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Хаосът в обучението ще продължи. Властта се огъва пред хора, които са проводници на този хаос. Срещу новата наредба протестират тези, които ще бъдат засегнати от нея. Които в момента и от дълго време назад "ловят риба в мътна вода", нарушават наредби за обучение, лъжат курсиста, не плащат и крият данъци и работят повече, като дилъри отколкото като преподаватели. Така,че пазете се! Некадърни шофьори ще продължават да излизат на пътя.
12
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
***, и аз угаждах на жената доста и тя пак ме заряза.
11
0
 
18
 
! Отговори
Пенсионер преди 10 месеца
След отлагането на всичко, остават катастрофите и безброй убити по пътищата.
10
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Изобщо не трябва да са задължителни тези курсове. В САЩ се дава разрешително на 16 годишни с което могат да карат само през деня с придружител който има книжка минимум от година. Когато решат могат да отидат на изпит и да вземат книжка. Ако няма кой да ги учи от семейството, тогава си плащат за курсове. Книжката там излиза без пари.
9
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
който викне и Боко кляка
8
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Правилно... Защо законодателно да вдигат часовете след като можеш да си платиш допълнително?? Като включим и купените книжки, хонорара става доста добър. Вчера по новините един каза, че искат да са към министерството на просветата, т.е. да ги водят даскали, защото преподавали?!?!?! *** работа...