Метрото ще стига до Симеоновския лифт, там – буферен паркинг?

Нова автогара ще поеме функциите на сегашната "Юг"
30 апр 2020 07:42,
37
Метрото ще стига до Симеоновския лифт, там – буферен паркинг?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, dnes.bg

На бъдещата метространция при Симеоновски лифт се проучва възможност да бъдат изградени паркинг и автогара. Това става ясно от внесен доклад в Столичния общински съвет (СОС) от главния архитект Здравко Здравков за промяна на действащи подробни устройствени планове в града.

В момента текат обсъждания по доклада в комисии в общински съвет. Капацитетът на паркинга да е за 500-600 коли, а новата автогара трябва да поеме функциите на сегашната "Юг", предлага Здравков.

Още по темата

Столичната община има намерение да продължи метрото след Бизнес парка в посока Запад с междинна станция срещу магазин Декатлон, оттам трасето да продължи към "Ринг мол" и Икеа с възможност за подземна връзка към тях.

"Желанието е да се създаде една станция, която да обедини в себе си буферен паркинг за 500-600 автомобила, които още се проучва като техническа възможност. Разглежда се и възможност за създаване на автогара", коментира главният архитект.

В момента тече строителството на първите два етапа от третия лъч на метрото.

В края на февруари шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев съобщи, че петте станции - "Красно село", бул. "България", "Медицински университет", НДК и бул. "Патриарх Евтимий" ще бъдат пуснати през май. Сега обаче не е ясно откриването им заради извънредното положение в страната. През лятото бе предвидено и пускането на метростанциите при "Орлов мост", на театър "Зад канала" и на бул. "Владимир Вазов". Във вторник пък кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че до месец приключва и строителството на метрото в "Овча купел", с което ще започнат изпитанията на влаковете.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Я това метро да го плащат частниците , чийто интереси ще обслужва
31
2
 
3
 
! Отговори
Гербопитек преди 3 години
"В края на февруари шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев съобщи, че петте станции ***** ще бъдат пуснати през май. Сега обаче не е ясно откриването им"МАЙ ще бъде СЕПТЕМВРИ
30
1
 
7
 
! Отговори
До 12 софиянец преди 3 години
Какво помниш? Помниш ли че през турско и автобуси нямахме? И при Хан Аспарух нямахме метро и автобуси. Аман от хора сравняващи бързо развиващи се неща и "умно" заключаващи, че сега е по-добре от преди 50 години. Да по-добре е и от преди 100, 200 и 1300 години и какво от това?
29
3
 
3
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 3 години
До 12 софиянецМного избирателно помниш. Хората живяли и преди 1944 година и лашкали се в претъпканите смърдящи, разбити и нередовни автобуси и трамваи от онова време, помнят и знаят какъв кошмар беше. И бяхме под половин милион, а през 1934 само 287 хиляди и метро нямахме.
28
0
 
6
 
! Отговори
До 27 Дан преди 3 години
А защо не е безплатно паркирането в тези буферни паркинги? Платено е защото това им е целта на мафиотите, да ни дерат поредната кожа от гърба. Остава и да ни принудят насила да си даваме парите на мафията.
27
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Големият проблем на ГЕРБ е как да режат лентичките, преди да започнат ремонта на току-що построеното.
26
3
 
4
 
! Отговори
Дан преди 3 години
То хубаво да се построи нов буферен паркинг обаче този на "Цариградско шосе" се ползва на 15-20%. Дали се оправдават средствата за изграждането .Ако целите на едно метро включват намаляване на трафика и по чист въздух то може би трябва и някаква принуда за да се ползват тези паркинги .Например забрана за паркиране в района на "синя зона ",премахване на служебния абонамент .
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 16Супер - за 45 години нови рейсове..Браво.И пак казвам че това са незначителни неща
24
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Трябва да се обслужват моловете и корпоративните интереси. Така и Дружба 2 остана без адекватна метростанция заради Експо център и магазин Матро
23
1
 
8
 
! Отговори
Димитър преди 3 години
"Докато метрото не свърже всички молове и аутлети в София-няма да мирясат."Ами това е икономиката на демократична и неолиберална България.В основата ниско-качествените услуги
22
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 346Преимуществото на построеното по татово време метро, не е само в това, че от Университета до Люлин влаковете развиват 70-80 км/ч, а и в това, че станциите са големи, пероните са дълги и позволяват експлоатацията на влакове с повече вагони.
21
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По принцип като кореняк софиянец предпочитам метрото да е до центъра на Витоша по хоризонтала и оттам по вертикала до Черни връх с асансьор.
20
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това са глупости! Метрото трябва да продължи на север и на запад
19
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Докато метрото не свърже всички молове и аутлети в София-няма да мирясат.
18
3
 
6
 
! Отговори
Уизач преди 3 години
До Анонимен 18Предпочитай си,но за немците винаги ще си втора ръка човек и само обслужващ персонал.Тая безработица ще ни затрие.Без пари деца не се гледат .Нацията си заминава.
17
3
 
7
 
! Отговори
Waffen SS преди 3 години
До Анонимен 8/ЦИТАТ:"До waffenSSА ти междувремвнно какво успя да построиш? За тебе си. Не за нас. Поне тавана в банята успя ли да измажеш?"Аз кой става въпрос,все пак със съпругата ми имаме 6 апартамента и както се досещате,те не са в "Обеля","Люлин" или "Младост",а в Ж.к-Яворов/бивш Ленин/,а не улиците до Военна академия,"Изток","Гео Милев",до Докторската градинка.Вярно,че някои са по наследство.Все пак баща ми беше шеф направление в М-во,а тъста ми зам.министър.Бъдете здрав
16
4
 
16
 
! Отговори
346 преди 3 години
Софианецо - метрото се оценява, но е толкова икономично построено, че в час пик му е максималния капацитет. Влаковете не могат да се сгъстят повече, ако не се направи цялостен ремонт на сигналната система, както и на релсовия път. Между Младост 1 и Васил Левски влаковете се клатят с 20 км/ч и то с причина - лошо направените релси. А от Университета нататък до Люлин си развиват 70-80 км/ч, ама тези станции бяха строени по друго време и са правени както трябва.
15
3
 
13
 
! Отговори
До 11 преди 3 години
Ако живееш 40 години в София ,би трябвало да оцениш разликатта между Икарус и метро,софийски жителю!
14
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 16Предпочитам немски партии пред руски партии.
13
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Waffen SSА така. Първо си свърши твоята си работа, боядисай нужника, тогава гледай в канчето на другия. Или викаш твоята работа е да мрънкаш и плюеш по форумите - *** демек.