Лошата администрация е проблем №1 за бизнеса през 2012 г.

Фирмите са най-недоволни от честите изменения в нормативната база
Обновена: 10 дек 2012 21:39 | 10 дек 2012 20:27, Евгения Маринова
25
Лошата администрация е проблем №1 за бизнеса през 2012 г.
Снимка: архив Reuters

Неефективното административно обслужване е бил най-големият проблем, който е възпрепятствал бизнеса през 2012 г. Това сочи анкетно допитване, направено през ноември сред 100 фирми, членуващи в Българската търговско-промишлена палата (БТПП), с цел оценка на условията за бизнес и инвестиране в България през тази година.

Лошата администрация е била проблем номер едно за 80% от анкетираните фирми.

На второ място се посочват честите изменения в нормативните документи - 76% от запитаните. Повече от половината от фирмите се оплакват от корупция в публичните институции и конкуренцията от фирмите, работещи в сивата икономика.

Въпреки нарастващата безработица в страната през изминаващата година, намирането на подходящи служители попада на трето място като пречка за фирмите, сочи проучването. Над 64% от фирмите имат проблеми при намирането на служители с подходящата квалификация и образование.

Членовете на БТПП виждат влошаване през 2012 г. основно в три насоки - таксите, които плаща бизнесът (според 65%), законодателната среда и регулациите (според 52%) и енергетиката (според 48%).

Сборът от процентите надхвърля 100, тъй като участвалите в проучването на БТПП са давали по повече от един отговор.

Единствено в инфраструктурата преобладаващата част от бизнеса – 59%, отчита, че има подобрение. Следват макроикономическата и фискална стабилност на страната и работата на данъчната администрация, но посочени от по-малко фирми (съответно 18% и 14%).

Още за икономиката на България четете в Investor.bg


25
Още по темата: БТПП
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
465 преди 7 години
Предишният коментар беше в отговор на #17Чиновник, но системата го публикува като самостоятелен коментар
16
0
 
0
 
! Отговори
465 преди 7 години
Тук говорим за служителите на администрацията, чиито осигуровки се плащат най-редовно, но служителите са ограничени, тестногръди и крайно некомпетентни и не желаят да понаучат туй-онуй, за да могат да отговарят на изискванията за по-добро и по-бързо обслужване на клиентите.
15
0
 
1
 
! Отговори
statkov.nikolay преди 7 години
Лошата администрация е проблем И НА ГРАЖДАНИНА, И НАЙ-ВЕЧЕ НА ДОСТОЙНИЯ ЧОВЕК. = ЧИНОВНИКА ПОЗНАВА ЛИ АДМИНИСТРАТИВНИЯ КОДЕКС И КОНСТИТУЦИЯТА? ИЛИ ТОЗИ ЕЛЕКТОРАТ Е ИЗБИРАН ОТ ПАРТИЙНИ ЦЕНТРАЛИ ЗА КОРУПЦИЯ.
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ми кво няма като бачкат само некви неграмотни бабички навсякъде,
13
0
 
1
 
! Отговори
от сърце преди 7 години
Дори и в кризите си народите се различават, защото имат различен подход към истинските неща или защото се занимават само с празни думи. Трябват ни само истинска култура (защото в момента личи, че ни липсва) и честни условия за производителна/доходна работа.
Искам всички да сме заможни!
12
0
 
7
 
! Отговори
32 преди 7 години
"Над 64% от фирмите имат проблеми при намирането на служители с подходящата квалификация и образование."
Това е ВИЦ на месеца ,определено много се смях и то с глас.
Ако под такив служители разбират хора,които да им работят за 300 лв и да са с по 2 дипломи и магистратура-мога да им пожелая да фалират
11
5
 
12
 
! Отговори
Чиновник преди 7 години
Фирмите, първо да се научат да плащат заплатите и осигуровките на служителите си и после да се оплакват.
10
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Администрацията е вторият по вредност *** на България. След ***. А може и да е първият, не знам, близки конкуренти са.
9
1
 
4
 
! Отговори
държавен служител преди 7 години
Аз работа в държавна администрация и работния ми ден, започва преди работното време и приключва след него, често се налага да работя по 10 - 12, дори и повече часове.
Предполагам, че ще на това мнение ща бъдат сложени много минуси, но това е положението - както и в държавната администрация, така и в частните фирми има служители - които ги товарят с много работа (всеки може да прецени на кои служители им разпределят много работа) и такива които не ги товарят по една или друга причина.
8
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
БЪЛГАРИЯ НИКОГА Е НЯМАЛА РАБОТЕЩА АДМИНИСТРАЦИЯ ТЯ Е МУДНА НЕКОМПЕТЕТНА И НА ПРИНЦИПА НА ШУРОБАДЖАНАШТИНАТА
7
0
 
4
 
! Отговори
До 7 преди 7 години
Електронно, ама друг път! Сега така им е удобно, че с електрониката няма рушвети и няма да има безброй калинки на възлови места. Друго си е мазна лелка да ти се озъби на гишето и да те връща за 10 печата до колежката й в съседната стая :)
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лошата администрация е проблем за всичко в БГ! Колкото по-лоша, толкова по-големи бонуси!
5
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Над 64% от фирмите имат проблеми при намирането на служители с подходящата квалификация и образование. - служители има, фирмите не искат да плащат достойно, за качествени служители. Това им е проблема. А що се касе до администрацият, работя в частна фирма и виждам какво е да се спукваш от работа, мои познати на държавна работа "щракат" с пръсти в спокойствие и безвремие. Има и дър. администрация, които работят, но общата маса е на почивка.
4
1
 
9
 
! Отговори
д преди 7 години
давайте електронното правителство,няма друг път да прескочиш администрацията эакона да ти раэрешава или эабранява не администрацията,по бърэо го направете, от там эъпочва и инициативата на хората при полужение че има сигурност ред и правила
3
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Хора който инвестират в икономика на чужда държава искат стабилност и гарантираната сигурност , Герб направи всичка възможното да не идват да изгони всички независими инвестори !
2
1
 
16
 
! Отговори
Оффф преди 7 години
Много ме дреме вече, изнесах всички ативи от България , повече няма да плащам никакъв рекет ! Повече никакъв бизнес в България !!!
1
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Естествено, наредили са се каленка до калинка !!