Синдикати в защита: Не стрелките са причина за Хитрино!

Високата скорост на влака деформирала железния път
19 яну 2017 09:30,
10
Синдикати в защита: Не стрелките са причина за Хитрино!
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

"Според мен няма как да е от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери", заяви Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ.

Още по темата

Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака.

"Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата", заяви Бунев пред bTV.

Tой подчерта, че пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от цялата композиция само тя се е спукала.

"Взривът е настъпил след 3-4 минути – то се вижда на видеото, че имаме достатъчно искри, имаме изключена контактна мрежа с волтова дъга и по време на дерайлирането не е имало изтичане на газ. Чак след обръщането на вагоните вече е имало газ", пояснява Бунев.

По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост.

На видеоклипа от инцидента в Хитрино се вижда, че от високата скорост вагоните "подскачат" на релсите.

"Високата скорост води до деформация на пътя, а вагоните подскачат, защото първите три цистерни са празни и са по-леки. Следващите са пълните, именно те направиха и белята", смята Бунев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
до 8 преди 7 години
умният ме разбира останалите не ме интересуват
8
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 7Какво общо има БДЖ?! Или за това са ти платили да пишеш глупости - БДЖ е превозвач какво общо има между двамата превозвачи!
7
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
и без да съм специалист виждам че скоростта е висока ,за *** е нормално да не се спазват ограниченията и като стане беля вината да е другаде ,фирмата няма как да плати щетите ще изкарат вината в БДЖ от държавата се смучи най добре
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сега кат сменят работодателя синдикалиста друга песен ще запее още малко остана!
5
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Наскоро гледах филма "Полет" и там освен всички възможни причини за разбиването на самолета включиха и вероятна Божия намеса.Не знам в България как никой не се е сетил и за това.
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма как да се разкъса композицията при скорост 78км в час ако стрелката е била заключена. Явно злополучния вагон рязко се е отклонил в ляво или дясно т.е. тръгнал е по съседна линия. Това много лесно може да се докаже по вида на разкъсаната връзка и начина на скъсването и. Няколко часа след катастрофата стрелочника твърдеше, че влака се движел с много висока скорост над 110 км/ч все едно че е имал радар и е засякъл скоростта. Защо прокуратурата веднага е отхвърлила тази версия?
3
4
 
17
 
! Отговори
Бай преди 7 години
От вчера има видео на една от статичните камери на гарата...вижда се час и как влакът преминава... абсолютно се вижда че влиза в гарата с не повече от 40-45 км в час, вижда се и взрива,пушека и т.н .Кой има интерес да ни залъгвате ???
2
1
 
22
 
! Отговори
ивчо преди 7 години
и сега какво стсна, синдикатите взеха стараната на работодателя, по лесно е двама мсшиниста да го отнесат, по евтиничко е.Тез цистерни от Бургас до Хитрино не са ли подскачали че точно на Хитрино решили първите три да пидскочат. Някой или нещо трябва да им е помогнало, но надали е скоростта....
1
10
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Още ли ни правите на балъци това беше Атентат и не може ме убедите в противното