FB страница за гейове, за фенове на оръжия...

10 млн. души са видели руските реклами във Facebook
3 окт 2017 12:00, Бойчо Попов
9
FB страница за гейове, за фенове на оръжия...
снимка: Ройтерс

Около 10 милиона души в САЩ са видели закупените в Русия реклами, предназначени за политическа агитация, в месеците преди и след миналогодишните президентски избори в САЩ, съобщи Facebook, цитирана от Ройтерс.

Става дума за общо около 3 хил. реклами, от които 44% са били видени преди ноември 2016 г., а 56% след това. Москва отрича да стои зад тях. 

Руснаците, които през миналата година са публикували като американци във Facebook, са тествали доста различни тематики.

Имало е страница Defend the 2nd (Втората поправка на Конституцията защитава правото да се съхранява и носи оръжие, б. ред.), страница във Facebook за привържениците на правото за собственост на огнестрелно оръжие с твърда реторика. Имало е и страница за активисти на правата на гейовете "LGBT United" и дори Facebook група за любителите на животни със снимки с очарователни кученца, които се разпространявали в сайта с помощта на платени реклами.

Федералните следователи и служители в Facebook вярват, че тези групи и техните страници са част от високо координирана кампания за дезинформация, свързана с Агенцията за изследване на Интернет, тайно дружество в Санкт Петербург, Русия, известно с разпространението на свързана с Кремъл пропаганда и фалшиви уеб новини, пише The New York Times, позовавайки се на информация на двама души, запознати със социалната мрежа и рекламите ѝ, които не са оторизирани да ги обсъждат публично.

Под засилващия се натиск от страна на Конгреса и нарастващата обществена активност, Facebook обяви в понеделник повече от 3000 от свързаните с Русия реклами в своя сайт на сенатската разузнавателна комисия, както и на съдебната комисия в Сената. Материалът е част от опита да се проучи в дълбочина онова, за което сега изследователите вярват, че е чуждестранна намеса в президентските избори в САЩ в продължение на години.

„Ние очевидно сме дълбоко разтревожени от това", казва в интервю Джоел Каплан, вицепрезидент за публичната политика на Facebook в САЩ. "Рекламите и акаунтите, които открихме, изглежда са разширявали разцепващи обществото политически въпроси в целия политически спектър", включително оръжейните права, въпросите за правата на гейовете и движението "Black Lives Matter".

Facebook отказа да назове или потвърди конкретни групи или реклами, позовавайки се на законови ограничения и текущо разследване. Няколко от страниците с руски връзки изтекоха в медиите или бяха идентифицирани от репортери. Times е научил за най-малко седем групи във Facebook, свързани с Русия, от хора, запознати с разследването. 

В края на деня в понеделник Facebook заяви в публикация, че около 10 милиона души са видели въпросните реклами. Около 44% от рекламите са били видени преди изборите през 2016 г., а останалите - след това, съобщиха от компанията. 

В понеделник Facebook съобщи в друго комюнике, че планира да наеме още 1000 души да проучват реклами и да гарантират, че отговарят на условията на социалната мрежа и че тя няма да бъде използвана за намеса на едни страни в избори в други страни.

Социалната мрежа съобщи, че към края на 2016 г. е имала 17 048 служители, без подизпълнителите. През май тя обяви, че ще наеме още 3000 души през следващата година, за да ускори свалянето на видеа, показващи убийство, самоубийство и други актове на насилие.

Подобно на други компании, които продават рекламно пространство, Facebook публикува условията си за допускане на реклами. Забранено е те да съдържат насилие, расова дискриминация или да насърчават продажбата на незаконни лекарства. При над 5 млн. рекламодатели обаче за компанията е трудно винаги да осигурява прилагане на условията си, отбелязва Ройтерс.

В началото на септември социалната мрежа обяви, че на прага на американските избори за президент през есента на 2016 г. от Русия са били пускани хиляди реклами с политически послания. Много от тях са пускани от 470 неавтентични акаунта, които междувременно вече са закрити. Рекламите на стойност 100 000 долара, пускани между юни 2015 г. и май 2017 г., не са подкрепяли един конкретен кандидат. Вместо това са били тематизирани поларизиращи гледни точки в областите имиграция, расов произход и права на хомосексуалистите.  


9
Напиши коментар Коментари
6
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
В цял свят, на всеки непредубеден човек, като му кажеш раССия и веднага изниква асоциация с пропаганда и дезинформация, фалшиви новини и реклами, хакерски атаки и всякакви други кремълски прийоми. Неумението на рушняците да се развиват в чисто икономически аспект, е довело до богатия им арсенал от хибридни форми на въздействие, за избиване на имперските им комплекси.А иначе марката РАША е увековечена с неизменния автомат калашников и кривите им ракети,прототип на немските Фау-2 от времето на ВСВ
5
6
 
10
 
! Отговори
sss преди 10 месеца
малиии 3000 рекламииии малиииииии то мноо нещо .... цели ТРИ ХИЛЯДИ РЕКЛАМИ ... то за концерт на веселин маринов повече плакати се печатът ! тва са луди хора, а още по луди са тез които вярват :)
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Някои хора просто заработват в интернет както македонците от реклами на гугъл. Просто пишат постове по теми които се четат и хоп няколко хиляди клика няколко хиляди долара по сметката. Просто и ефикасно .Чудно как в БГ още не са се усетили хората. Работа от къщи а прихода е реален така дори няма риск като бинарна търговия или форекс тук влагаш единствено труда си и колкото повече цъкания толкова повече пари. Ако се чете по малко изкарваш по малко. В крайна сметка не губиш нищо освен отд. време
3
8
 
10
 
! Отговори
dp преди 10 месеца
Кремълската агит машина откри как да стигне до по-широка публика с писанията си от вида послания с химичесли молив по стените на обществените тоалетни, LOL.

Даже постигнаха доста успехи - докато не станаха банални. Всяко чудо за три дни. Това, което разните КГБ специалисти живеещи във феодална Русия не разбират е, че в света на свободен обмен на информация обществото развива имунитет срещу такива глупости много бързо.
2
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Американците измислиха фейсбука да ни промиват мозъците. Обаче както е известно тоягата има два края. Та нищо чудно че и руснаците я използват със същата цел. Законно е макар и да не е морално. Те всички средства за масова информация това правят - промиват мозъците на тълпата и формират общественото мнение. Американците всъщност са шокирани че и друг си позволява да прави каквото те винаги са правели.
1
16
 
16
 
! Отговори
11 преди 10 месеца
И кво - руснаците нямат право да рекламират ли? Това ли е руската хакерска намеса в изборите? Идиотска работа ....