До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.
Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.
"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.
"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".
Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.
Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.

Светът иска три пъти повече ядрена енергия, но само Китай строи достатъчно бързо
Реал Мадрид обмисля да се отвори за външни инвеститори
Европейските страни предложиха промени в плана на САЩ за Украйна
Кадър на деня за 23 ноември
Петкова: Планираният в Бюджет 2026 ръст на заплатите в администрацията е най-ниският от 2022 г.
Американците се тревожат не само за разходите, но и за работните си места
Преправят бюджета на НЗОК заради парите на младите лекари
Рая Назарян ще говори на международна среща за Крим в Швеция
На днешния празник почитаме паметта на Св. Екатерина
Трансферна бомба: ЦСКА продава звезда във Франция
Ман Юнайтед - Евертън
Ботев Враца - Славия
Ботев Враца иска да ошамари "белите" на Венци Стефанов
Италия го направи отново, спечели за трета поредна година Купа Дейвис
ЦСКА загатна за нещо голямо + ВИДЕО
Нумерологична прогноза за 24 ноември
Днес е Света Екатерина!
Запечено сирене бри със сладко от череши по рецепта на Марта Стюарт
Сушени череши – за добър сън и повече антиоксиданти
Дневен хороскоп за 24 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 24 – 30 ноември
Виц на деня - 24 ноември
Таро хороскоп за седмицата: Девите се нуждаят от тишина, телецът - от комфорт
Над Варна ще е слънчево, докато в останалата част от страната температурите падат
В 93% от случаите за катастрофите у нас е виновен шофьорът, пътната обстановка няма вина
Зимата идва: Как да подготвим автомобила си за сняг?
Светогледът на Тръмп: Циничен, егоистичен и алчен
Съмненията остават: Известното и неизвестното за космическото тяло 3I/ATLAS
Изключителни темпове и мащаби на загуба на лед при ледника Хектория
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум