Започва ремонт на легендарния кораб "Радецки". Вчера с много трудности поради силния вятър плавателният съд бе издигнат на стапел в Русенската корабостроителница и днес започна ремонтът му, съобщи директорът на корабостроителницата Игнат Трайков.
Стойността на ремонта е около 31 000 евро. Тези пари не са достатъчни за привеждане на плавателния съд според съвременните изисквания. Според договора между "Русенска корабостроителница" АД и Националния исторически музей ремонтът трябва да завърши до 22 май и корабът-музей ще участва в Ботевите тържества на 27 май, съобщи още капитан Божин Божинов.
В този срок трябва да бъде извършен ремонт на целия механизъм на задвижващите две страничнигребни колела с метални лопати, т. нар. долапи. Корпусът под водолинията трябва да бъде изчистен от ръжда, налепи и да бъде боядисан. Успоредно с това ще се направи измерване с ултразвук на дебелината на основния корпус, за да се извърши преосвидетелстване на кораба от Българския корабен регистър.
Съвременният "Радецки" е създаден през 1966 г. в русенската корабостроителница "Иван Димитров" с дарения и всенародна подкрепа. Оригиналният австрийски параход "Радецки" и влекачът "Пловдив", от който е преустроена сегашната му реплика са произведени в корабостроителницата "Обуда" в Будапеща съответно в 1851 г. и 1951 г. "Пловдив" е отговарял по размери и се задвижвал със странични гребни колела подобно на "Радецки".
Досега в русенската корабостроителница са правени ремонти и преустройства в 1973 , 1984, 1988, 1990, 1993 и е сменена парната машина с дизелов двигател, припомни инж. Йордан Пантев, който сега е отговорник на ремонта.
Средствата за провлачването на кораба "Радецки" от Козлодуй до Русе са дарени от Българско речно плаване, а средствата за докуване и престой на стапела - от "Русенска корабостроителница".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.