Мини градски електромобил Made in Bulgaria! Кога?

Столичната община пък обмисля да вземе електробуси
29 авг 2016 10:14, Анисия Иванова
18
Мини градски електромобил Made in Bulgaria! Кога?
Снимка: Булфото

България е на път да стане производител на мини градски електромобил, обяви пред Bulgaria ON AIR зам.-председателят на Асоциацията на електромобилите Мартин Заимов.

"Това е проект финансиран от програмата за иновации на ЕС. Не само България ще ги произвежда, ще има и други партньори. Производството му е много по-евтино и много по-просто, отколкото на нормалните автомобили", категоричен бе той.

Според него целта на проекта е да се направи многофункционална платформа, максимално енергоефективна и да има максимално качество и здравина.

"Зареждането става от обикновен контакт, но за дълъг път се препоръчва използването на бързозареждащи станции и така може да караме между 130 и 160 км", обясни на свой ред Камен Василев, член на Борда на Българска асоциация "Електрически превозни средства" (БАЕПС).

Той посочи, че предимството е, че електромобилът е съвсем тих и не замърсява околната среда.

"Малките градски автомобили са доста компактни за градска среда. Публични електростанции има около 40 у нас и предстои изграждането на още няколко нови мрежи, които ще позволят зареждането с по-висока скорост. Елктромобилите са бъдещето", настоя Василев.

Мартин Заимов пък пресметна, че един електрически автомобил има 1000 резервни части, докато един обикновен – 3000, „следователно единият има много по-малко поддръжка от другия и съответно по-малко разходи“, категоричен бе той.

Общинарят Симеон Славчев сподели в студиото на България сутрин, че целият Общински съвет и цялото ръководство на Столичната община имат желанието и намерението да включат няколко тестови електромобила, които да бъдат използвани в дирекциите и службите.

"Нужно е всички да партнират. Необходимо е също да се проведе кампания, за да се обясни какво представляват този тип автомобили и какви ползи носят те, както и въпросът с околната среда", посочи Славчев.

По думите му столичните общинари разглеждат различни възможности за финансиране.

"Има различни програми като "Хоризонт 2020", чрез която има вариант да се изгради мрежа от електростанции, защото такава липсва. В момента, в който тя се изгради, много повече шофьори ще използват електромобили", категоричен бе общинският съветник.

Той посочи, че Столичната община възнамерява да замени градските автобуси с електробуси.

"В момента този проект се подготвя и търси своя партньор, с когото да кандидатства. Тази инвестиция си заслужава в дългосрочен план. Имаме амбицията, след като наложим електромобилите като част от градската мобилност в София, да направим Столичната община енергийно независима община", посочи Симеон Славчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
1
 
! Отговори
??? преди 7 години
Ако това стане, супер! Но последствията са огромни. Градският транспорт ще фалира, защото няма да имат шофьори. Няма да могат да крадат гориво. Няма да има далавера. Никой няма да работи тази трудна и опасна работа без далаверата в момента. Отчиташ ли се на когото трябва няма да имаш проблем. Забележете как се тътрят бусовете. Бавно и едва кретат, защото пестят от гориво. Пестят , за да крадат.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ще си бъде както си е било винаги. днес властват петролните компании. идва времето на компаниите за производство на ел енергия и батерии...
14
0
 
1
 
! Отговори
Сп???нс преди 7 години
наскоро ни направиха оферта за една "баничарка" на ток с 8 хил.км и гаранция , за 13 500Е - 90коня и около 150-200 км пробег-- далаверата е ,че не плащаш общински данък , паркираш безплатно и зареждаш 30мин без пари .
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
и модела е Nissan LeaF не Nisan Leav
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До РеалистPS: Ако преди две-три годнини си си правил труда да гледаш, да цените наистина бяха такива. Сега е друго.
11
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Виж в мобиле.де и не се обяснявай. Цените почват от 17к.Батерията е за 10 години. Не виждам за какво спориш, освен ако от Лукойла не ти плащат.
10
0
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Приятелю "Анонимен" по-долу: относно Nisan Leav - направих си труда да вида в нет-а - цената му е 30 000 евро и някой държави дотират до 5000 евро. А относно живота на батериите НЕМА ТАКАВА ЖИВОТНО 10г.!!! къде го прочете?Всички вариации на литиевите батерии издържат средно около 4г. максимум и обикновенно над 2/3 от цената на колата е за батериите. И след 4г. к'во?Немците си бяха направили труда да сметнат всички разходи и амортизации и само един електромобил лееко биеше бензин. за цена на км
9
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Браво!
8
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До РеалистРазлика в цената на практика няма. Nisan Leaf е на цена от 17000 Евр. 200км пробег / Батерията зарежда за половин час. Нов, с 10 години гаранция на батерията. В БГ същия е 23К, но пак разликата в цената при новите коли е минимална. Дори електричката излиза по-евтино, ако я караш служебно 5 години - харчи нищо.Простотията е че 200км в БГ са малко и липсват зарядни станции, така че зареждането за половин час в БГ можеш да го отпишеш към момента.
7
2
 
5
 
! Отговори
??? преди 7 години
На пръв поглед изгжда добре и всички шарани веднага ще лапнат въдицата, но ...1/ Колко струва това нещо2/ Къде ще моде да се зарежда3/ Тази кола става ли и за извънградско шофиране4/ Българите в масовия скучай нямаме пари за повече от една кола в семейството, така че с този електомобил ще трябва да може да се ходи и навсякъде в България и евентуално и в чужбина5/ Използването на тези електомобили май ще доведе до повече коли по улиците6/ Не вярвам на Мартин Заимов
6
1
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Защо никой не казва истината!Само се ДЕМАГОГСТВА!НЯМАТ МАСОВО БЪДЕЩЕ електромобилите, поне докато не се открие нещо принципно ново и революционно като батерии.Просто е БАТТЕРИИТЕ са изключително скъпи (сега и за дълги години напред и без алтернативни разработки на литиевите) и чисто теоретично НЯМА как да се заменят масово ДВГ вигателите.Към момента(и в близките поне 20-30г.) електромобила излиза много по-скъп от ДВГ автомобилите - това по официална евро информация!
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
При нас за съжаление всичк е свързано с далавера, в момента, или в бъдеще. Затова няма развитие, затова сме изостанали и от изостаналите.Подозирам, че ако някога все пак се разпространи тази теххнология и у нас, то електричеството ще стане 3лв/кв, а летните месеци ще бъде 5лв/кв.Иначе това е бъдещето, ама някак си съм скептичен за България.
4
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Плахо да попитам, а каква е цената на колата, а на батерията?Преди години сравнявах бензинова с дизелова кола и се оказа, че от икономията на "евтиния"дизел ми трябват 100 000 км за изравняване на цената на автомобила.
3
4
 
8
 
! Отговори
аз там преди 7 години
Нещо много често се споменава Столична община... Първо се появява в общински сайт, после се заговаря за гласуване на едни пари...един вид лелките на Борисов, т.нар. кметици ще усвояват едни пари.
2
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако стане това след година ще е супер, но се съмнявам. У нас всичко става много бавно, или не става.
1
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За автобусите е факт - на ток се кара много по-евтино от колкото на нафта. В много общини в З.Е. вече започват да ги внедряват.Ако и лизинга си заслужава, приветствам идеята.