Нов етап в опитите за създаване на синтетичен живот

25 яну 2008 10:03,
Нов етап в опитите за създаване на синтетичен живот
Снимка: Булфото

Американски изследователи получиха първия синтетичен геном на бактерия, за което се смята, че е предпоследният ключов етап в създаването на синтетичен жив организъм, гласи публикуваното изследване, предаде АФП.

Това е най-голямата получавана някога от човека ДНК-структура, подчертават авторите на изследването от института „Venter“.

То е публикувано днес в американското списание „Сайънс“.

„Ние показахме, че е възможно да се създадат по изкуствен начин големи геноми и да се нагажда размерът им, което открива пътя към потенциални важни приложения като например в производството на биогорива и биологичната обработка на токсични отпадъци“, обяснява д-р Хамилтън Смит, един от съавторите на изследването.

Според него това е вторият от трите етапа в създаването на напълно изкуствен жив организъм, като последният е създаването на изкуствена бактериална клетка, изградена изцяло на основата на създадения от учените синтетичен геном на бактерията Микоплазма гениталиум.

gogo-haskovo преди 12 години
Едноклетъчното е и наторявано с тлъсти лъжи и обещания за да
расте тъпо и глупаво.Девиза на наторяващите е:дръж ги в мъгла-
та да им е ясно.

Dr_Doolittle преди 12 години
Сп. Science в брой от следващия ден се поправи, признавайки , че първия синтетичен живот е създаден от българското комунистическо правителство след експеримент продължаващ повече от 63 години при което е създадено едноклетъчно наречено 'гражданин на РБ' изхранващо се само с възобновяеми източници като марксистка слънчева светлина, пролетарски подсладители, ленински консерванти, социалистически токсични отпадъци , в редки случаи кисело мляко. Експериментът продължава !