Немският автомобилен пазар започва годината с разочароващи данни

Продажбите на нови коли през месец януари в страната са паднали с 3% на годишна база до 202 000 броя.
4 фев 2005 13:19,

Немският автомобилен пазар е отбелязал спад през януари, след като в края на миналата година беше регистрирал известен ръст през периода на празниците, се посочва в доклад на Федерацията на немските автомобилостроители, цитиран от Investor.bg.

Продажбите на нови коли през месец януари в страната са паднали с 3% на годишна база до 202 000 броя.

За същия период продажбите на нови коли във Франция са нараснали с 6,5%, а тези в Италия са се понижили с 3,7 на сто.

Немският автомобилен пазар приключи 2004 г. с добри резултати и скок на продажбите от 22% през декември. За цялата 2004 година пазарът отбеляза съвсем лек ръст на продажбите от 1%, след като през последните четири години той регистрираше непрекъснат спад.

Засега 2005 г. започва твърде спокойно и увеличените покупки в края на 2004 г., както и потребителското недоверие, оказват негативен ефект върху продажбите.

Цифрите от януари показват ясно застоя на най-големия автомобилен пазар на еврозоната. За цялата 2005 г. от Федерацията предвиждат лек спад на продажбите до 3,25 млн. броя.

Все пак има един успокояващ факт и това е, че германските конструктори продават повече коли в чужбина, отколкото в Германия, като само за миналия месец износът е нараснал с 3% до 282 000 броя.

Публикуваните по-рано тази седмица данни на компанията BMW доказват тази тенденция, като оттам обявиха увеличение на продажбите си на американския пазар с 22,5% през миналия месец. Все пак през 2004 година високият курс на еврото се е отразил негативно върху продажбите на немски коли в чужбина и е забавил растежа им.

В Германия се очаква ситуацията да се подобри през следващите месеци. Поръчките на новите модели са се увеличили през януари с почти три на сто на годишна база, което е осми пореден месец на увеличение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание