Връщането на влаковете не решава проблемите в БДЖ!

Не можем да предложим алтернатива, разясни Московски
19 яну 2015 10:52, Деляна Петкова
24
Връщането на влаковете не решава проблемите в БДЖ!
Ивайло Московски. Снимка: архив, БТА

В дългосрочен план решението за повторното пускане на влакове, доколкото има техническа възможност, няма да подобри състоянието на БДЖ, коментира в ефира на bTV транспортният министър Ивайло Московски. Той уточни, че в краткосрочен план обаче това решение ще успокои напрежението.

Още по темата
Мотив за връщането на влаковете е и че Министерството на транспорта не може да предложи друга алтернатива.

„Ако имах или шинобуси, или съгласувана алтернативна схема през автомобилен транспорт, тогава щях да ги спра и нямаше да ги връщам“, обясни транспортният министър и допълни, че първоначално е спрял губещи влакове, без да осигури алтернатива заради ограничените средства на БДЖ за тази година.

Закупуването на шинобусите ще коства между 20 и 30 млн. лева, като за компенсиране на губещи влакове ще са необходими най-много 30 шинобуса. Тези разходи в момента не са предвидени в бюджета, но те ще компенсират загубите от неефективните влакове, смята транспортният министър.

„Всъщност парите общо (за БДЖ – бел. ред.) не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията (на бюджетната рамка – бел. ред.) е така направена, че на практика намалява субсидията“, обясни още той.

През 2014 година парите за БДЖ са били в размер на 171 млн. лева под формата на субсидия, а през тази година те са 180 млн. лева, но 40 млн. лева от тях са блокирани и не може да бъде използвани без нотификация от Европейската комисия по правилата за държавна помощ.

Задълженията на БДЖ са в размер на 565 млн. лева, стана ясно още от думите на транспортния министър.

Московски определи като „добър сигнал за железниците“ единодушното гласуване от страна на всички партии в парламентарната комисия по транспорт на препоръките към БДЖ. Това е дало възможност за допълнителни преговори с финансовия министър Владислав Горанов и в крайна сметка – решение за „освобождаване“ на блокирания целеви трансфер.

Реформата не означава само орязване и съкращения, а и инвестиции и обновяване, категоричен беше транспортният министър. Той коментира още, че когато постигне съгласие и в парламента, и в правителството за паралелно извършване на тези действия, е склонен на всякакви реформи, било то и непопулярни.

В предишния си мандат Московски каза, че е извършил „само едната част и резултатът не е кой знае какъв“. Той уточни, че е извършил съкращения, а инвестициите в подвижен състав и другите дейности е трябвало да дойдат по договор със Световната банка. Бившият финансов министър Симеон Дянков обещал на Московски, че ще подпише договора, но така и не го направил. Аргумент за това е било, че е щял бъде натрупан по-голям дефицит, уточни още Московски.

Транспортният министър повтори ангажимента си до средата на февруари да бъде изработена стратегия за развитие и на БДЖ Холдинг, и на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Документите ще бъдат внесени за одобрение в Народното събрание и така компаниите да имат цели за следващите 7 до 10 години, които да се спазват, което и правителство да е на власт, обясни Московски.

„Тази стратегия ще включва в себе си вероятно и допълнителна оптимизация, но от другата страна, ще има компенсаторни механизми, ще има инвестиции, ще има нов подвижен състав“, допълни още той. По този начин ще се осмислят инвестициите от 1,5 млрд. лева в железопътната инфраструктура, които ще бъдат направени през новия програмен период.

Още икономически новини четете в Investor.bg


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
1
 
! Отговори
до 16 преди 6 години
Ми то това се случва вече 25 години и все повече затъват. И понеже знаят, че ако няма влакове народът ще писне си правят каквото си искат.
12
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Оставка! Това се отнася и до 70% от администрацията в железниците. То накрая стана така, че всички жупейци са роднини да девето коляно.
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А преди да ги спрете не знаехте ли, че нямат алтернатива бе, тъпан?! Или както винаги става с ГЕРБерастката политика - дай да "гръмнем", па ако ревне народът и видим "дебелия"... ще се кротнем!
10
1
 
3
 
! Отговори
Някой преди 6 години
Добър министър щеше да е ако назначава, а не да съкращава. Това ли е развитието?! Съкращения, орязване и закриване. Уникално развитие няма що... Аз го наричам деградация и провал. Единственото решение е Оставка! Но ще дойде и този момент, според мен скоро...
9
4
 
4
 
! Отговори
Botev преди 6 години
NACIONALNA STACHKA DAITE IDEQ ZA DATA
8
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Х

Абе то и тебе баща ти да те беше направил на *** на килима, ама а де .... сакатлък е станал
7
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ей, *** мазен долен, да бехте спрели кражбите в БДЖ сега нямаше да е на тоя хал, ама не вие краднете и с каналчетата на куовете си, майка ви да *** лакома да ***!!!! Лично аз бих ви наредил всичките до една стена, и за да не хабя куршуми, ще засиля една мотриса да мине през вас ... няколко пъти! Долни, крадливи, безочливи чукундури... всичките пари дето сте откраднали, само за лекарства и погребения да ги давате!!!!
6
5
 
5
 
! Отговори
нагъл преди 6 години
Не е важно какви са проблемите на БДЖ, а какви са на хората. БДЖ съществува за тях, правителсрвото също. Т.е. Московски трябва да си смени мисленето, ако има такова?!
5
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То пък спирането на влаковете е някакво решение така ли ????
4
10
 
7
 
! Отговори
Х преди 6 години
Някои хора искат да си хващат влак като такси с есемес ,не става.Не може да се наливат пари в губещи линии.Десет човека във влак с три вагона не изгодно и за държавата и обществото.Тези пари могат да отидат за здравеопазване,за пенсии и друго по полезно.
3
0
 
10
 
! Отговори
рррррррррр преди 6 години
Шинобуси, алтернативи и хоп пак до докара до едни 20-30 милки за крадене, айде стига бе, узаптете се бре!
2
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добър ден, г-н Московски, Вашето прозрение е огромен напредък!
Ха дано сега да намалите администрацията, да прекратите кражбите и да подобрите мениджмънта!
1
11
 
9
 
! Отговори
икономист преди 6 години
Държавата е умряла още на 9.09.1944 г. От тогава до днес например БДЖ само се краде и пиянства от т.н. железничари .