Велоалеите - алтернатива на „синята зона“

Метрото и новите тролеи са другите възможности
Обновена: 17 авг 2012 15:47 | 17 авг 2012 15:47,
55
Велоалеите -  алтернатива на „синята зона“
Продължава ударно да се строят велоалеи, увери Фандъкова. Снимка: БТА

Изграждането на велоалеи е една от алтернативите, заедно с метрото и новите тролеи, по които работим, за да не се налага на гражданите да плащат за "синя зона".

Това заяви пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова при проверката на обновения
бул. "Мария Луиза", който е изцяло готов от "Лъвов мост" до Централата гара, а до средата на септември - и до надлез "Надежда".

За първи път в този участък е изградена велоалея по нов начин - с полимербетон. На бул. "Ломско шосе" беше изградена велоалея още миналата година, сега има около 2.5 км нова част - от "Лъвов мост" до надлез "Надежда". 

Така общо отсечката за движение на колоездачи ще стане около 4 км и с нея велоалеите в София стават около 30 километра, посочи Йорданка Фандъкова.

По думите й предстои изграждане на около 65 км трасета за велосипедисти. В момента се строят 2 км по бул. "Бъкстон", а финансиране е одобрено за алея по бул. "България", която ще се свърже с тази на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".

Още по темата
Относно проблемите около новите правила за паркиране в София, кметът каза, че е открита за диалог и дори днес ще има среща с представители на движение "ДНЕС". 

Готова съм да чуя всички разумни предложения, за да не се прави компромис с подреждането на паркирането в центъра и с освобождаването на вредните емисии, добави Йорданка Фандъкова.

Нека се обединим с гражданите, които искат София да бъде чиста и подредена и намерим най-разумния баланс, заяви тя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
1
 
2
 
! Отговори
Пешеходец преди 11 години
Всички автомобилисти да плращат допълнителен данък, че тровят отмосферата . ..
49
1
 
2
 
! Отговори
ДО ООБЩИНАТА преди 11 години
Вие хубаво правите велоалей, а дошло ли ви е на ум, ако въобще имате, къде ще се държат тези велосипеди - хола, в спалвята или в кухнята. В моя блок сме готови да си купим велосипеди, но няма къде да ги ПАРКИРАМЕ ...
48
1
 
2
 
! Отговори
visa преди 11 години
За да се намалят газовете е необходимо да се премахне синята зона, в момента докато се търси място за паркиране се обикаля с часове. А ако има подземни паркинги нещата са прости и ясни. Надземното паркиране само за живущите и всички ще са доволни и градът освободен пт задръствания причнени отново от ракът в столицата - синята зона! А отделно къде са парите които потъват в синята зона? 100 хил. лв. на ден - дайте ясно обяснение другарко дружинна!
47
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Винетки за центъра на София и глоба за сам човек в кола. Това е спасението от задръстванията и замърсяването на въздуха. Във всички цивилизовани столици по света е така...
46
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До АнонименЕ това беше най-големия виц! :) Строяли се само в паркове и алеи, "жива да не бях"! Май някой хора не са излизали по-далеч от така наречената столица! ;-) Тъкмо докато стане много скъпо да паркираш колата си в града, ще има достатъчно велоалеи и по-малко коли и ще можеш спокойно да дишаш учестено на колелото без да се боиш! ;)
45
2
 
3
 
! Отговори
Кочо преди 11 години
Тъй неаречените "велоалеи" на места са така направени, че няма място да се разминат пешеходците по тротоара, а някой от велосипедистите са достатъчно *** да крат по тях все едно са на пистата.
44
2
 
3
 
! Отговори
жорката преди 11 години
много добре. Правете велоалеи тогава и махнете синята зона.
43
1
 
7
 
! Отговори
visa преди 11 години
За да се намалят газовете е необходимо да се премахне синята зона, в момента докато се търси място за паркиране се обикаля с часове. А ако има подземни паркинги нещата са прости и ясни. Надземното паркиране само за живущите и всички ще са доволни и градът освободен пт задръствания причнени отново от ракът в столицата - синята зона! А отделно къде са парите които потъват в синята зона? 100 хил. лв. на ден - дайте ясно обяснение другарко дружинна!
42
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ама нали вие си я избрахте за кметица тая ве, братя софиянци!? И то от раз! Що се шашкате сега?! Не знаехте ли, че тая ще ви разкаже играта?! Кога е било *** даскал да разбира какво му говориш?! Кой кавото си надроби - това ще сърба! А наздраве! Следващият път пак да си я изберете!
41
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Метрото поскъпна доста още преди да е направено, а тролеи просто липсват и се чака по 1 час да се качи човек да пътува. Все още е доста по-изгодно и много по-удобно с кола.
40
4
 
9
 
! Отговори
visa преди 11 години
Трябва да имаме еднакви искания - Спиране на синята зона и наземно паркиране единствено за живущите, при строг контрол, както и изграждане на поне 5 подземни или комбинирани паркинга в Централната градска част, а не ненужни буферни за замазване на очите. Също така ясен и пълен отчет на парите за последните 10 години. Ясна градоустройствена и транспортна визия за бъдещето на Столицата. Ако ли не предсрочни избори за смяна на кметицата.
39
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Де сте вий велоалеи :))) Де е оня ми ти зима? ..юруш на велосипедите. I want to ride my bicycle...се пее в една велика песен на една велика група
38
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До За велоалеиНа който не му се диша газове на 10-годишни трошки, да не се жени за старци, за да се установи в София, и да се върне на село, да диша кравешки ***.
37
2
 
10
 
! Отговори
Алтернативата е преди 11 години
да пратим настоящата кметица, селска даскалица, да си преподава руски език в самоковската прогимназия, за да не ни залъгва с простотиите си.
36
9
 
7
 
! Отговори
маргаритка преди 11 години
..айде стига с тия "майки с колички"Техната работа е да пият кафе по градинките и да се предреждат по опашките. И без това новите подлезите не са достъпни за тях.Както се мотат с количките по моловете, така ще го правят и по тротоарите.
35
4
 
6
 
! Отговори
За велоалеи преди 11 години
- Пълна забрана на паркиране на автомобили по тротоара, на *** е ад, единият тротоар е недостъпен за пешеходци. Крайно време е да се разбере, че паркирането не е право, а привилигия и се плаща, колкокото по - неекологичен е автомобилът, толкова повече се заплаща. Омръзна ми да дишам газовете на 10 годишни трошки. Омръзна ми да не ползвам тротоари, майки с колички не могат да се придвижват нормално. Нагло паркиране в градинки. Безплатно паркиране на първа кола, всяка следваща по 200 лв. на мес.
34
3
 
10
 
! Отговори
маргаритка преди 11 години
Каквми велосипеди бълнява тая - 40 градуса на сянка беше довчера!Да си ги кара тя!Що за идиотизъм!Баба яхва колелото и паркира на поликлиниката.... С каска и истински наколенки над магнитните!Фъндъкова започна да дискриминира хората и по възраст.
33
2
 
7
 
! Отговори
visa преди 11 години
За да се намалят газовете е необходимо да се премахне синята зона, в момента докато се търси място за паркиране се обикаля с часове. А ако има подземни паркинги нещата са прости и ясни. Надземното паркиране само за живущите и всички ще са доволни и градът освободен пт задръствания причнени отново от ракът в столицата - синята зона! А отделно къде са парите които потъват в синята зона? 100 хил. лв. на ден - дайте ясно обяснение другарко дружинна!
32
5
 
4
 
! Отговори
Albena преди 11 години
Сори, ама стига ревахте, шофьори! Тротоарите в центъра са недостъпни за ХОРА (разбирай пеша). За майки с деца (с колички или без) - съвсем. Хич не ми пука, че някой е решил да живее в центъра. Правилата са за всички. Всеки си поема рисковете, предимствата и недостатъците. Велоалеите също ще послужат за паркиране. Манталитетът на българина е като "етническите особености" на ***. Само бъркане в джоба помага. А и също се чудя колко трябва да струва на литър бензинът, за да няма задръствания?
31
2
 
6
 
! Отговори
Митко преди 11 години
Едно време се смеехме на котайците, че карат колелелта, а сега когато те се качиха само по коли, ние почваме да яхаме вилосипедите... .