Ще скочи ли цената за паркинг и задава ли се Червена зона?

Целта - София да стане мобилен град
Обновена: 28 юни 2019 09:34 | 28 юни 2019 09:34,
24

Столичният общински съвет прие предложението за въвеждане на Червена зона. Мярката е част от Плана за устойчива градска мобилност до 2035 година, но тя събуди притеснение сред гражданите и предизвика спекулации, че цената на престоя за час може да скочи до 3 лева.

"За нас е изключително важен достъпът на гражданите до града. Важно е да няма напрежение и да получим гаранция, че ремонтите, които се извършват от АПИ, няма да възпрепятстват безпроблемното предвижване", посочи председателят на Транспортната комисия към Столичния общински съвет и общински съветник от ГЕРБ Екатерина Йорданова.

Още по темата

По думите ѝ Планът за устойчива градска мобилност е стратегически документ, който на базата на експертни анализи цели да създаде предвидимост на мобилността и да подреди града.

Целите са общо пет - София да стане "зелен", иновативен, достъпен, удобен и безопасен град от гледна точка на мобилност, обясни тя.

"В никакъв случай този план не ни ангажира с това да кажем кога и с колко ще повишим различни цени, защото това е рамка. Когато предприемаме каквито и да е действия, правим допълнителни и детайлни проучвания, комуникираме с гражданите", отбеляза Йорданова пред Bulgaria ON AIR.

Тя обясни, че зоните не се създават самоцелно, за да се събират пари от гражданите и че анализите показват, че е нужно да се управляват процесите по паркирането и в момента гражданите са благодарни, защото има ред в "зелената" и "синята" зона. Тя потвърди, че има вероятност да се повишат цените.

"Една от възможностите е да се променят цените, там където се постигне запълняемост на паркоместата от 85%", заяви тя.

На места, където няма възможност за паркиране в определени квартали, има възможност да бъдат подадени сигнали към тях и да поискат регулиране на тази част на града, обясни Йорданова.

Относно изграждането на велоалеи, тя обясни, че от Транспортната комисия имат амбиция да развиват тази инфраструктура, защото е изключително важна и ще бъде насърчено използването на този вид транспорт.

"В нашата стратегия има мерки за подкрепа на екологичното предвижване и екоавтомобилите, както и насърчаване на други видове мобилност", категорична е Йорданова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
3
 
1
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
До dedo 8 Някой да е виждал ново строяща кооперация с гаражи от долу ?Аз не съм виждал.
19
0
 
4
 
! Отговори
Отговор преди 4 години
До Док 4 Ще плащаме по 1.60 билетчето, докато го вдигнат на 2.00 лв. Имай още малко търпение.
18
0
 
6
 
! Отговори
До 17 Край преди 4 години
Разходи се по света, примерно из Европа и гледай. Тротоарите са ги направили по 50-60 см широки, за да се паркира до тях, а не върху тях, както е в България. Местата по зелените площи, където в България се паркира, там отдавна са ги асфалтирали и затова там не паркират по градинки и тротоари. Ако нямаш възможност сам да отидеш и видиш, разходи се с гугъл. Колкото до колите, в западна Европа почти всяко домакиснтво има кола, а в България само половината. Проблем е в нихилизма на доста хора.
17
3
 
2
 
! Отговори
Край преди 4 години
До 12. по света били правили паркинги за сметка на зелените площи и тротоарите.Маани бегай бе. Баровец не е който има кола, племе закъсняло - коли бол. Градинки няма. Баровец в бетонната джунгла е този дето има тревички и цветенца.Българчето живее 30г. след други хора.
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стратегическият документ ,защо се насочва към таксите,а не към намаля-ване на билета,автобуси на метан и ссъобразени климатици,спрямо вън-шният свят.Как когато взимате парихората били доволни.А Вие питате лихората, преди да поискате да гиизнудвате.Вие ни питате,когато няманужда.Съдът каза,че билета е скъп,защосте над закона??????????????
15
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Тя обясни, че зоните не се създават самоцелно, за да се събират пари от гражданите"Ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха ха...Вярваме ви напълно, грабливи птици!
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никъде в белите държави центровете на градовете не с затворени за автомобили. Може да има някаква пешеходна улица, но толкоз.
13
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Подобни планове изготявани от мафията винаги целят едно и също нещо - как да ни накарат да плащаме повече и как да затруднят живота ни, за да нямаме време за по-важните неща, като това да махнем продажните политици от власт.
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По света първо строят паркинги и усвояват всяко възможно място за паркиране за сметка на тротоари и зелени площи, а в София се въвеждат платени зони за паркиране. Къде са многоетажните закрити паркинги, които ги има в другите гилеми градове по света? Защо фандъкова и останалите мафиоти не построиха поне 1000 големи паркинга в София? В подобните на София градове по света имат не 1000, а 10000 и повече големи закрити паркинги.
11
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Платените зони за паркиране са вид рекет. Никъде по света тези платени зони не се въвеждат, преди да са изчерпани другите възможности за осигуряване на паркираме. в София започнаха директно с платени зони и застрояване на съществуващите паркинги и без строеж на паркинги. Имаше толкова много общинска земя в София, на която можеха да се изградят паркинги, но огромната корупция и алчност сред кметове и общинари доведе до подаряването им за по 1 лева на мафията.
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цитат: Тя (Фандъкова)обясни, че ... и в момента гражданите са благодарни, защото има ред в "зелената" и "синята" зона*По закон Фандъкова трябва да осигури ред в паркирането на цялата територия на общината, а пак по закон платените и неплатените зони нямат никаква връзка с реда в паркирането. Връзката я създава изкуствено мафията, за да макара живеещите там да поизкат да бъдат облагани с данък паркиране, за да имало ред. Сега баламите плащат 100-150 лева на година, но скоро ще е 100-150 месечно
9
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така е защото Бае ти *** е свикнал и до WC да ходи с таралясника си.За него терминът Градски транспорт е нещо тотално неразбираемо.
8
2
 
12
 
! Отговори
dedo преди 4 години
Не е въпросът да се забрани достъпът на автомобили до даден район на града (център да речем) или да се налагат безумно скъпи такси за паркиране по тротоари, защото няма нито един паркинг в столицата. Някой по долу се беше изказал, че на запад централните части са затворени за автомобили....не са, просто има сгради на по 5-10 етажа, които са само паркинг и побират стотици автомобили. В тъпанаристан гледат единствено как да цоцат....
7
1
 
18
 
! Отговори
трайчо преди 4 години
това е рекет над хората.Кога ще започнат да изискват от предприемачите да строят сгради с паркинги съобразен с общата площ на офисите вътре и работниците;кога от общината ще построят на стратегически места подземни и наземни паркинги, така че да се освбодят улиците.Проблема идва от безотговорната политика на общината, за която единственото решение е увеличаване на таксите за паркиране и нищо друго. Това няма да намали спрените коли по улиците просто защото хората искат не искат трябва да парк
6
6
 
4
 
! Отговори
Така е .. преди 4 години
Ако се направи червена зона , Корнелия е взела властта. Не и правете тази услуга. Спрете да издевателствате над народа.
5
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Крайно време е Центърът да се забрани за автомобили.Както е във всички бели държави.
4
2
 
17
 
! Отговори
Док преди 4 години
Докога ще плащаме билет по 1,60 незаконно, въпреки решението на съда, Ако управниците не спазват съдебните решения, какво се очаква?
3
0
 
6
 
! Отговори
shadywalk преди 4 години
Да се прЕдвижва? Като сте решили да списвате новини или да ги копирате от другаде, поне се уверете, че е грамотно написано! Жалка гледка е навсякъде в интернет пространството!
2
6
 
7
 
! Отговори
Кръстьо преди 4 години
Вие да не мечтаете за София по време на комунизма ?Само служебни коли (на който трябва), пролетарията - пеша ...
1
2
 
15
 
! Отговори
Фандъкова преди 4 години
Ще има и фандъкова зона