IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Асортимент, качество, ниски цени – стълбовете на успеха за Т Маркет

"Ние се оказахме подготвени за кризата, която засегна България"

Вигинтас Шапокас, генерален директор на Maxima България ЕООД

Вигинтас Шапокас, генерален директор на Maxima България ЕООД

Вигинтас Шапокас е генерален директор на Maxima България ЕООД

Завършил e „Политически Науки” в Института за Международни отношения и политически науки към Университета във Вилнюс.

Шапокас започва своята кариера в MAXIMA Grupė през 2003. Преди да заеме мениджърската позиция в Maxima България, в продължение на една година е работил като Мениджър покупки „Храни и стоки от първа необходимост” в МAXIMA Grupė в Латвия, а през периода от 2006 до 2008 е бил мениджър стокова група в литовската MAXIMA (MAXIMA LT, UAB).

Заема позицията Генерален директор на Maxima България ЕООД през май 2009 година, с амбицията да направи веригата супермаркети Т МАRКЕТ предпочитано място за пазаруване, осигурявайки на клиентите отлично качество, богат асортимент, ниски цени.

Вече пет години сте на българския пазар, какво се промени в поведението на потребителите за този период?

Ние бяхме от първите вериги магазини, които навлязоха на българския пазар - още през 2005 година. Тогава потребителите тепърва се учеха да пазаруват в магазини от по-високо ниво, които да бъдат близо до тях и да предлагат по-добро качество на предлагани стоки и услуги в сравнение с кварталните магазинчета. После навлязоха и други вериги и постепенно се формира култура на потребление, която постави нови предизвикателства и изисквания пред нашия бизнес.

През периода на кризата, която е факт през последните 2 години,  потребителите се промениха много. Хората започнаха да избягват големите хипермаркети, тъй като пазарувайки в тях, харчат много повече пари, отколкото реално би трябвало. Така че те се преориентираха към по-удобния формат малки магазини близо до дома или до работното им място, откъдето могат да се купуват ежедневно по-малки количества необходими продукти.

От тази гледна точка Т Маркет е на печелившата страна, тъй като присъства на българския пазар с най-малкия си формат магазини, които са много добре приети от нашите клиенти.

Към какво се стреми вашата компания, какво приемате за „мисия“?

Целта ни е да предоставим на потребителите възможно най-добрия асортимент от стоки, необходими за ежедневието, така че да няма нужда да ходят до хипермаркети. Заложихме на разширен асортимент, със силен акцент върху пресните храни. Развихме и асортимента от нехранителни продукти за всекидневна употреба.

В отговор на предпочитанията на нашите клиенти, през 2010 направихме редизайн на всички наши обекти, като ги направихме по-светли, уютни, удобни и приятни за пазаруване. Нашата философия е предлагане на най-добрата комбинация от ниски цени, добро качество, богат асортимент, удобна локация. По този начин ние сме в крак с променените нужди и навици на нашите клиенти.

Какъв потребител е българинът – правят ли се компромиси с качеството за сметка на цената на продуктите?

В периода на кризата българите, както и всички останали хора, засегнати от нея, станаха по-рационални в своето пазаруване.
Ниската цена стана определящ фактор за покупка за много от хората.Потребителите внимателно следят къде, какво и на какви цени се продава и  купуват само необходимите продукти, в оптимално количество.

Как реагирахте вие на кризата?

Свиването на бюджетите, с които разполагат потребителите, доведе до засилено търсене на стоки от по-нисък ценови сегмент, както и на промоционални продукти, което определено повлия и на печалбата ни. Това са негативите, които понасяме от кризата.

Положителните страни за „Максима България” бяха, че ние се оказахме подготвени за кризата, която засегна България, тъй като другите пазари, на които оперираме, вече бяха усетили нейното влияние. Направихме много сериозни анализи и взехме навременни мерки за редуциране на разходите и оптимизиране на всички процеси и нива в компанията.

Опитахме се да открием и да извлечем предимствата от периода на кризата. Временно спряхме експанзията и насочихме усилията си върху подобряване качеството на обслужване, разширяване на асортимента и обновяване на визията на магазините. По този начин ние не спряхме да се развиваме, а се концентрирахме върху променилите се нужди на нашите клиенти.

Основните „стълбове” на успеха, които са важни за всяка една верига, са добро съотношение цена - качество, богат асортимент, удобна локация, любезно обслужване. Ние правим периодични изследвания, с цел по-доброто познаване на нуждите на потребителите и пазара. Това ни помага да реагираме своевременно и адекватно.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата