IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Метростанциите в София с подземни паркинги

Подобни паркинги ще има пред "Интерпред", Младост, Летище – София; Борисов се надява така трафикът в столицата да се улесни

Метростанциите в София с подземни паркинги

”Метростанцията при стадион “Юнак” е на пет нива и там ще има възможност да се паркират до 500 коли”.

Това съобщи кметът на София Бойко Борисов, който днес посети новостроящи се станции от софийското метро, за да се запознае на място с хода на строително-монтажните работи и изпълнението на поставените срокове.

Според кмета, по този начин в бъдеще ще бъде разтоварен от превозни средства центърът на столицата.

Подобни паркинги ще има и по другите метростанции в тази посока от центъра през Интерпред, Младост, Дружба, Летище София.

В момента в метростанцията при стадиона е японската машина, която пробива тунела.

Част от специалистите, които работят в момента, са строили метрото в Банкок и Хонконг.

Трасето от “Люлин” до “Младост” ще е готово до март-април 2009 г.

Участъкът от площад Света неделя е с дължина 4.8 км и ще има 3 метростанции.

Участъкът от “Интерпред” до “Младост” е 3.2 км с 3 метростанции, като 1.5 км от трасето е на нивото на терена и една от метростанциите е надземна.

До септември т.г. ще бъде завършена частта от бул. “Андрей Сахаров” от пазара “Младост” до Мусагеница, а до края на годината ще се свърже с бул. “Драган Цанков” и по този начин ще се улесни движението по бул. “Цариградско шосе”.

Така ще се получи дублиране на булевард и ще има по-малко задръствания, а разширението на бул. “Драган Цанков” ще приключи през 2008 г.

И с това ще бъдат ликвидирани задръстванията в южната част на града, смята кметът.

Борисов очаква за завършването на бул. “Андрей Сахаров” правителството да му даде исканите 11 млн. лева от внесените миналата година данъци от общината 680 млн. лева.

Кметът уточни, че е водил разговори по този въпрос с министъра на финансите Пламен Орешарски.

Строителството на метрото се финансира със заем от японска банка и се извършва от японската фирма “Тайсей” по договор със Столична община.

Получило се е известно забавяне от страна на японската фирма и затова се е наложило да бъде сменен изпълнителският екип от японска страна и именно това са строителите от Банкок и Хонконг.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата