Според него средно едва 20 от парчетата на плеър iPod са свалени от iTunes.
Притежателите на iPod предпочитат много повече безплатната музика от нечий чужд компакт диск или от сайтове за поделяне на файлове.
Според авторите на доклада резултатите загатват бъдещето на пазара на музика онлайн.
По тяхна оценка през 2006 европейците ще похарчат над 385 млн. евро за дигитална музика, като по-голямата част от тази сума ще отиде за парчета от iTunes.
Все пак 83% от хората, които имат iPod, не купуват редовно музика онлайн. 17% купуват и свалят музика, обикновено отделни парчета, поне веднъж месечно.
Проучването обаче е против простото разделяне на потребителите в този сектор на такива, които си купуват музика, и на пирати.
Значимостта на думата "безплатен" за феновете на дигиталната музика не трябва да се подценява, пишат още авторите, а да бъдат фактор за по-нови компании за дигитална музика, които използват поддръжката на рекламите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.