Разследването за "Спейсшип 2" може да продължи година

Компанията ще продължи да прави изпитателните полети
2 ное 2014 12:05, Анисия Иванова
4
Разследването за "Спейсшип 2" може да продължи година
Ричард Брансън. Снимка БТА

Разследването на причините за катастрофата на космическия апарат "Спейсшип 2" на компанията "Върджин галактик" може да продължи цяла година, съобщи Би Би Си, позовавайки се на ръководителя на американското Управление по безопасност на транспорта.

Собственикът на компанията Ричард Брансън заяви, че е решен да открие причините за катастрофата и от трагедията да бъдат направени изводи. Докато продължава разследването, компанията ще може да прави изпитателните полети.

Екипът на Управлението по безопасност на транспорта ще изследва терена за следи от катастрофата още четири до седем дена. Председателят й Кристофър Харт каза, че отломките са разпръснати на 8 км над пустинята Мохаве. Това означава, че апаратът се е разпаднал по време на полет, предаде Асошиейтед прес.

Още по темата

Изпитателният полет на апарата е следен и документиран внимателно. На борда му е имало шест камери и още три на самолета-носител "Уайт найт 2".

Космически апарат "Спейсшип 2" на компанията "Върджин галактик", предназначен за туристически полети по суборбитална траектория, се взриви по време на изпитателен полет и се разби в пустинята Мохаве, Калифорния. На борда на кораба имаше двама пилоти.

Единият Майкъл Олсбъри загина, а другият Питър Сийболд е тежко ранен и е настанен в болница. Той е в съзнание и
 разговаря със семейството и лекарите. Изпитателни полети с "Спейсшип 2" не бяха правени от девет месеца.

Космическият апарат е бил зареден за пръв път с нов вид гориво, което е преминало през необходимите наземни изпитания. Над 800 богаташи и знаменитости вече имат резервации за суборбитален полет с компанията на Ричард Брансън и са внесли авансово част от стойността на билета от 250 хиляди долара. Катастрофата е тежък удар за сектора на космическите полети за търговски цели. (БТА)
 


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
3
 
! Отговори
Иво преди 6 години
Винаги скърбя, когато загиват качествени хора, а пилотът е бил такъв. Но ме е яд, че заради гъдела на няколко десетки *** - богаташи да се почустват велики за миг, стават такива неща! Щеше да е по-шик, ако инцидентът се беше случил с някой от тях!
2
0
 
7
 
! Отговори
me преди 6 години
Това което много малко статии казват, е че това е бил едва 4тия полет на Спейсшип 2 с пуснат двигател (останалите 50 са били безмоторни спускания). И при предишните са открити вибрации, които наложили да се прави промяна в горивото. И това е първият му полет с това гориво. Което значи, че говорим за съвсем експериментален полет и много работа, която да се свърши от целия екип, за да се разбере какво въщност се е случило. Тъжно е за загубения живот, но с първите самолети е било същото.
1
1
 
5
 
! Отговори
Поп Грую преди 6 години
Горкото *** се е изпържило...
Няма начин, пилотът-изпитател е с единия крак в гроба.