Самолетната катастрофа край Мадрид е по вина на авиокомпанията

Неизпълнена проверка е можело да предотврати трагедията
16 сеп 2008 15:03, Евгения Гигова
20
Самолетната катастрофа край Мадрид е по вина на авиокомпанията
Телата на загиналите в катастрофата. Снимка: БГНЕС

Авиокомпанията "Спанеър" не е спазила препоръка за безопасност, дадена от производителя "Боинг", и това е довело до разбиването на самолета на компанията на 20 август недалеч от летище Мадрид-Барахас, пишат испански вестници.

Според първоначални данни от разследването още преди 20 години "Боинг" е препоръчал една проверка, която е можела да предотврати катастрофата, отнела живота на 154 души, включително и на една българка, пишат "Ел паис" и "Ел мундо".

В доклада до анкетната комисия се казва, че когато елероните на самолета не са се разтворили достатъчно, за да увеличат подемната сила при излитането, в кабината е трябвало да се задейства звуков сигнал, но това не е станало.

А сигналът не е сработил заради проблем с температурен датчик, заради който машината е направила един несполучлив опит за излитане и се е върнала на летището.

На 20 август пътнически самолет на компанията "Спанеър" излезе от пистата на летището в Мадрид и избухна в пламъци.

Сред загиналите 154-ма пътници бе и българската гражданка  Антоанета Станимирова, майка на 15-годишен рòден талант във футболния Реал Мадрид.


20
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Madrid crash jet flaps 'not set for take off' Според английския "Индипендънт" задкрилките не са били в положението в което е трябвало да бъдат при излитане, а датчика и алармата не са се задайствали за да известят пилотите за това. А като прочетем и това изречение - The report said makers McDonnell Douglas recommended after a fatal MD-82 crash in 1987 in Detroit, Michigan, that airlines check the take-off warning system before each flight. "- Макдонъл-Дъглас е препоръчал на авиокомпаниите след фаталната катастрофа през 1987 г. в Детройт, Мичиган да проверяват преди всеки полет предупредителната система на излитането. - Това според мен си е чист технически дефект при този модел самолети, и то още от 1987 г. - трябвало е от Боинг да отстранят или сменят тази дефектираща предупредителна система.
18
2
 
0
 
! Отговори
инженер преди 13 години
Един датчик не сработил /при това някой ей така си го изключил!/, един сигнал не прозвучал и самолетът паднал и убил стотици хора. Но хората може би наистина са такива за каквито ги вземат големите "мениджъри" по света. Които между другото в момента са на път да е* мамата и на световната финансова система. Не са точно същите, но са от същото тесто. Явно.
17
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Abe pich tia i Alitalia e v Skyteam ama tova ne prechi da e vuv ***, nishto che e kompania osnovatel zaedno sus Air France i KLM, mnogo ot golemite kompanii falirat imenno za tova che obsluzhvaneto na ravnishte na edin samolet e izkliuchitelno skupo, za da mozhe edin mehanik da otvori samoleta i da go pipne se iziskvat drakonovski izpiti i pechat ot firmata proizvoditel che tozi chovek si ima na poniatie ot rabotata koeto struva cialo sustoianie za boing MD 82, 83, 87 sa 20 000 evro taksa za airbus ne padat po-malko i takiva hora vzimat zaplati po-golemi ot pilotite.......no kakto kazva handel te sa malko i skupi za tova neshtata se praviat na cherno ili v 3 sviat i posle olele maiko.........i taka sa pochti vsichki kompanii;);););););)
16
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
On September 3, The Wall Street Journal reported that investigators examining data from the flight data recorder have concluded that the crew did not fully extend the wing flaps prior to take off; that an alarm for that condition failed to sound due to an apparent electrical fault; that the engines did not catch fire or malfunction before impact. Failure to extend flaps and slats has caused an earlier MD-82 crash, Northwest Airlines Flight 255, where the plane similarly failed to gain altitude, as noted early-on by the investigators[36]. In that other accident, the crew was similarly disrupted from routine operation before the fatal takeoff, and the alarm similarly did not sound. In that other accident, examination of the alarm and its circuit breaker did not reveal a fault.On September 5, El Mundo, citing a source in the investigation team, reported that the cockpit voice recorder shows that the pilot said "Flaps OK, Slats OK" to the copilot. The article confirms that the flaps were not extended; and that alarm for that condition did not sound.Spanish officials have reportedly stated that above leaks to the Wall Street Journal and El Mundo are incomplete, but did not deny them.In a September 7 article, El Mundo states that during the flight preparation and takeoff attempts, the aircraft had some of its systems in flight mode rather that ground mode; this explains why de-icing of the Total Air Temperature probe activated on the ground, causing overheat (in flight, the lack of air flow in the probe is an indication of icing); this also explains why the flaps and slats alarm did not sound (this alarm it is disabled in flight mode).
15
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Това за елероните предполагам че не е преведено правилно, защото става въпрос за - "Failure to extend flaps and slats " - а тези - в речника имат значения - ав. задкрилки , предкрилки
14
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Handel ti verno si mnogo tup kakvi sa tiq gluposti deto razpravq6a tova 4e podat boingi estestveno kato 85% ot samoletite deto letat sa boinga znaete li 4e vuv vseki edin moment v nebeto ima okolo 45 000 samoleta
13
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Между другото, ако човек види таблицата в wikipedia за самолетите с които разполага американската Northwest Airlines - ще му направи впечатление че тя е сменила повечето свои застаряващи модели McDonnell Douglas (сред които са и MD-80,82) , както и Boeing - със европейски самолети от сериите - "Airbus A320 ,A330 " - и даже пише че била - "Largest operator of the Airbus A330" .
12
2
 
0
 
! Отговори
az naistina sym pilo преди 13 години
Eleronote njamat ni6to ob6to s podemnata sila na samoleta.Koy znae i ne znae,po4nal da pi6e za pri4ini za katastrofi.Ili ,kato prepisvat pone da 4etat vnimatelno i da pitat xora ,koito sa zapoznati.
11
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Spanair нискобюджетна ли е???И ако не се лъжа до преди катастрофата беше член на STAR ALLIANCE, където са Луфтханза, БА и т.н.
10
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Тази "Спанеър" може и да е нискобюджетна, но прочете ли какво написах в коментара си под номер 5 ? Идентична катастрофа със същия модел самолет на(сега част от Boeing) McDonnell Douglas MD-82 , като катастрофиралия в Испания - MD-82. Причините за катастрофата са същите (а и тя е станала по-почти същия начин, като загиват приблизително същия брой хора) - а американската компания собственик на самолета - Northwest Airlines не само че не е нискобюджетна, но е една доста голяма американска авиокомпания за която се предполага че има добри техници и поддръжка на самолетите си.
9
2
 
0
 
! Отговори
водач на МПС преди 13 години
Тия приказки ги приказвай на някой ,който си няма понятие за какво иде реч!Толкоз от мен
8
2
 
0
 
! Отговори
Handel преди 13 години
Да ви светна какво е нискобюджетна компания:Нормалните самолетни компании имат собствени механици и резервни самолети. Когато един самолет навърти определено число часове в полет той задължително трябва да мине през пълен технически преглед. Проверява се буквално всяко болтче и всяко кабелче. При нормалните компании това се прави от собствени механици. Но тези механици са едни от най-квалифицираните техници в света и имат едно от най-високите заплати в света за техници. По тази причина и разходите на компанията са големи. Нискобюджетните компании нямат собсвени механици и затова могат да си позволят ниски цени на билетите. Затова обаче техническите прегледи се правят от специализирани малки компанийки в третия свят, където заплатите на техниците са ниски. Много от тези специализирани компании се намират в малките страни от централна америка. Но можете сами да се досетите що за квалификация имат техните техници - защото естествено всичко което е кадърно заминава на по-високоплатена работа.Другият проблем с никобюджетните компании е наличието на резерни самолети. Сериозните компании имат резервни самолети и при поява на технически проблем веднага прехвърлят пътниците на резевен самолет. Нискобюджетните компании обаче нямат такива самолети. И ако се появи технически поблем те или трябва да чакат да пристигнат от някъде техници и да го оправят или да чакат някой от другите техни самолети да завърши текущия си полет и да го прехвърлят на проблемното летище. По тази причина е станало и това в Испания - за да не чакат квалифицирани техници или друг самолет са решили да стартират като само залепят с тиксо досадния датчик за не писка.И третата разлика са пилотите - къде би отишъл един добър пилот на работа - в редовна компания за 18,000 долара на месец заплата или в нискобюджетна компания за три пъти по-малко (в големите компании заплатите на опитните пилоти за между 150,000 и 230,000 долара годишно)?А за онзи дето разправя 4е само боинги падали - ами така че е след като в света летят 27 пъти повече боинги отколкото еърбуси.
7
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Гледайте по "Нейшънъл Джиографик" сериите за самолетните катастрофи и ще видите как едно съвпадение ще ви се набие на очи. Почти всички, към 98% самолетни катастрофи са с "Боинг"-и. Аз на такъв хамерикански ла.йномет не се качвам. След месец летя и много внимателно ще и избирам полета.
6
2
 
0
 
! Отговори
na преди 13 години
McDonnell Douglas was a major American aerospace manufacturer and defense contractor, producing a number of famous commercial and military aircraft. It merged with Boeing in 1997 to form The Boeing Company.Самолетът е бил на 15 години и за последен път е преминал технически преглед в края на 2007 г., докато "Спанеър" твърди, че това е станало в началото на тази година.
5
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Интересното е че се оказва че през август 1987 г. в САЩ е имало подобна самолетна катастрофа със такъв самолет - MD-82 - която е станала също при излитане и то точно поради същата техническа неизправност. Потърсете в wikipedia какво пише за полет - Northwest Airlines Flight 255 Failure to extend flaps and slats has caused an earlier MD-82 crash, Northwest Airlines Flight 255, where the plane similarly failed to gain altitude, as noted early-on by the investigators. In that other accident, the crew was similarly disrupted from routine operation before the fatal takeoff, and the alarm similarly did not sound. In that other accident, examination of the alarm and its circuit breaker did not reveal a fault.
4
2
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Spainair postoianno ikonomisva ot vsichko zashtoto e pred izchezvane vmesto mezhdu skok i skok da se napravi zadulzhitelnata proverka na vsichki bordni uredi tia diriktno gi preskacha za da ikonomisa hora i pari ot tam i tragediata.............no taka za zhalost sa pochti vsichki, osven izraelskata El Al, american airlines, continental i british airways, easyjet
3
2
 
0
 
! Отговори
Mimoza преди 13 години
Компетентността винаги е на страната на училият този вид дейност ВОЕННИТЕ СА УБИЙЦИ НА ЧОВЕКА И НЕГОВАТА ВРОДЕНА ГЕНЕТИЧНОСТ КЪМ ПОЗНАНИЯ В ДАДЕНА ОБЛАСТ Те дори изтриват важни познания нужни на родът човешки Логическите разсъждения след това едва ли са му от полза
2
2
 
0
 
! Отговори
Тединка преди 13 години
Глупости говорят. От Боинг са виновни. Навсякаде кадето стане катострофа все тяхни самолети....Крайно време е да им спрат техните самолети. Виж ако беше Еърбъс това нямаше да се случи!
1
2
 
0
 
! Отговори
пилота преди 13 години
Истината е, че производителите на самолети продават самолетите със един тон набор инструкцииии за безопасност, но авиокомпаниите са тези, които решават да икономисат пари от проверки, ремонти, процедури, диагностика и затова толкова самолети паднаха напоследък.